|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Atomová bomba ako v crossfire Wizz [17.09.2004 : 19:23:02] 150 Tutoril tan : 30937 Priemern znmka : 1.55 |
Každý kdo hráva HL deathmatch pozná mapu crossfire, urèite jedna z najlepších a najhranejších máp v HL. Táto mapa okrem výborných súbojov poskytuje aj jednu nekalú možnos zabíjania, tzv. atomovú bombu, ktorú môže hráè spusti v kryte, v ktorom je v bezpeèí. Súboje a o holý život pri pokuse skova sa sú na dennom poriadku. Tak preèo si takúto srandu nespravi do vlastnéj mapy ? Pri jej tvorbe sa navýše nauèíte používa aj ïalšie zaujimavé entity. Tak poïme na to.
Predpokladajme že mapa sa skladá z dvoch èastí : bunkru a zvyšok mapy. V bunkri sa bude da atomovka spusti, a oddelova od zvišku mapy ho budú velké dvere ktoré sa pri aktivovaní výbuchu zaènú pomaly zatvára. Pokial bude hráè pri výbuchu v bunkri, niè sa mu nestane, pokial nie, zabije ho a odpoèíta mu jeden frag.
Niekde do bunkru spravte ovládací panel, a umiestnite na neho tlaèítko. Urobte z neho func_button a nastavte mu hodnoty :
name : tlacitko
target : start
delay before reset : 90
|
Týmto tlaèítko sa bude celá akcia spúšta. Teraz si spravíme svete¾nú signalizáciu, èi môžeme zrovna atomovku spusti (po výbuchu je treba èaka ïalšiu minútu). Zelené svetlo signalizuje že strela je "pripravená" a èervená opak. Umiestnite ich niekde do vonkajšieho priestoru (v crossfire sa nachádzajú vo vežièkách).
zelené svetlo:
name : light_green
èervené svetlo
name : light_red
- vo flags zaškrtnite vo¾bu "Initaly dark" |
Teraz ku dveriam. Ja som sa nimi nebabral ako v crossfire, a je to len obyèajný kváder. Samozrejme že Vám sa medze nekladú. Spravte ich tak aby oddelovalz bunker od zvyšku mapy. Spravte z nich entitu func_door:
name : dvere
damage inflicted when blocked : 999
speed : 5
delay before close : 10
ANGLE nastavte na "up", alebo nastavte "Pitch Yaw Roll" : -90 0 0
Vo Flags zaškrtnite "Start open" |
Teraz ku trochu "záludnejším" entitám. Na zabíjanie použijeme bodovú entitu game_player_hurt ktorú si vytvorte a nastavte :
name : kill_func
damage to apply : 999 |
Teraz zabezpeèíme aby obetiam atomovky strhlo jeden frag. Použijeme bodovú entitu game_score :
name : kill_func
points to add : -1
Vo Flags zaškrtnite vo¾bu "allow negative". Tzn že hráèovi strhne frag aj v prípade že sa takto dostane do mínusu (teda momentálne je jeho score 0). |
Na zabielenie obrazovky použijeme klasický env_fade :
name : kill_func
duration : 2
hold fade : 1
fade alpha : 255
fade color : 255 255 255 (tj biela)
Vo Flags zaškrtnite vo¾bu "Fade from". Klasický fade úèinkuje tak, že obrazovka sa zaène postupne zabielova, až kým neni celá biela. Táto vo¾ba celý proces otoèí, teda zabiely sa hneï a plinulo prechádza do normálu. |
Vytvorte kópiu tejto entity a tú druhú len premenujte na "kill_func2".
Tak si vytvoríme zvukovú vložku Použijeme 4 entity ambient_generic :
ZVUK 1
name : sirena
wav name : ambience/siren.wav
Flags : play everywhere, start silent
ZVUK 2
name : sound_mortar1
wav name : weapons/mortar.wav
Flags : play everywhere, start silent, not toggled
ZVUK 3
name : sound_mortar2
wav name : weapons/explode5.wav
Flags : play everywhere, start silent, not toggled
ZVUK 4
name : sound_mortar3
wav name : weapons/mortarhit.wav
Flags : play everywhere, start silent, not toggled |
Teraz príde ïalšia zaujimavá brush entita, a síce game_zone_player. Túto entitu natiahnite tak, aby zahròala všetky miesta v bunkry, tj miesta kde hráè výbuch prežije. Potom ju nastavte :
name : kill_zone
target for in players : kill_func2
target for out players : kill_func |
Nastavenia by maly by každému zrejme, ale ak náhodou nie, nastavenia "target for in players" urèuje ktoré entity sa aplikujú na hráèov ktorý sú v zone ktorá vyhradzuje entita (aplikuje sa len zabielenie obrazovkz) a to isté pre tých ktorý sa v nej nenachádzajú (zabije, odpoèíta skore a zabiely obrazovku).
To by bolo už skoro všetko, staèí to len skompletizova ako obzèajne jednou entitou multi_manager ktorá bude všetko èasova. Vytvorte ju, pomenujte ju "start" a pridajte nasledujúce klúèe a hodnoty :
light_red : 0
light_green : 0
sirena : 0
dvere : 0
kill_zone : 30
light_green#1 : 90
light_red#1 : 90
sound_mortar1 : 27
sound_mortar2 : 30
sound_mortar3 : 31
sirena#1 : 28 |
Ešte chodte do Flags tohoto multi_manageru a zaškrtnite vo¾bu "Multithreaded" a je to komplet. Ešte na vysvetlenie, zabitie hráèov sa spúša tým, že zavoláme entitu game_zone_player, a tá následne aplikuje všetky entity ktoré sme tam nastavily.
Ok, to jest už koniec, v príkladovéj mape máte všetko, pokial náhodou nieèomu nechápete. Mappingu zdar !
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.55 Hlasovalo : 20
|
|
|
|
|