|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Použite momentary entít Wizz [16.09.2003 : 19:55:09] 17 Tutoril 
tan : 3026
Priemern znmka : 2.25 |
Momentary_rot_button a momentary_door
Použitie momentary entít má veľa možností. Prvý krát v HL ste ich mohli vydieť v hazard course (to na obrázku) alebo pri scéne kde ste zadávali súradnice a následne bombardovali okolie. Tieto dve entity sa pritom dajú použiť aj na veľa iných účelov. My si ukážeme dva. Ale ešte predtým by som sa rád pozastavil nad tým, čo vlastne znamená pri týchto entitách slovko "momentary". Neviem síce presný preklad do slovenčiny, preto sa to pokúsim vysvetliť prakticky. Predstavme si preto jednu páku spravenú pomocou momentary_rot_button a druhú pomocou func_rot_button. U každej si nastavíme uhoľ otočenia o 90°. Keď aktivujeme páku func_rot_button, poskočí páčka hneď o 90° a zastaví. Pri opakovanom aktivovaní sa vráti zasa o 90° do pôvodnej polohy. U momentary_rot_button sa stane to, že páčka sa bude pomaly otáčať len pokiaľ budeme držať use key (obyčajne E) a keď ho pustíme páčka zastaví, a nezáleží na tom či už opísala celú svoju 90° dráhu. Pri druhom zmačknutí E sa páka začne točiť do opačnej strany. Možmo to nevizerá zrovna prakticky ale opak je pravdou.
Dvere
Pôjde vlastne o to, že dvere sa budú otvárať tak, ako vy budete točiť kľukou. Možo sa vám zdá by sa to dalo vyriešiť aj pomocou entín func_rot_button a func_door. Lenže to by vyzeralo asi tak,že keď zmačkneme pri kľuke E, kľuka sa začne točiť a dvere sa otvoria. Ale my si spravíme verziu kde sa budú dvere otvárať a kľuka sa začne točiť len vtedy pokiaľ budeme držať tlačítko E. Asi trochu krkoľomné vysvetlenie ale nič sa nebojte, v príkladovej mape sú obe verzie tak vám môžem zaručiť že na ten rozdieľ prídete. Tak ideme na to !
Urobte si miestnosť podľa svojho gusta. Ak ste hotový, vymodelujte dvere a nejak pekne ich otextúrujte a osaďte do miestnosti. Teraz niekde blízko dverí pridáme kľuku ktrorou budeme dvere otvárať. Ja som použil klasické červené koleso ktoré sa nachádza medzi základnými prefabmi (Usable Objects -> Red Wheel). Môže to vyzerať napríklad takto :

To by bolo, ale to predsa nebolo pre vás nič ťažké, však ? Spravte z dverí entitu momentary_door a nastavte hodnoty takto :
Name : door //napríklad ..
Speed : 35
Lip : 3
Angle : Up |
Ku kľuke urobte origin blok (to by ste mali už ovládať !!) Teraz označte kľuku aj origin blok a spravte z nich entitu momentary_rot_button a nastavte :
Target : door
Speed : 35
Distance (deg) : 360
Flags :
zaškrtite X Axis alebo Y Axis, podľa toho, ako máte mapku natočenú (ja som použil Y Axis). |
To je v podstate všetko. Skompilujte si mapku a opravte prípadne chybi.
Pokiaľ ste tomu už pochopili a všetko funguje tak ako má, môžte sa pustiť do druhej časti tutorialu, ktorá je už o niečo náročnejšia.
Otáčacia pološinka
Našim cieľom bude spraviť niečo také, čo ste mohli vydieť v Hazard Course :

Je dobré si to zahrať, aby ste si to vedeli lepšie predstaviť. Tentokrát ale už nepoužijeme entitu momentary_door. Vystačíme si s dvoma momentary_rot_button. Ide o to, že keď potočíme kľukou (budeme pri nej držať E), začne sa točiť aj plošinka. Keď prestaneme točiť kľukou (prestaneme držať E), začne sa kľuka aj plošinka vracať do pôvodného stavu (vlastne sa začnú točiť opačne). Začnite tým, že si vymodelujete niečo podobné, ako je hore na obrázku (vrátane kľuky). Dôležité je, aby plošinka boľa ku hráčovi natočená tak, aby na ňa nemohol zatiaľ skočiť. Keď to máte spravené, urobte z plošinky entitu momentary_rot_button s nastaveniami :
Name : plosina
Target : mom_plosina
Speed : 35
Sounds : Squeaky // tento bolo použitý v Hazard Course
Distance(deg) : 115
Auto-Return speed : 10 //asi ste už pochopili že to je rýchlosť akou sa bude plošinka vracať do pôvodného stavu
a vo Flags zaškrtnite Door Hack a Auto return . |
Z kľuky urobte taktiež entitu momentary_rot_button :
Name : plosina
Target : mom_plosina
Speed : 35
Distance (deg) : 115
Auto-Return speed : 10
flags :
zaškrtnite Auto Return a nastavte os otáčania (buď X alebo Y). |
A to je všetko, teraz sa dobre pozrite na to čo ste urobily a určite prídete aspoň približne ako to funguje. A keby nie tak vám to aspoň z časti vysvetlím. Kedže obe entity majú rovnaké mená, budú sa tváriť ako entita jedna. Preto treba nastaviť položky Name, Target, Speed, Distance (deg) a Auto-Return rovnako. Keď som ich nastavil rôzne buď to nefungovalo, alebo hra rovno spadla. Teraz mapku skompilujte a vyskúšajte si to.
Tieto dva príklady sa dajú rôzne kombinovať, a preto by už pre vás nemal byť problém spraviť dvere z prvého príkladu ktoré sa budú samé zatvárať, alebo rotačné dvere. A keby ste si predsa nevedeli rady, príklady nájdete v príkladovej mapke...
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 2.25 Hlasovalo : 4
|
|
|
|
|