Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Atomová bomba ako v crossfire
    Wizz
    [17.09.2004 : 19:23:02] 150 Tutoril
    tan : 30937
    Priemern znmka : 1.55
    Každý kdo hráva HL deathmatch pozná mapu crossfire, urèite jedna z najlepších a najhranejších máp v HL. Táto mapa okrem výborných súbojov poskytuje aj jednu nekalú možnos zabíjania, tzv. atomovú bombu, ktorú môže hráè spusti v kryte, v ktorom je v bezpeèí. Súboje a o holý život pri pokuse skova sa sú na dennom poriadku. Tak preèo si takúto srandu nespravi do vlastnéj mapy ? Pri jej tvorbe sa navýše nauèíte používa aj ïalšie zaujimavé entity. Tak poïme na to.

    Predpokladajme že mapa sa skladá z dvoch èastí : bunkru a zvyšok mapy. V bunkri sa bude da atomovka spusti, a oddelova od zvišku mapy ho budú velké dvere ktoré sa pri aktivovaní výbuchu zaènú pomaly zatvára. Pokial bude hráè pri výbuchu v bunkri, niè sa mu nestane, pokial nie, zabije ho a odpoèíta mu jeden frag.

    Niekde do bunkru spravte ovládací panel, a umiestnite na neho tlaèítko. Urobte z neho func_button a nastavte mu hodnoty :

    name : tlacitko
    target : start
    delay before reset : 90

    Týmto tlaèítko sa bude celá akcia spúšta. Teraz si spravíme svete¾nú signalizáciu, èi môžeme zrovna atomovku spusti (po výbuchu je treba èaka ïalšiu minútu). Zelené svetlo signalizuje že strela je "pripravená" a èervená opak. Umiestnite ich niekde do vonkajšieho priestoru (v crossfire sa nachádzajú vo vežièkách).

    zelené svetlo:
    name : light_green

    èervené svetlo
    name : light_red
    - vo flags zaškrtnite vo¾bu "Initaly dark"


    Teraz ku dveriam. Ja som sa nimi nebabral ako v crossfire, a je to len obyèajný kváder. Samozrejme že Vám sa medze nekladú. Spravte ich tak aby oddelovalz bunker od zvyšku mapy. Spravte z nich entitu func_door:

    name : dvere
    damage inflicted when blocked : 999
    speed : 5
    delay before close : 10

    ANGLE nastavte na "up", alebo nastavte "Pitch Yaw Roll" : -90 0 0
    Vo Flags zaškrtnite "Start open"


    Teraz ku trochu "záludnejším" entitám. Na zabíjanie použijeme bodovú entitu game_player_hurt ktorú si vytvorte a nastavte :

    name : kill_func
    damage to apply : 999


    Teraz zabezpeèíme aby obetiam atomovky strhlo jeden frag. Použijeme bodovú entitu game_score :

    name : kill_func
    points to add : -1

    Vo Flags zaškrtnite vo¾bu "allow negative". Tzn že hráèovi strhne frag aj v prípade že sa takto dostane do mínusu (teda momentálne je jeho score 0).


    Na zabielenie obrazovky použijeme klasický env_fade :

    name : kill_func
    duration : 2
    hold fade : 1
    fade alpha : 255
    fade color : 255 255 255 (tj biela)

    Vo Flags zaškrtnite vo¾bu "Fade from". Klasický fade úèinkuje tak, že obrazovka sa zaène postupne zabielova, až kým neni celá biela. Táto vo¾ba celý proces otoèí, teda zabiely sa hneï a plinulo prechádza do normálu.


    Vytvorte kópiu tejto entity a tú druhú len premenujte na "kill_func2".

    Tak si vytvoríme zvukovú vložku Použijeme 4 entity ambient_generic :

    ZVUK 1
    name : sirena
    wav name : ambience/siren.wav
    Flags : play everywhere, start silent

    ZVUK 2
    name : sound_mortar1
    wav name : weapons/mortar.wav
    Flags : play everywhere, start silent, not toggled

    ZVUK 3
    name : sound_mortar2
    wav name : weapons/explode5.wav
    Flags : play everywhere, start silent, not toggled

    ZVUK 4
    name : sound_mortar3
    wav name : weapons/mortarhit.wav
    Flags : play everywhere, start silent, not toggled



    Teraz príde ïalšia zaujimavá brush entita, a síce game_zone_player. Túto entitu natiahnite tak, aby zahròala všetky miesta v bunkry, tj miesta kde hráè výbuch prežije. Potom ju nastavte :

    name : kill_zone
    target for in players : kill_func2
    target for out players : kill_func


    Nastavenia by maly by každému zrejme, ale ak náhodou nie, nastavenia "target for in players" urèuje ktoré entity sa aplikujú na hráèov ktorý sú v zone ktorá vyhradzuje entita (aplikuje sa len zabielenie obrazovkz) a to isté pre tých ktorý sa v nej nenachádzajú (zabije, odpoèíta skore a zabiely obrazovku).

    To by bolo už skoro všetko, staèí to len skompletizova ako obzèajne jednou entitou multi_manager ktorá bude všetko èasova. Vytvorte ju, pomenujte ju "start" a pridajte nasledujúce klúèe a hodnoty :

    light_red : 0
    light_green : 0
    sirena : 0
    dvere : 0
    kill_zone : 30
    light_green#1 : 90
    light_red#1 : 90
    sound_mortar1 : 27
    sound_mortar2 : 30
    sound_mortar3 : 31
    sirena#1 : 28


    Ešte chodte do Flags tohoto multi_manageru a zaškrtnite vo¾bu "Multithreaded" a je to komplet. Ešte na vysvetlenie, zabitie hráèov sa spúša tým, že zavoláme entitu game_zone_player, a tá následne aplikuje všetky entity ktoré sme tam nastavily.

    Ok, to jest už koniec, v príkladovéj mape máte všetko, pokial náhodou nieèomu nechápete. Mappingu zdar !

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.55
    Hlasovalo : 20

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 5

    1. thor_
    [17.09.2004-21:13] 460
    tak toto som xel uz davno vediet....

    2. Jackar Admin
    [18.09.2004-11:30] 461
    Dobre napisane ;)

    3. knc
    [28.09.2004-08:54] 462
    n1ce clanok to sa mi urcite hodi

    4. Goblin1
    [19.01.2005-15:30] 733
    da sa zrobit atomovka aj singleplayeri?

    5. Wizz Admin
    [19.01.2005-19:19] 734
    samozrejme

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30937x)
    2.HL2: První kroky (30432x)
    3.Counter-Strike entity (22538x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (20498x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (18622x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 1.02 seknd.