|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Úlomky padajúce zo stropu Dragoo [24.07.2004 : 14:08:24] 132 Tutoril tan : 3055 Priemern znmka : 1.33 |
Úvodný problém ...
Chceme vytvori efekt padajúceho úlomku zo stropu pri zemetrasení èi výbuchu. Alebo pri raketovom útoku, to je jedno .
Takže si na to musíme najprv vytvori nejakú miestnos, najlepšie veèšiu, aby nás ten úlomok nezabil (keï sa nebude kam uhnú).
Budeme tam potrebovat urèite nejakú ektivaènú entitu, èi uŽ tlaèidlo alebo trigger_once. Dohodnime sa, že použijeme trigger_once.
Urèite budeme potrebova dva ambient_generic a jeden env_shake na vytvorenie zemetrasenia a zvukov dopadu ulomku na zem.
No, nakoniec už nám ostáve len ten úlomok. Kto chce, môže sa s tým hra a modelova to do nejakej super podoby, ale staèí iba nejaký deformovaný brush.
A bol by som zabudol, aj jeden multi_manager.
Ako to funguje ...
Je to jednoduchá záležitos. Úlomok bude func_train. Bude ma dva path_corner entity. Keï sa prejde cez trigger_once, spustí sa riadiaci multi_manager. Ten zapne zemetrasenie a po zhruba jednej sekunde spustí zvuk a pád úlomku. Zvuk dopadu spustí path_corner, ktorý bude dolu pri zemo pomocou vlastnosti Fire On Pass.
Tak poïme na vec ..
Najprv treba vytvori tú miestos. A úlomok. Ten treba umiestni do stropu, tak aby jeho spodná rovina podstavy bola v rovine stropu (tej, ktorú vidíme z miestosti ).
Keï budete ma toto, musíte pripravi path_cornery. Umiestite ich na správne miesta, samozrejme súosovo pod seba (predsa nech to padá rovno dolu ;)).
Ku podlahe treba da ambient_generic. Pomenujte ho hneï názvom "pad". Ïalší dajte ku stropu. Ten pomenujte ako "start".
Niekde do oblasti pádu úlomku dajte env_shake. Ten vytvorý zemetrasenie. Dajte mu hneï meno "zemetrasenie".
Vytvorte jeden trigger_once tak aby siahal od jednej steny k druhej.
No, ešte ten multi_manager. Ten dostane meno, napriklad, "pad_ulomku".
A ešte svetlo, nech je na to vidie.
Už staèí všetko len nastavi.
Zaèneme s úlomkom.
Name: ulomok
First stop target: p1
Speed (units per second): 500
Demage on crush: 500
|
Teraz nastavíme path_corner - ten horný.
Name: p1
Next stop target: p2
|
Path_corner - spodný.
Name: p2
Fire On Pass: pad
|
Teraz by už po zavolaní mena "ulomok" úlomok spadol na zem. Ale, my chceme, aby bolo aj zemetrasenie, a aby bol aj nejaký zvuk.
Takže nastavíme ambient_generic, ten èo je hore .
Name: start
WAV Name: debris/bustconcrete1.wav
Start Volume: 10
Vo flagoch zaškrtnite Small Radius a Start Silent.
|
A spodný ambient_generic.
Name: pad
WAV Name: debris/bustconcrete2.wav
Start Volume: 10
Vo flagoch zaškrtnite Small Radius a Start Silent.
|
No, zvuky by boli, ale eŠte zemetrasenie.
Env_shake:
Name: zemetrasenie
Amplitude 0-16: 6
Effect radius: 500
Duration: 5
0.1 = jerk, 255,0 = rumble: 6
|
KeïŽe by nám to mohlo nieèo spusti, tak nastavíme aj ten milti_manager.
Name: pad_ulomku
zemetrasenie: 0
start: 1
ulomok: 1
|
No, ešte to musí nieèo spusti a tým nieèim je trigger_once.
Tak, a týmto pádom (úlomku ) jeto hotové.
V prípade, že nieèomu nerozumiete, stiahnite si príkladovú mapu.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.33 Hlasovalo : 21
|
|
|
|
|