Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Jedna mapa nestaèí...
    Dragoo
    [25.11.2004 : 11:08:10] 170 Tutoril
    tan : 3653
    Priemern znmka : 2.41

    ÚVOD


    Väèšina ¾udí síce robí mapy pre multiplayer, ale sú aj ¾udia, ktorí chcú vytvori nejakú epizódu. No mapy v epizóde sa od máp pre multiplayer líšia práve tým, že sa spájajú do jedného celku. Keï chceme v mape pre jedného hráèa v epizóde spravi spojenie mapy A s mapou B, musíme na to použi dve entity. Jednou z nich je pevná entita trigger_changelevel a druhou je bodová entita info_landmark. V tomto tutoriále si spravíme dve mapy, v ktorých budú práve tieto entity a zabezpeèia nám, aby sme sa mohli pohybova s jednej tejto mapy do druhej.

    ZAÈÍNAME


    Na zaèiatok si povedzme, ako budú tieto dve mapy vyzera.

    Je to v podstate jedno, ale jedna podmienka by splnená MUSÍ. Obe mapy musia ma oblas (najlepšie chodbu), ktorá bude v oboch mapách rovnaká, rovnako natextúrovaná, rovnako nasvietená, s rovnakými objektami. A práve v tejto oblasti bude náš loading. Keï budú obe oblasti èo najviac identické, bude to vyvoláva dojem, že sme stále na rovnakom mieste, len teraz móžeme ís do druhej mapy.

    TEÓRIA LOADINGU


    Aj napriek tomu, že sa na loading používajú dve entity a celé spojenie dvoch máp je triviálnou záležitosou, je tu pár vecí, ktoré o tom treba vedie a dodržova ich.

    1. Info_landmark je vlastne orientaèný bod v priestore. Tento musí ma v oboch mapácha rovnaký názov, pretože sa na neho odkazuje entita trigger_changelevel. Pomocou info_landmakr dokáže trigger_changelevel urèi, kam má umiestni hráèa po loadingu v druhej mape. Ak názov info_landmark v cielenej mape nie je zhodný s názvom info_landmark vo východiskovej mape, hráè sa ocitne v cielenej mape niekde pri súradniciach 0,0,0, èo je vlastne stred tejto mapy.

    2. Info_landmark. Vždy treba da pozor na to, aby bol info_landmark v oboch mapách v rovnakej polohe vzhladom na okolné prostredie (oblas, v ktorej bude loading). Keï toto nie je dodržané, má to za následok možné umiestnenie hráèa po loadingu niekam do podlahy, stien, prípadne pri totálnom odfláknutí aj do stropu. Preto na túto vec dávajte pozor.

    3. Trigger_changelevel je pevná entita, ktorá vymedzuje oblas loadingu. Keï hráè prejde touto entitou, loading sa spustí. Pozor! Nedávajte v oboch mapách trigger_changelevel na rovnaké miesto vzhladom na info_landmark ani tesne k sebe. Touto chybou by ste mohli spôsobi nekoneèný cyklus prechodou cez mapy, lebo hráè by sa objavil v cielenej mape priamo v entite trigger_changelevel.

    4. Trigger_changelevel. Do políèka new map sa nepíše prípona mapy (teda .bsp).

    5. Iné entity a objekty. Dávajte pozor na to, aby ste v cielenej mape nepridali nieèo, èo nie je vo východiskovej mape (myslím tým v oblasti loadingu). Nie len že to vyzerá divne, keï sa zrazu pred vami objaví napr. vedec, ktorý tam predtým nebol. Ale môže sa sta, že sa chudáèik hráè v tejto entite alebo objekte po loadingu zasekne a hneï môže naèita poslednú uloženú pozíciu.

    6. Oblas prechodu by sa mala nie len podoba v oboch mapách, ale tak isto by mala by oblas zabezpeèená tak, aby nebolo vidie, že èasti prvej mapy už v druhej nie su. Takéto veci sa dajú lahko odstráni tak, že sa loading spraví v oblasti, medi dvoma dverami, alebo medzi dvoma zatoèeniami chodby. Urèite nevizerá dobre, keï hráè uteká z jednej mapy do druhej, prièom beží chrbtom dozado, striela potvory a zrazu, keï vojde do loadingu, pozerá, že sa na mieste, kde predtým pokraèovala chodba objaví nejaká stena. TakŽe na takéto "kozmetické" detajli treba da skutoène pozor.

    SKÚSME TO VYTVORI


    Nazaèiatok si vytvorte dve mapy s rovnakou oblasou, ktoré budeme spája loadingom. Jedna dobrá rada nazaèiatok: Vytvorte najprv prvú mapu, a až tú budete ma hotovú, umiestnite do nej info_landmark a trigger_changelevel a následne ju prekopírujte do druhej (novej) mapy. Tam už len odstránte nežiadúce èasti s pôvodnej mapy a dorobte èasti druhej mapy. Takto zabránite tomu, aby info_landmark mal rôznu polohu vzhladom na okolie v druhej mape ako v info_landmark v prvej mape. Premiestine len trigger_changelevel.

    Keï to budete ma hotové, musíme nastavi hodnoty pre entity zabezpeèujúce loading. Ako prvé vymyslíme názov pre info_landmark. Je dobé, keï má info_landmark taký názov, ktorý vypovedá o tom, ktoré dve mapy spája. Napríklad by to mohla by èas naávu jednej a druhej mapy. Ja som moje príkladove mapy nazval trigger_changelevel1 a trigger_changelevel2 a info_landmark som nazval change1tochange2. Vy môžete použi èasti názvov vašich dvoch máp.

    Ïalej je treba nastavi v oboch mapách trigger_changelevel. Tento sa nastavuje tiež ve¾mi jednoducho. Do položky new map name sa zadá názov cielovej mapy BEZ PRÍPONY. Do položky landmark name zadajte názov vašeho info_landmark. Nezabudnite, že tento info_landmark musí ma v oboch spájaných mapách rovnaký názov.

    OBRÁZKY





    ZÁVER


    Stiahnite si moje príkladové mapy a pozrite si, ako som to vytvoril. A ak nieèomu nebudete rozumie, možno práve v príkladových mapách nájdete vysvetlenie. Ak vám ani tieto mapy nepomôžu, môžete sa pýta v komentároch.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 2.41
    Hlasovalo : 32

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 34

    1. Jackar Admin
    [25.11.2004-21:19] 536
    Dobry tutorial Dragoo, konecne aj tuto temu niekto kvalitne spracoval ;)

    2. Dragoo Admin
    [25.11.2004-21:53] 537
    Vdaka. Som rad, ze sa ti paci moja dvojdnova praca .

    3. Jackar Admin
    [26.11.2004-23:07] 538
    Paci. Lebo som to xel robit ja, ale som nemal nervy si to rozpametat ako to ma byt nastavene :P

    4. Mattho Redaktor
    [27.11.2004-00:37] 539
    h a profesionali
    pekny tutorial... skusim ho niekde vyuzit ... hmm ale kde...
    Urobim si podpriemernu epizodku....

    mattho.wz.cz

    5. Kelish2 Redaktor
    [21.08.2005-13:06] 1458
    Nevies mi poradit preco mi vypadava loading ked donho vojdem.Lebo ked donho vojdem tak mi vypne hru do windovsu a vindovs vypise chybu...

    6. Kelish2 Redaktor
    [21.08.2005-18:38] 1459
    To predosle neplati uz som to zistil ...Ale teraz mam dalsi problem vzdi ma hodi do bodu 000 aj ked napisem info_landmark presne a ani snim nepohnem aby ma niekde nehodilo do steny ale aj tak ma tam hodi .Ozaj dragoo dvoj tutorial mi velmi pomohol dik....ale ak mozes odpis...

    7. Kelish2 Redaktor
    [21.08.2005-19:38] 1460
    A este mi v console vypisuje Couldn't open file overviews/dom_1.txt. Using default values for overiew mode.
    Couldn't open file overviews/dom_1.txt. Using default values for overiew mode.
    Unknown command: VModEnable
    Loading game from SAVE\TA2.HL1...
    ERROR: couldn't open.
    Loading game from SAVE\TA2.HL1...
    ERROR: couldn't open.
    Loading decals from TA2

    8. Dragoo Admin
    [21.08.2005-20:22] 1461
    Pamatam sa ako som mal s tym istym problemy . Treba poriadne skontrolovat, ci to je spravne nastavene, v oboch mapach musi byt ten info_landmark, musi mat rovnake meno!. Skus to este raz prekontrolovat, ak to v tom nenajdes chybu, tak mi to skus poslat.

    9. Kelish2 Redaktor
    [22.08.2005-11:58] 1462
    Dobre poslem ti to ale daj mi tvoj email ale este to skusim a dik za radu cau.

    10. Dragoo Admin
    [22.08.2005-14:55] 1463
    Staci ukazat na moj avatar a najdes mail .

    11. Kelish2 Redaktor
    [22.08.2005-16:04] 1464
    Cau uz mi to zrazu ide neviem preco asi mam divni comp skusal som to raz neslo to o 5min. som to skusil este raz a uz to islo ale aj tak ti velmi dakujem ze si mi pomohol teraz mozem pokracovat vo svojom mode.Ale ak mi to v dalsich leveloch bude zase blbnut tak ti napisem.Ak chces tak ti ten mod potom niejak poslem.Tak cau a este raz dik

    12. thor_
    [22.08.2005-16:09] 1465
    Ono Ti to bude robit v kazdej mape ;) (teda aspon mne to tak robilo)

    ale ked sa vratis do tej predoslej mapy, potom pojdes zas do tej druhej, tak uz to NIKDY nebude v tej mape blbnut.... neviem preco, ale je to tak

    13. Kelish2 Redaktor
    [22.08.2005-16:16] 1466
    Ak mas pravdu tak ten VHE je trochu svihnuty...ale dobre HA HA HA

    14. Kelish2 Redaktor
    [23.08.2005-08:43] 1469
    Dragoo poslal som ti mail uz zase mi nieco blbne...

    15. Kelish2 Redaktor
    [24.08.2005-15:21] 1470
    dosiel ti mail dragoo lebo som ti poslal odpoved ak ti nedosiel tak mi tu napis ale ak ti dosiel tak mi napis na mail...A este mi napis kedy tu zviknes byt najcastejsie(aspon priblizne)

    16. Kelish2 Redaktor
    [25.08.2005-19:21] 1471
    dosiel ti mail dragoo lebo niejak neodpisujes ak ti dosiel tak nic ale ak nie aodpis

    17. Dragoo Admin
    [25.08.2005-21:46] 1472
    Ved som ti napisal ze mam momentalne iba GPRS a tiez tu nemozem byt stale.

    18. Kelish2 Redaktor
    [26.08.2005-09:29] 1473
    takze teraz stoho asi nic nubude...ale ja neviiem co je to GPRS ale dobre...a kedy sa vratis?

    19. Kelish2 Redaktor
    [26.08.2005-09:30] 1474
    ...

    20. Buksy
    [26.08.2005-17:23] 1475
    pripojenie na net (myslim)

    Netrapte sa,rusi to cracknu

    21. Dragoo Admin
    [27.08.2005-01:06] 1476
    GPRS je pripojenie, ktore sa svojou uzasnou nepredstavitelnou rychlostou blizi dial-upu. No, vratim sa v stredu, takze dovtedy to musi pockat.

    22. Kelish2 Redaktor
    [27.08.2005-08:53] 1477
    Tak ked sa na to v stredu pozres tak mi napis...ale nie tu ale na mail dobre... cau...

    23. Jackar Admin
    [27.08.2005-12:51] 1478
    Kua ludia, to tu nesom par dni a uz je tu bordel jak v nechvalne znamom kosickom sidlisku (hadajte, ma cislovku 9).

    Kelish > prepac ale taketo veci sa vybavuju cez sukromne spravy, Dragoo, ty by si tiez mohol mat kus rozumu, diqi ;)

    Kebyze sa to da vymazat tak to tu uz svihom neni, takze Dragoo, poprosim ta skus to nejako pretriedit aby tu tato zaplava smajov a blbosti nebola, diqi ;)

    24. Kelish2 Redaktor
    [27.08.2005-14:02] 1479
    Tak sorry ja som nevedel ze tolko tu toho nemozem dat este raz sorry...

    25. Dragoo Admin
    [27.08.2005-20:16] 1481
    Jakcar: no ono by to slo, ale cez GPRS sa s tym hrat nebudem. Uznas sam, ze je to velmi pomale a na to aby som prehladaval v databaze tisicove zaznami to nestaci. Az sa vratim, potom sa na to mozno pozrem.

    26. JabbaBuøtík
    [27.08.2005-23:43] 1482
    Nevite nekdo jak zprovoznit prechod z jedne mapy do druhe?postupoval sem podle navodu ale ten je pro hl1 tak je to mozna tim ze mi to nejde. nevite nekdo co s tim?

    27. JabbaBuøtík
    [27.08.2005-23:55] 1483
    Když vstoupím do Trigger_changelevel tak se spustí Loading a pak mì to hodí do menu a konzole píše tady je odkaz na obrázek
    http://www.horstfuchsmod.ic.cz/console.JPG>www.horstfuchsmod.ic.cz/console.JPG>http://www.horstfuchsmod.ic.cz/console.JPG

    28. JabbaBuøtík
    [27.08.2005-23:56] 1484
    To sem nechtel....ten odkaz sem vložil pouze jednou

    29. Kelish2 Redaktor
    [28.08.2005-11:19] 1485
    Mne to ties nejde ked vstupim do Trigger_changelevel tak bud ma hodi do bodu 000 alebo mi vipne hru a vypise chybu windowsu...

    30. JabbaBuøtík
    [28.08.2005-12:14] 1486
    Tak to me se normalne spusti loading ale pak se to vypne do menu a v konzoli mi to pise nejake chyby....dal jsem tu odkaz na screen z te konzole.Prosim o radu!strasne by mi to pomohlo!

    31. Kelish2 Redaktor
    [28.08.2005-12:38] 1487
    Tak sa ti budem snazit pomoct spitam sa niekoho...

    32. Dragoo Admin
    [29.08.2005-02:14] 1488
    No, ani sa nedivim ze to nejde, sak toto je postup pre vytvorenie loadingu medzi mapamy pre HALF-LIFE 1!!! Ako to funguje v dvojke, neviem.

    33. Frankie
    [02.02.2007-12:00] 2318
    Mne osobne to robí chyby keï ten loading skúšam priamo po kompilácii. Inak povedané skompilujem mapu, hodí ma to do nej, vbehnem do trigeru a windows oznámi chybu. Keï však mapu spustím cez consolu všetko ide ako má. Dokonca prechod funguje obojstranne. (vzácna to vec )

    The New Yorks finest

    34. Jackar Admin
    [02.02.2007-15:35] 2319
    HalfLife a Windows su nevyspytatelne stvorenia.... . Ale aspon to facha

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30212x)
    2.HL2: První kroky (29437x)
    3.Counter-Strike entity (21609x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19682x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17919x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 3.51 seknd.