|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
ammo box pre CS semafour [06.09.2007 : 14:42:54] 397 Tutoril tan : 4199 Priemern znmka : 1.27 |
Tak, môžeme zaèa. Najprv si nájdeme pomocou HL-Model viewer nejaký model pre náš ammo pack. Ja som sa rozhodol použi ten, èo sa nachádzal aj v HL1. Nájdeme ho pod názvom valve/models/w_weaponbox.mdl, ale najprv k samotnej podstate:
Hráè už nemá skoro žiadne náboje, a zrazu uvidí náš ammo pack. Príjde k nemu bližšie a zapáèi sa mu, tak si ho vezme, a èo tam našiel? Náboje do svojej zbrane. Velmi ho to poteší a tak hrá ïalej. Pekný príbeh, ale teraz k tomu ako to funguje z pohladu enginu. Vidíme model cez ktorý je natiahnutá enity trigger_multiple. Keï cez òu prejdeme, vyzerá to ako keby sme prešli (zobrali) cez náš pack. Trigger aktivuje multi_manager a ten ihneï zapne zvuk "zobratia", zneviditelní model a dá nám náboje do všetkých zbraní. Po 60 sekundách sa model opä zviditelní a je možné aktivova trigger_multiple.
Tak, zaèneme tým, že si vytvoríme enitu cycler_sprite a vložíme ju do polovice do podlahy. To bude náš model. Nastavíme ju takto:
name: model
model/sprite: models/w_weaponbox.mdl
|
Teraz cez to natiahneme blok z textúrou aaatrigger asi ako na obrázku a nastavíme:
class: trigger_multiple
target: mm
delay before reset: 60 / to zabezpeèí, že opä ho bude možné použi najskôr o 60 sekúnd
|
Pokraèujeme zvukom zobratia ambient_generic:
name: sound
path: items/ammopickup1.wav
a vo Flags odškrtneme Start silent a Small radius
|
Teraz dve enity env_render, prvá model zneviditelní, druhá ho vráti do normálu:
name: r_off
target: model
render mode: texture (some light)
FX amount: 0
|
name: r_on
target: model
render mode: texture (some light)
FX amount: 255
|
Teraz si vytvoríme enitu game_player_equip, ktorá dá hráèovi náboje. Ak ju nemáte, nájdete ju v Counter-strike special pack of FGD, ktorý si stiahnite v sekcií download a aplikujte v nastaveniach vášho VHE.
name: ammo
a teraz si nastavte všetky náboje na maximum, zbrane a ostatné nechajte tak
a vo Flags odškrtnite Use only
|
Našu prácu ukonèíme multi_manager-om, ktorému dáme name "mm" a pridáme tieto atribúty:
ammo: 0 / dá hráèovi náboje
r_off: 0 / zneviditelní model
sound: 0 / zvuk zobratia
r_on: 60 / zviditelní sa model
|
To je všetko, náš ammo box je kompletný. Ak nieèomu nerozumiete, stiahnite si príkladovú mapu. Chcem vám takisto ponúknu toto zariadenie aj ako prefab, ktorý si vložíte do mapy tak, aby bola enita cycler_sprite polovicou v zemi. Ak chcete toho použi viac, treba premenova názvy aby sa enity medzi sebou nebili.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.27 Hlasovalo : 59
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 10
1. JaNeS [06.09.2007-17:12] 2819 | zaujimave, ale do cska nevhodne :P |
2. semafour [08.09.2007-10:28] 2822 | a to preco prosim ta? videl som kopec map co malo nieco na takyto styl...btw. na tomto principe sa da spravit kopec inych veci, napr. aj sliepka z cs_italy, aj ta je nevhdona? hadam nemam pisat tut o kazdom modeli, sak jeden staci ako priklad |
3. Viking [08.09.2007-14:23] 2823 | Ale model sliepky v italy a obnovi ked hrac prejde spawnom CT teda "na zaciatku kola" ale stava sa potom ze tam niekto prejde po zabiti sliepky a model ostane... preto taketo env_rendery odporucam resetovat cez game_playerspawnAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
4. Viking [08.09.2007-14:23] 2824 | Ale model sliepky v italy a obnovi ked hrac prejde spawnom CT teda "na zaciatku kola" ale stava sa potom ze tam niekto prejde po zabiti sliepky a model ostane... preto taketo env_rendery odporucam resetovat cez game_playerspawnAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
5. JaNeS [08.09.2007-14:47] 2825 | nevravim ze to je blbe alebo ze si to zbitocne pisal.. ale vezmi si velku stvorku /nuke inferno d2 train/.. mas to tam niekde? |
6. Deli [08.09.2007-15:13] 2827 | ale podla mna je to dobre ... vies preco to asi v tej stvorke neni ??? lebo to asi nevedeli ... :P ... ale o tom TL je - o novich veciach ... nieco nevyskusane ... pritiahnute za vlasy ... no proste cool .... si vezmi tu gulu, alebo gulomet ci auto, ani to nie je v tej super stvorke ... :DVešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... |
7. semafour [08.09.2007-15:43] 2828 | ok ok, ale tak aspon ma TL nejaky obsah, lebo volajako sa tu moc nepisu tuty, a myslim ze lepsie ako nic. btw. gulomety a auto som tiez vlozil ja, takze ono to moc na chvalu nieje, moje kredo je: nepis o nicom co by si mohol najst vo velkej stvorke |
8. JaNeS [09.09.2007-14:35] 2829 | sak ja nevravim ze je to zle.. to bol len moj subjektivny nazor |
10. Viking [16.01.2008-15:11] 2928 | BTW tie gun packy sa neobnovovali ale padali z mrtvychAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|