Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Náš malý svet
    Jackar
    [31.08.2003 : 21:50:13] 10 Rôzne
    tan : 3115
    Priemern znmka : 1.36

    Náš malý svet



    Na začiatok malé upozornenie: Tento článok bol písaný pod značnou podporou kofeínu, takže sa v ňom môžu vyskytovať určité logické nepresnosti. Díky :-).

    Keď som bol malý (7-12), hrával som sa s Legom a s Merkurom. Super stavebnice, ktoré rozvíjali fantáziu. Človek si spravil, čo chcel takpovediac za minútku. Väčšina ľudí obdivovala tvorcovú fantáziu, čiže stavali len s plánikov. Tí sa bohužiaľ nikdy nedozvedia o krásach pre-mappingu. Určitá skupinka ľudí začala improvizovať - stavala, čo videla v katalógoch, ľudia s tejto skupiny sa snažily napodobniť už vymyslené modely. Títo už vedeli, čo je to spraviť buginu za 1500 korún z vlastných súčiastok (za 25000 korún dokopy :-) ). Ale ešte jedna skupinka sa odlúčila z klasickej konzumnej spoločnosti. Boli to tzv. "vlaštovky gamedesignu" . Títo ľudia (hovoriť o deťoch sa mi zdá nevhodné) už tvorili kompletne vlastné svety, nezaujímalo ich, že susedov parchant dostal novú sadu. Vedeli totiž, že si vystačia aj s tým, čo majú. Niektorý robili modely áut, lietadiel, alebo nejakých iných vecí. Iní sa pokúšali (úspešne) vytvoriť vlastný komplex budov, napr. väznicu, nejaké super tajné laboratórium, atď. K tejto skupine som patril aj ja. Len na výčet si spomeniem na pár projektov: Skladisko s funkčným žeriavom na motorček, Tajný komplex a podobné halušky, Vesmírna loď (merala pol metra...)... Bolo toho veľa. Už tu v rannom veku sa prejavií inteligencia, kombinatorické schopnosti a ostatné gamedesignu rozhodujúce vlastnosti. Ale rozprávka netrvá večne...

    Vyrástli sme, lego začalo pomaly nasávať prach. Tá čudesná šedá skrinka nás začínala lákať čoraz viac. Poskytovala nám nové svety, skoro reálne svety. Už sme sa nemuseli obmedzovať fantáziou, stačilo vypnúť, zasadnúť za nejakú hru (Half-Life napríklad :-) ) a nechať sa unášať príbehom. No týmto krokom sme sa zase posunuli dole do konzumného sektora. A zase sa opakovala minulosť, aj keď už nie v takom rozsahu. Niektorých jedincov už omrzelo hrať sa v cudzom svete, chceli mať vlastné "pieskovisko". Preto začali hľadať alternatívne cesty. Prvá várka začala už u Wolfa, no prepuklo to až pri Doom. Vtedy sa objavil prvý verejný editor. V tej dobe bol Internet pre väčšinu jedincov taký "dostupný" ako dnes ADSL na východe. Takže sa väčšina ľudí stretla s editormi na CD nejakého časopisu. A postupne sa začala vyvíjať akási komunita, spolok ľudí, ktorý chcú vlastné svety. Potom prišiel Half-Life. Najsmutnejší fakt je, že väčšina ľudí si Worldcraft na cd nevšimla. Preto začal rozkvet HL comunity rásť až približne pol roka po vydaní (ja som si WC všimol náhodou, keď som niečo hľadal na CD ...). Najväčší problém je, že zmienka o editore sa vyskytla až v novej distribučnej verzii, kde bol krajší manuál (ak sa mýlim, opravte ma), kde bola na predposlednej dvojstrane zmienka o WC, že je to editor, s ktorým spravila Valve CELÝ HalfLife. Týmto sa začali osudy niektorých ľudí.

    Lego teraz odpočíva v krabici a z malých chlapcov, ktorý dávali svoju fantáziu do skutočných kociek, už vyrástli väčší chlapci a svoje myšlienky dávajú tiež do kociek. Ale už do kociek virtuálnych. Vlastne môžem s menšou dávkou nadsádzky povedať, že VHE (alebo WC) je také virtuálne lego. Človek si môže do dvoch hodín spraviť jednoduchú kópiu bytu, alebo v trošku väčšom (o dosť...) čase nejaký dávnejšie vysnívaný svet. A tu sa začíname dostávať ku podstate (aj tak ju nepochopíte :-) ). Podstata je v tom, že človek je tvor tvorivý. Každý má občas nutkanie uvoľniť zo seba energiu. Ak je niekto naštvaný, spustí Counter-Strike, Quake alebo Unreal. Ak má niekto veľa ineligenice navyše, spustí si RPG, adventúrku, či logickú hračku. A kto má neuveriteľné nutkanie vytvoriť NIEČO VLASTNÉ, dá si dávku VHE :-). Pre mňa je to už droga. Často sa pristihnem pri tom, ako len tak dávam bloky dokopy a nechávam sa unášať fantáziou. Nepozerám na to, čo to bude, v mysli len hrubé obrysy. A ako tak tvorím, dostanem nápad. Do 5 minút sa naskladané bloky menia v môj vlastný svet, už je pre mňa všetko menejcenné. Jedlo je potrebné až po 5 hodinách non-stop editovania (silnejšie povahy aj 7 :-) ). To je účinná prestávka na nabratie nových nápadov. Potom zas usadám ku kompu a už ma nič nezastaví. Ak by sa dal ten pocit, keď sa vám niečo podarí presne podľa vašich predstáv, popísať, asi by som mohol v maximálnej mapperskej extáze povedať, že je to lepšie ako orgazmus (poznámky si nechajte na potom :-) ) . A to ešte nehovorím, keď vás za to niekto ocení. V zásade by sa dalo povedať že čím viac práce dal človek do toho, tým bude štastnejší a spokojnejší, že uspokojil konzumný sektor. A netreba aby jeho prácu ocenila polovica mesta. Stačí, ak je sám zo sebou spokojný.

    A konečne záver ? Ak niekto patrí ešte stále do konzumného sektora, znamená to, že je spokojný s prílevom nových svetov. Je to človek pasívny. A náš potencionálny "zákazník". Snažíme sa vytvoriť niečo, čo symbolizuje náš duševný obraz. Každý má proste svoj vlastný svet. Niekto ho realizuje v myšlienkách, niekto v slovách. Ja ho realizujem v skutočnom virtuálnom svete. Ak budete robiť vo VHE alebo WC viac ako rok aktívne, pochopíte o čom rozprávam. Pre niekoho sa môže tento článok zdať nudný, bez pointy, inému zas zaujímavý, s istým hlbším zmyslom. Nezazlievam nikomu,. že sa mu to nepáči. V podstate ani sám neviem, vo co vlastne go. Ale ak sa nad týmto článkom niekto zamyslí, zistí, že v tom niečo je...

    A ako život plynie, tak sa meníme my a meníme svoje okolie...

    JACKAR

    Venované môjmu legu, ktoré mojí milí rodičia brutálne
    hermeticky uzatvorily do garáže...

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.36
    Hlasovalo : 11

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 5

    1.
    [02.09.2003-11:45] 7
    pametam sa ked som si z lega postavil vyskumnu stanicu v ktorej pracovali mierne "modifikovany" panacikovia z lega. Okrem ineho mali specialne auta a lietadlo (ak sa to tak dalo nazvat )

    lKErbYcBtPkyzxc

    2. Wizz Admin
    [02.09.2003-11:46] 8
    do prdele, ono ma to odhlasilo a ja som az potom pridal prispevok. to treba opravit

    3. Cr
    [15.09.2003-19:08] 9
    Hele moc nepoužívejte smajlíky, bo to blbě dopadne... jako text má být nezaujatý ))

    Používejte Operu: Opera — nebudete litovat, slibuju!

    4. Čiči
    [30.11.2003-23:32] 53
    hm,pozoruhodné,ale máš pravdu.

    5. Frankie
    [02.02.2007-11:29] 2317
    Ja v pohode zmáknem aj 12 v kuse. Bez prestávky. ( WC sa nepoèíta ) S kockami máš právdu. Len tak si sadnem a za chví¾u mám taký polygon count, že by to nerozchodil ani superpoèítaè Billa Gatesa. A že preèo mi odpálilo Hard!

    The New Yorks finest

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30254x)
    2.HL2: První kroky (29483x)
    3.Counter-Strike entity (21674x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19736x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17961x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.84 seknd.