Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss
    [02.03.2008 : 20:55:09] 408 Tutoril
    tan : 11955
    Priemern znmka : 3.89
    Na pridanie podpory mp3 sa používa FMOD.DLL. Dokáže prehra viacej hud. formátov, napr OGG. Tiež na internete sú návody na pridanie mp3 do HL1, ale po anglicky a nie do spiritu. Teraz už to bude do Spiritu aj po Slovensky :D... Ja som to testoval na SPIRIT 1.2, a FMOD je z verzie 1.4.
    TENTO NAVOD JE -ASI- FUNKÈNÝ AJ NA OBYÈAJNOM HALF-LIFE ALE NETESTOVANÉ!

    Takže stiahneme si FMOD.RAR, nachádza sa pod návodom. Rozbalíme ho do cl_dll v zdrojákoch.
    Otvoríme cl_dll.dsw a pridáme súbory ktoré sme rozbalili (fmod.h,fmod_errors.h,mp3.h a mp3.cpp ) do projektu ale fmod.dll dame do zlozky modu.
    EŠTE PRE VYSVETLENIE XXXXXX NEVYH¼ADÁVAJTE !


    Teraz otvoríme cdll_int.cpp a hore pridáme:
    #include "mp3.h"


    Ïalej vyh¾adáme asi v riadku 40 CHud gHUD; a pod neho pridáme:
    CMP3 gMP3;


    Otvoríme hud.cpp hore pridáme
    #include "mp3.h"


    a asi v riadku 175 kde nájdeme __MsgFunc_XXXXXX pridáme medzi ne toto:
    int __MsgFunc_PlayMP3(const char *pszName, int iSize, void *pbuf )
    {
    return gHUD.MsgFunc_PlayMP3( pszName, iSize, pbuf );
    }



    ïalej nájdeme void __Cmdfunc_XXXXX a medzi ne pridáme
    void __CmdFunc_StopMP3( void )
    {
    gMP3.StopMP3();
    }



    Poïalšie vyh¾adáme HOOK_MESSAGE a pred TFFree CommandMenu pridáme:
    //SPIRIT MP3
    if(gMP3.Initialize()) //vyhlada a spusti fmod.dll plus kodeky
    {
    HOOK_MESSAGE( PlayMP3 ); //zacne prehravat danu mp3
    HOOK_COMMAND( "stopaudio", StopMP3 ); //skonci prehr.mp3
    }



    Ïalej prejdeme na riadok 430 alebo vyh¾adáme CHud :: ~CHud() a za
    delete [] m_rgszSpriteNames;
    pridáme
    gMP3.Shutdown();


    Ïalej otvoríme hud.h a do riadku 682 alebo vyh¾adame int _cdecl MsgFunc_XXXXX pridáme:
    int _cdecl MsgFunc_PlayMP3( const char *pszName, int iSize, void *pbuf ); //mp3


    otvoríme hud_msg.cpp hore pridáme
    #include "mp3.h"


    Ïalej vyhåadáme int CHud :: MsgFunc_XXXXXXXX a pridáme sem medzi ne toto:
    int CHud :: MsgFunc_PlayMP3( const char *pszName, int iSize, void *pbuf ) //AJH -Killar MP3
    {
    BEGIN_READ( pbuf, iSize );

    gMP3.PlayMP3( READ_STRING() );

    return 1;
    }




    Toto je pre cl_dll asi všetko...

    Otvoríme hl.dsw a otvoríme player.cpp a nájdeme: int gmsgXXXXXXX a k tymto pridáme
    int gmsgPlayMP3 = 0; //mp34yourMOD


    a nájdeme gmsgXXXXXXX a k týmto pridáme:
    gmsgPlayMP3 = REG_USER_MSG("PlayMP3", -1); //vždy meni príkaz na Playmp3



    Teraz otvoríme client.cpp a dáme vyh¾adat clientcommand a pod
    extern float g_flWeaponCheat; doplníme:
    extern int gmsgPlayMP3;


    a ku ostatným else if-om doplníme:
    else if ( FStrEq(pcmd, "playaudio" ) ) //ked zadame do konzole playaudio zmeni sa na playmp3 a spusti dany zvuk
    {
    MESSAGE_BEGIN( MSG_ONE, gmsgPlayMP3, NULL, ENT(pev) );
    WRITE_STRING( (char *)CMD_ARGV(1) );
    MESSAGE_END();
    }



    a ako posledné otvoríme triggers.cpp a na spodok dáme:
    // ambient_fmodstream NA PREHRAVANIE MP3 A OGG
    #define SF_REMOVE_ON_FIRE 1

    class CTargetFMODAudio : public CPointEntity
    {
    public:
    void Spawn( void );

    void Use( CBaseEntity *pActivator, CBaseEntity *pCaller, USE_TYPE useType, float value );
    BOOL m_bPlaying;
    virtual int Save( CSave &save );
    virtual int Restore( CRestore &restore );
    static TYPEDESCRIPTION m_SaveData[];
    };

    LINK_ENTITY_TO_CLASS( ambient_fmodstream, CTargetFMODAudio ); //do fgd pouzijeme toto
    LINK_ENTITY_TO_CLASS( trigger_mp3audio, CTargetFMODAudio );

    TYPEDESCRIPTION CTargetFMODAudio::m_SaveData[] =
    {
    DEFINE_FIELD( CTargetFMODAudio, m_bPlaying, FIELD_BOOLEAN ),
    };
    IMPLEMENT_SAVERESTORE( CTargetFMODAudio, CPointEntity );

    void CTargetFMODAudio :: Spawn( void )
    {
    pev->solid = SOLID_NOT;
    pev->movetype = MOVETYPE_NONE;

    m_bPlaying = FALSE; // start out not playing
    }

    void CTargetFMODAudio::Use( CBaseEntity *pActivator, CBaseEntity *pCaller,
    USE_TYPE useType, float value )
    {
    char command[64];

    if (!pActivator->IsPlayer()) // activator should be a player
    return;

    if (!m_bPlaying) // if we're not playing, start playing!
    m_bPlaying = TRUE;
    else
    { // if we're already playing, stop the mp3
    m_bPlaying = FALSE;
    CLIENT_COMMAND(pActivator->edict(), "stopaudion");
    return;
    }

    // issue the play/loop command
    sprintf(command, "playaudio %s\n", STRING(pev->message));

    CLIENT_COMMAND(pActivator->edict(), command);

    // remove if set
    if (FBitSet(pev->spawnflags, SF_REMOVE_ON_FIRE))
    UTIL_Remove(this);
    }



    a do fgd súboru za ambient_generic pridáme :
    @PointClass base(Targetname) = ambient_fmodstream: "FMOD Audio player (MP3/OGG/WMA)"
    [
    message(string) : "File Name (relative to spirit)"
    spawnflags(flags) =
    [
    1: "Remove on fire" : 0
    ]
    ]



    Tak toto je celé, takže keby nastali chyby napíšte... Keby ste menili playaudio na nieèo iné, tak treba zmenit playaudio aj v triggers.cpp


    Kde nahra mp3:
    VŠETKY ZVUKY NAHRAJTE DO SOUND\MP3
    Spustenie cez konzolu príkazom PlayAudio MENO.mp3
    alebo entitou kde nastavite meno na napr.PESNICKA1 a pesnicku na VALVE.mp3 a trigger_autom ju spustite/staci nastavit target na PESNICKA1.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 3.89
    Hlasovalo : 9

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 5

    1. NICKSss Redaktor
    [02.03.2008-21:14] 2957
    POZOR CHYBA PRI NAHRAVANI CLANKU!!!
    mp3 nahravajte do : sound/mp3
    lebo vam to NEPREHRAJE

    2. NICKSss Redaktor
    [02.03.2008-21:34] 2958
    A ESTE JEDNA CHYBA spustanie mp3 cez konzolu je playaudio meno.mp3

    3. NICKSss Redaktor
    [02.03.2008-22:46] 2959
    Takze som poopravoval mensie chyby ktore vznikli pri
    vkladani na net..

    4. Deli Redaktor
    [03.03.2008-07:23] 2960
    len jedna otazka .... nema nahodou spirit (neviemn od ktorej verzie) uz nakodovane pouzitie mp3 podobne ako je to v CS-ku ???

    Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem....

    5. NICKSss Redaktor
    [03.03.2008-07:42] 2962
    Ma od verzie 1.4 uz maju vsetky mp3,ale dakto uz ma zbrane a
    ine addony napr.otisa a take v 1.2 alebo obycajnom HL a nechce
    teraz prechadzat na novu verziu bo to bude musiet zas vsetko
    nacodit,tak tymto si jednoducho pridas mp3 aj do 1.2 aj do HL1

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30174x)
    2.HL2: První kroky (29381x)
    3.Counter-Strike entity (21568x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19629x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17879x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.8 seknd.