Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Vrtule rozbité výbušnou debnièkou
    Wizz
    [08.08.2004 : 14:56:39] 133 Tutoril
    tan : 2771
    Priemern znmka : 1
    Minule som si spomenul na peknú, ¾ahko logickú, situáciu z Blue Shift. Potrebovaly ste prepláva cez vodný kanál, lenže v tom Vám bránily ve¾ké vrtule, ktoré vás pri kontakte s nimi rozmasakrovaly. Jediné riešenie bolo zohna debnièku plnú výbušniny, ktorú ste poslaly po vodnom toku a tá svojou explóziou vrtule znièila. Neviem presne aký spôsob zostrojenia tejto situácie použily v Gearboxe, ja som si našiel svoj. Pokia¾ chcete vedie najskôr riešenie a až potom postup, preskoète èas èlánku.

    Zaènite modelovaním betonového koryta, kade bude voda tiec. Voda bude trochu zložitejšia, spravíme si ju neskôr. Teraz spravte miesto, kde sa koryto spája s nejakou "miestnosou" s nízkym stropom, do ktoréj dáme dve vrtule. Potom vymodelujte samotnú vrtulu, môže ale nemusí vyzera nejak takto :



    Nezabudnite na origin blok do jej stredu, urobte z nej entitu func_rotating a nastavte jej :

    name : vrtule
    rotation speed : 250
    Damage inflicted when blocked : 0

    FLAGS :
    -zaškrtnite "Start ON"
    -zaškrtnite "Not Solid"


    Keï to máte, urobte jej kopiu, a v nej zaškrtnite vo FLAGS ešte "Reverse Direction". To by bolo. Teraz skopírujte obidve, a trochu ich orežte, aby vyzeraly ako po explozi :



    Keï ste tak uèinily, oznaète ich a obidve premenujte na "vrtule2", a vo FLAGS zrušte "Not Solid". Presunte ich tak, aby sa prekrývaly z normálnimy vrtulamy.
    Ïa¾ší krok bude smerova k entite "trigger_hurt" ktorú natiahnite cez vrtule. V skutoènosti bude on spôsobova zranenie :

    Name : hurt
    Damage : 2000
    Damage type : Crush

    Ok, niekde do mapy najlepšie ku vrtuliam (kvôly prehladnosti) pridajte entitu "env_render" :

    Name : vrtule_invisible
    Target : vrtule
    Render Mode : Texture
    FX Amount : 0

    A ešte jeden Multimanager :

    Name : multimanager

    A pridajte klúèe s hodnotami :

    vrtule_invisible : 0
    hurt : 0

    Tak , to by bola "vrtulová èas" :D . Préjdeme na tvorbu vody, ktorá ako som spomínal nieje len taká obyèajná, bude sa sklada z 3 zložiek.

    Zaènite tým že do vodného koryta urobíte blok vody s textúrou "!WATERGREEN". Kedže má pred menom výkrièník, HL engine nám z nej automaticky spravý vodu. Urobte ïalší, rovnako ve¾ký blok ale s textúrou "AAATRIGGER",spravte z nejo entitu "trigger_push", ona bude robi samotný ah vody, a nastavte jej "Speed of push" na 200 a v hornom krúžku zvo¾te smer, ktoým vás má voda aha. Ak to máte, umiestnite tento blok presne tak aby sa prekrýval s vodou. Posledná èas vody bude blok ktorý musí by hrubý 1 unit a nachádza sa bude 1 unit nad vodou a entitou trigger_push. Z tohoto posledného bloku spravte entitu func_conveyor :

    Conveyour speed : 200

    Vo FLAGS zaškrtnite "NOT SOLID".

    Teraz máme už skoro všetko hotové, dokonèíme to len jednou debnièkou
    Osobne odporúèam použi textúru "XCRATE11E". To preto, lebo je to železná, výbušná debièka, a hráèa ani tak neprekvapý keï ju nebude môc rozbi páèidlom. Ale naše vrtule nebudú s òou ma problém... Takže si ju vymodelujte, umiestnite niekde na breh a urobte ze nej entitu func_pushable :

    Target on break : multimanager
    Strenght : 700
    Material type : Metal
    Explode magnitude : 100
    Friction : 50
    Buoyancy : 50


    A to je celé, mapa je prepiravená ma skompilovanie. Pod¾a vlastného uvážena môžete do mapy vloži zvuk huèiacej vody, alebo ku výbuchu pripoji mierne zemetrasenie. Pokia¾ Vás ale zaujíma èo a ako funguje, èítajte ïalej.

    Máme dva páry vrtul. Jeden je celý, dá sa cez neho chodi (Not Solid). Druhý je rozbitý, ale chodi sa cez ne už nedá. Obidve sú umiestnené na sebe, takže to vyzerá, že v skutoènosti sú tu len dve celé vrtule. Zmena nastane, až keï sa debnièka dostane do oblasti trigger_hurt, ktorý ju znièí. Pri jej výbuchu sa aktivuje multimanager, ktorý znevidite¾ní dobré vrtule (tým že sa cez ne dá chodi, získate pocit že sa tam už nenachádzajú) a vypne trigger_hurt. Zostanú vydie len polámané vrtule, ktoré predtým splívaly. No a takto sa už èlovek môže cez ne v k¾ude dosta.
    A ešte voda. Prvá vrstva zabezpeèuje že debnièka bude pláva na hladine a neponorí sa. Entita trigger_push zabezpeèí aby mala voda ah a niesla tak debnièku a hráèa smerom ku vrtuliam. A posledná, tenká vrstva je len kvôly tomu, aby pohlad z brehu na vodu vyzeral reálnejšie, teda aby voda tiekla. Pokia¾ Vám náhodou nebude sedie, teda bude tiec iným smerom, musíte textúru "SCROLLWATER1" otoèi o to¾ko stupòov, aby to sedelo.

    Ako obyèajne musím pripomenú aby ste si stiahly píkladovú mapu, z nej to pochopíte lepšie, prípadne si to celé môžete skopírova do svojej mapy.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1
    Hlasovalo : 3

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 5

    1. thor_
    [08.08.2004-19:54] 354
    nice

    2. Kamil
    [10.10.2004-14:19] 489
    Máte tam chybný dva obrázky, vùbec se nezobrazej.

    3. Wizz Admin
    [10.10.2004-15:42] 490
    diky za upozornenie, uz som to opravil, aj ked sa nezobrazoval obrazok jeden

    4. Kelish2 Redaktor
    [30.09.2005-14:21] 1529
    a ked chcem aby ta voda tiekla dole da sa to?

    5. goblin Redaktor
    [30.05.2006-09:12] 1956
    ta asize angle down ne?

    All I want , all I need is to see my enemy bleed!

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30192x)
    2.HL2: První kroky (29415x)
    3.Counter-Strike entity (21591x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19659x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17899x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.77 seknd.