|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Poplašné svetlo Dragoo [17.06.2004 : 21:30:48] 119 Tutoril tan : 3234 Priemern znmka : 1.6 |
Ako to bude vyzera
Poplašné svetlo bude vlastne skrinka so žiarovkov, ktorá bude vyžarova svetlo rotujúce okolo nej o 360 stupòov a vydáva poplašný zvuk. Svetlo sa spustí, keï hráè stlaèí tlaèítko. To by malo spusti multi_manager, ktorý spustí všetky potrebné entity.
Z èoho to pozostáva
Tak ako je vidie na obrázku, bude nejaká základová platòa z func_wall, na nej bude svetlo z func_wall. Ïalej tu budú rotujúce priestorové lúèe z func_rotating, bodové svetlo light, entita na prehrávanie zvuku ambient_generic a dvojrozmerná žiara env_glow. To však nie je všetko. Priestorové rotujúce lúèe, žiarovka a glow budú musie by zapnuté pomocou env_render. A taktiež tu bude jedno tlaèítko a multi_manager.
Ako to bude fungova
Keï sa stlaèí tlaèítko, spustí sa multi_manager. Ten okamžite pospúšta všetky ostatné entity. A zaène sa toèi svetlo a znie poplašný zvuk. TakŽe to vôbec nie je ažké.
A krok za krokom ...
Keï už vieme, ako to má vyzera, ako to funguje a aké entity na to budeme potrebova, tak by sme hádam aj mohli zaèa.
Ako prvé si musíme vytvori základovú dosku a nieèo ako žiarovku (staèí kváder), keï to bude, treba vytvori svetelné lúèe, ktoré sa budú toèi okolo žiarovky. Dobré bude použi textúru C0A0YELLOW. Do stredu lúèov nezabudnite umiestni origin. Potom ako budú hotové tieto veci a samozrejme poskladané tak, ako majú by, bude dobré vytvori ešte light, env_glow a ambient_generic. Light a env_glow umiestnite do stredu žiarovky a ambient_generic kúsok dopredu pred poplašné svetlo. Ïalej niekde k tomu všetkému dajte tri entity env_render a jeden multi_manager.
Tak, teraz si to pomenujme, jedno po druhom:
Základná doska sa nebude vola nijak.
Žiarovka sa bude vola alarm_ziarovka.
Lúèe svetla budú alarm_luce.
Light svetlo bude alarm_svetlo.
Env_glow bude alarm_ziara.
Ïalej ambient_generic bude alarm_zvuk.
Multi_manager sa bude vola proste alarm a jednotlivé env_render entity sa budú vola alarm_ziara_rnd, alarm_luce_rnd a alarm_ziarovka_rnd.
|
Tak to by sme mali. Teraz treba spravi jedno tlaèítko a nastavi ho takto:
target: alarm
speed: 20
lip: 1
health (shootable if > 0): 0
delay before reset (-1 stay): -1
|
Teraz by sme mali ma všetko pripravené tak, že môŽeme zaèa nastavova hodnoty jednotlivých entit. Zaèneme so žiarovkov.
render mode: additive
fx amount: 90
|
Ako ïalšie nastavíme lúèe svetla.
render mode: additive
fx amount: 0
rotation speed: 150
V záložkách zaškrtnite Not Solid a Axis príslušnej osi, okolo ktorej bude rotova.
|
Ïalšie na rade je svetlo.
brightness: 255 255 128 120
Zaškrtnú Initially dark.
|
Teraz nastavme zvuk.
WAV name: ambience/bigwarning.wav
start volume: 100
Zaškrtnite Small Radius a Start Silent
|
Už neostáva vela práce, ale aj tak treba nastavi ešte glow.
render mode: glow
fx amount: 0
fx color: 255 255 128
sprite name: sprites/glow03.spr (môŽe by aj iný)
scale: 1.25
|
To by sme mali všetko to, èo bude vidie a poèu. Ale ešte je treba nastavi render entity. Tie budú slúži na to, aby sa zmenili vlastnosti fx amount našich svetlo imintjúcich entít.
Takže zaèneme s entitou s menom alarm_ziarovka_rnd.
target: alarm_ziarovka
render mode: additive
fx amount: 255
|
Teraz env_render s názvom alarm_luce_rnd.
target: alarm_luce
render mode: additive
fx amount: 255
|
A posledný s názvom alarm_ziara_rnd.
target: alarm_ziara
render mode: glow
fx amount: 255
Zaškrtnú No Rendercolor.
|
Posledné èo ostáva je multi_manager.
alarm_luce: 0
alarm_luce_rnd: 0
alarm_ziara_rnd: 0
alarm_ziarovka_rnd: 0
alarm_zvuk: 0
alarm_svetlo: 0
|
Tak a to je všetko, èo treba nastavi. Teraz by to malo fungova. Ak ste nieèo nepochopili, stiahnite si príkladovú mapu a tam si môžete všetko pozrie.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.6 Hlasovalo : 5
|
|
|
|
|