|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz [27.10.2007 : 08:52:04] 403 Tutoril tan : 13677 Priemern znmka : 2.37 |
V tomto èlánku sa pokúsim priblíži èo je to Spirit, na èo slúži a èo dokáže.
Už som poèul viac ludí, ktorý sa sažovaly na obmedzenia HL, èo sa týka entít, efektov a tak podobne. Je to pravda, pôvodný HL toho zas tak moc nedokázal, ale napriek tomu sa našlo kopec ludí ktorý dokázaly vytvori aj v takýchto obmedzených podmienkach zaujimavé veci. Napríklad len na 3-poschodvý pro-výah ste potrebovali okolo 100 entít, dos ve¾kú dávku trpezlivosti a fantázie (môže to znie blbo, ale pomenova rozumne a prehladne 100 entít dá dos zabra :D ).
To sa zrejme nepáèilo ani èlovekovi menom Laurie Cheers a preto sa rozhodol z HL vyaži maximum a pomôc tak mapperom ku ešte lepším a zložitejším výtvorom. Podarilo sa a vznikol Spirit.
Spirit je po nainštalovaní vlastne obyèajný mod (lepšie povedané toolkit). Môžete si ho spusti, dokonca funguje aj tlaèítko new game. Ale to slúži v podstate len na prezentovanie nieko¾kých ukážok, èo Spirit dokáže. Naozaj pekné veci. A teraz si predstavte že toto všetko môžete ma aj vo svojom mode celkom zadarmo a legálne (len sa to treba nauèi). Knižnicu spirit.dll môžete použi vo svojom mode, a pokia¾ by ste ešte chcely porobi aké také zmeny (naprílad doprogramova nové zbrane) môžete si stiahni aj source code, teda zdrojáky pre C++.
Download nájdete na adrese http://spirit.valve-erc.com
Teraz ku samotným "vychitávkam", ktorých je omnoho viac, ale tieto by Vás mohli najviac zauja.
MoveWith
Je všeobecne známe že v HL nedokážete spravi vlak s priehladným sklom a otvárajúcimi sa dverami. Preto v Half-Life vždy keï ste chcely vystúpi z vláèika ste musely poèka kým sa naloaduje mapa, v ktoréj je síce vlak ktorý sa nedokáže hýba, ale má funkèné dvere. Keby maly vtedy vývojári k dispozíci Spirit, šlo by všetko omnoho jednoduchšie. Každá enita má položku "movewith" do ktoréj staèí napísa názov entity s ktorou sa má hýba. Na použitie ve¾mi jednoduché a prehladné.
Dážï a hmla
Pokial ste hraly hororový mod "They Hunger", mohli ste tam vydie dážï. Jeho tvorba musel by urèite tiež horor. Každý prúd kvapky predstavovala 3 entity (1x env_beam, 2x info_target). V Spirite si vystaèíte s jednou entitou na celú plochu kde má prša ! akurát urobíte kváder kde má prša, urobíte z neho entitu env_rain a je to.
Hlma. Nieèo èo obyèajný HL nikdy nevedel (okrem simulácie hmly pod vodou) Spirit dokáže bez problémov. Až na podstatný fakt že je to OpenGL efekt a pokia¾ máte HL spustený pod software alebo direct nebudete vydie niè.
Locus
Ve¾mi zaujimavý systém, trochu ažší sa pochopenie a použitie, ale ak sa cez to prekúšete zistíte že je to ve¾mi silný nástroj. O èo teda ide ? Spirit obsahuje novú špecialnu hodnotu "*locus". Jeho použitie je naozaj široké a pomerne zložité, ale sám ešte neviem s òou narába. Preto si radšej pozrite originálnu dokumentáciu, ale buïte si istý, že je to asi najlepšia vec v Spirite spolu s movewith.
Entity monster
Aj tu dokazuje Spirit že obyèajný HL je dos pozadu. Èo takto spravi vojaka ktorý bude na Vašej strane a bude bojovat na Vašej strane ? Alebo Barney ktorý bude bojovat spolu s vojakmi proti Vám ? Neni problém, zasa otázka chvíloèky, namiesto zdlhaveho programovania novej entity. Pokia¾ máte viac modelov napríklad ku vedcovi, môžete v entite monster_scientist priamo nastavi ktorý sa bude používa.
"Zrkadlo"
Berte to naozaj s rezervou, skutoèné zrkadlo sa v HL asi naozaj spravi nedá. Spirit ale dokáže simulova lesklú podlahu a na nej odráža modely. Keï to skombinujete s klasickou metodou - skopírova miestnos a horizontálne otoèi, dosiahnete pekný efekt. Aj voda dokáže novú zaujimavú funkciu - napodobova odraz na svojej hladine.
To by bolo pár základných efektov ktoré Spririt dokáže. Len musím poveda, že nauèi sa plne využíva Spirit je o dos ažšie ako klasický HL, ale verím, že na stránke TheLambda pribudnú nejaké tutoriály, ktoré by Vám v tom mohli pomôc.
|
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 2.37 Hlasovalo : 35
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 27
1. Deli [27.10.2007-10:22] 2893 | Je to celkom pekne predstavenie co ten spirit dokaze ....
a inak ked vie niekto robit s locusom , moze spravit take fajnove veci ............... si predstav multiplayer s pouzitim powerupov ako neviditelnost, vysoke skoky, rychlejsi beh, alebo godmode ...........Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... |
3. JaNeS [28.10.2007-12:53] 2895 | celkom flip, uz len keby fungovali zvacsene screeny.. |
5. JaNeS [29.10.2007-13:43] 2897 | no ale ten locus absolutne nechapem z tvojho popisu co vlastne je.. mohol by mi to niekto priblizit? |
6. Deli [29.10.2007-19:12] 2898 | ehm .... zisiel by sa na locus tutos ... mozno ho spravim lebo mu trochu rozumiem ... v prapodstate ide o to ze si entity dokazu "zapamatat" toho kto ich spusti a pomocou targetu *locus ho mozu ovplivnit. napriklad hrac otvori debnu a len jemu sa pridaju zbrane, prejde cez nejaky trigger_multiple a stane sa len on nesmrtelnym, nejaka prisera prejde cez urcite miesto a trafi ju elektricky vyboj .... a okrem toho ze si zapamataju toho kto ich spustil mozu si zapamatat jeho polohu alebo miesto kam sa pozeral ale to uz zachadzam do veci ktore su vzdialene obzoru normalneho cloveka a blizia sa skor k tym "mappingom-skrabnutym" .Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... |
8. JaNeS [30.10.2007-14:52] 2900 | fiha |
10. jama [19.11.2007-15:46] 2910 | hhuste uz aj to stahujem |
11. NICKSss [07.02.2008-16:59] 2932 | SPIRIT OF HALF-LIFE ! |
12. NICKSss [07.02.2008-17:02] 2933 | SPIRIT IS BEST
|
13. NICKSss [07.02.2008-17:17] 2934 | - Tuèné
- Kurzivá
- Podèiarknuté
- Èervené
- Modré
- S pozadím
|
15. NICKSss [07.02.2008-19:43] 2936 | HACKING CONNECTION FAILED...
ERROR NUMBER 445:SYSTEM WINDOWS ZISTIL ANTIVIRUS
VIKING verzie 2.0,aktulizovaný dòa 1.1.2008.Systém Windows
98 sa teraz prepne do BSOD...Kompletné |
16. NICKSss [07.02.2008-19:44] 2937 |
|
17. NICKSss [07.02.2008-19:46] 2938 |
|
18. JaNeS [07.02.2008-21:09] 2939 | komu zase jebe v lebeni |
20. NICKSss [08.02.2008-09:41] 2941 | OK......... |
22. Dragoo [09.02.2008-18:44] 2943 | Chudacik disk, odniesol si so sebou do hrobu aj tajomstva tohoto webu. No Wizz, az ma zbadas na icq offline, tak mi napis (bo ja som furt invis), a mozes mi napisat aj, ked budem online :D. |
23. slukk [09.08.2009-12:51] 3045 | nemohl by sem nekdo napsat primej odkaz,protoze ho nemuzu najit |
25. slukk [10.08.2009-19:18] 3047 | dik |
26. Vocko [12.08.2009-10:28] 3048 | nz |
27. CSGembler [22.05.2010-13:28] 3062 | Je spirit aj pre counter-strike? | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|