Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Použite momentary entít
    Wizz
    [16.09.2003 : 19:55:09] 17 Tutoril
    tan : 2790
    Priemern znmka : 2.25
    Momentary_rot_button a momentary_door

    Použitie momentary entít má veľa možností. Prvý krát v HL ste ich mohli vydieť v hazard course (to na obrázku) alebo pri scéne kde ste zadávali súradnice a následne bombardovali okolie. Tieto dve entity sa pritom dajú použiť aj na veľa iných účelov. My si ukážeme dva. Ale ešte predtým by som sa rád pozastavil nad tým, čo vlastne znamená pri týchto entitách slovko "momentary". Neviem síce presný preklad do slovenčiny, preto sa to pokúsim vysvetliť prakticky. Predstavme si preto jednu páku spravenú pomocou momentary_rot_button a druhú pomocou func_rot_button. U každej si nastavíme uhoľ otočenia o 90°. Keď aktivujeme páku func_rot_button, poskočí páčka hneď o 90° a zastaví. Pri opakovanom aktivovaní sa vráti zasa o 90° do pôvodnej polohy. U momentary_rot_button sa stane to, že páčka sa bude pomaly otáčať len pokiaľ budeme držať use key (obyčajne E) a keď ho pustíme páčka zastaví, a nezáleží na tom či už opísala celú svoju 90° dráhu. Pri druhom zmačknutí E sa páka začne točiť do opačnej strany. Možmo to nevizerá zrovna prakticky ale opak je pravdou.

    Dvere
    Pôjde vlastne o to, že dvere sa budú otvárať tak, ako vy budete točiť kľukou. Možo sa vám zdá by sa to dalo vyriešiť aj pomocou entín func_rot_button a func_door. Lenže to by vyzeralo asi tak,že keď zmačkneme pri kľuke E, kľuka sa začne točiť a dvere sa otvoria. Ale my si spravíme verziu kde sa budú dvere otvárať a kľuka sa začne točiť len vtedy pokiaľ budeme držať tlačítko E. Asi trochu krkoľomné vysvetlenie ale nič sa nebojte, v príkladovej mape sú obe verzie tak vám môžem zaručiť že na ten rozdieľ prídete. Tak ideme na to !
    Urobte si miestnosť podľa svojho gusta. Ak ste hotový, vymodelujte dvere a nejak pekne ich otextúrujte a osaďte do miestnosti. Teraz niekde blízko dverí pridáme kľuku ktrorou budeme dvere otvárať. Ja som použil klasické červené koleso ktoré sa nachádza medzi základnými prefabmi (Usable Objects -> Red Wheel). Môže to vyzerať napríklad takto :


    To by bolo, ale to predsa nebolo pre vás nič ťažké, však ? Spravte z dverí entitu momentary_door a nastavte hodnoty takto :


    Name : door //napríklad ..
    Speed : 35
    Lip : 3
    Angle : Up



    Ku kľuke urobte origin blok (to by ste mali už ovládať !!) Teraz označte kľuku aj origin blok a spravte z nich entitu momentary_rot_button a nastavte :


    Target : door
    Speed : 35
    Distance (deg) : 360

    Flags :
    zaškrtite X Axis alebo Y Axis, podľa toho, ako máte mapku natočenú (ja som použil Y Axis).




    To je v podstate všetko. Skompilujte si mapku a opravte prípadne chybi.
    Pokiaľ ste tomu už pochopili a všetko funguje tak ako má, môžte sa pustiť do druhej časti tutorialu, ktorá je už o niečo náročnejšia.

    Otáčacia pološinka
    Našim cieľom bude spraviť niečo také, čo ste mohli vydieť v Hazard Course :



    Je dobré si to zahrať, aby ste si to vedeli lepšie predstaviť. Tentokrát ale už nepoužijeme entitu momentary_door. Vystačíme si s dvoma momentary_rot_button. Ide o to, že keď potočíme kľukou (budeme pri nej držať E), začne sa točiť aj plošinka. Keď prestaneme točiť kľukou (prestaneme držať E), začne sa kľuka aj plošinka vracať do pôvodného stavu (vlastne sa začnú točiť opačne). Začnite tým, že si vymodelujete niečo podobné, ako je hore na obrázku (vrátane kľuky). Dôležité je, aby plošinka boľa ku hráčovi natočená tak, aby na ňa nemohol zatiaľ skočiť. Keď to máte spravené, urobte z plošinky entitu momentary_rot_button s nastaveniami :


    Name : plosina
    Target : mom_plosina
    Speed : 35
    Sounds : Squeaky // tento bolo použitý v Hazard Course
    Distance(deg) : 115
    Auto-Return speed : 10 //asi ste už pochopili že to je rýchlosť akou sa bude plošinka vracať do pôvodného stavu

    a vo Flags zaškrtnite Door Hack a Auto return .



    Z kľuky urobte taktiež entitu momentary_rot_button :


    Name : plosina
    Target : mom_plosina
    Speed : 35
    Distance (deg) : 115
    Auto-Return speed : 10

    flags :
    zaškrtnite Auto Return a nastavte os otáčania (buď X alebo Y).


    A to je všetko, teraz sa dobre pozrite na to čo ste urobily a určite prídete aspoň približne ako to funguje. A keby nie tak vám to aspoň z časti vysvetlím. Kedže obe entity majú rovnaké mená, budú sa tváriť ako entita jedna. Preto treba nastaviť položky Name, Target, Speed, Distance (deg) a Auto-Return rovnako. Keď som ich nastavil rôzne buď to nefungovalo, alebo hra rovno spadla. Teraz mapku skompilujte a vyskúšajte si to.

    Tieto dva príklady sa dajú rôzne kombinovať, a preto by už pre vás nemal byť problém spraviť dvere z prvého príkladu ktoré sa budú samé zatvárať, alebo rotačné dvere. A keby ste si predsa nevedeli rady, príklady nájdete v príkladovej mapke...

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 2.25
    Hlasovalo : 4

    KOMENTRE KU LNKU

    Neni iadny komentr ku tomuto lnku

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30164x)
    2.HL2: První kroky (29371x)
    3.Counter-Strike entity (21562x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19615x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17869x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.26 seknd.