|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Jedna mapa nestaèí... Dragoo [25.11.2004 : 11:08:10] 170 Tutoril 
tan : 3909
Priemern znmka : 2.41 |
ÚVOD
Väèšina ¾udí síce robí mapy pre multiplayer, ale sú aj ¾udia, ktorí chcú vytvori nejakú epizódu. No mapy v epizóde sa od máp pre multiplayer líšia práve tým, že sa spájajú do jedného celku. Keï chceme v mape pre jedného hráèa v epizóde spravi spojenie mapy A s mapou B, musíme na to použi dve entity. Jednou z nich je pevná entita trigger_changelevel a druhou je bodová entita info_landmark. V tomto tutoriále si spravíme dve mapy, v ktorých budú práve tieto entity a zabezpeèia nám, aby sme sa mohli pohybova s jednej tejto mapy do druhej.
ZAÈÍNAME
Na zaèiatok si povedzme, ako budú tieto dve mapy vyzera.
Je to v podstate jedno, ale jedna podmienka by splnená MUSÍ. Obe mapy musia ma oblas (najlepšie chodbu), ktorá bude v oboch mapách rovnaká, rovnako natextúrovaná, rovnako nasvietená, s rovnakými objektami. A práve v tejto oblasti bude náš loading. Keï budú obe oblasti èo najviac identické, bude to vyvoláva dojem, že sme stále na rovnakom mieste, len teraz móžeme ís do druhej mapy.
TEÓRIA LOADINGU
Aj napriek tomu, že sa na loading používajú dve entity a celé spojenie dvoch máp je triviálnou záležitosou, je tu pár vecí, ktoré o tom treba vedie a dodržova ich.
1. Info_landmark je vlastne orientaèný bod v priestore. Tento musí ma v oboch mapácha rovnaký názov, pretože sa na neho odkazuje entita trigger_changelevel. Pomocou info_landmakr dokáže trigger_changelevel urèi, kam má umiestni hráèa po loadingu v druhej mape. Ak názov info_landmark v cielenej mape nie je zhodný s názvom info_landmark vo východiskovej mape, hráè sa ocitne v cielenej mape niekde pri súradniciach 0,0,0, èo je vlastne stred tejto mapy.
2. Info_landmark. Vždy treba da pozor na to, aby bol info_landmark v oboch mapách v rovnakej polohe vzhladom na okolné prostredie (oblas, v ktorej bude loading). Keï toto nie je dodržané, má to za následok možné umiestnenie hráèa po loadingu niekam do podlahy, stien, prípadne pri totálnom odfláknutí aj do stropu. Preto na túto vec dávajte pozor.
3. Trigger_changelevel je pevná entita, ktorá vymedzuje oblas loadingu. Keï hráè prejde touto entitou, loading sa spustí. Pozor! Nedávajte v oboch mapách trigger_changelevel na rovnaké miesto vzhladom na info_landmark ani tesne k sebe. Touto chybou by ste mohli spôsobi nekoneèný cyklus prechodou cez mapy, lebo hráè by sa objavil v cielenej mape priamo v entite trigger_changelevel.
4. Trigger_changelevel. Do políèka new map sa nepíše prípona mapy (teda .bsp).
5. Iné entity a objekty. Dávajte pozor na to, aby ste v cielenej mape nepridali nieèo, èo nie je vo východiskovej mape (myslím tým v oblasti loadingu). Nie len že to vyzerá divne, keï sa zrazu pred vami objaví napr. vedec, ktorý tam predtým nebol. Ale môže sa sta, že sa chudáèik hráè v tejto entite alebo objekte po loadingu zasekne a hneï môže naèita poslednú uloženú pozíciu.
6. Oblas prechodu by sa mala nie len podoba v oboch mapách, ale tak isto by mala by oblas zabezpeèená tak, aby nebolo vidie, že èasti prvej mapy už v druhej nie su. Takéto veci sa dajú lahko odstráni tak, že sa loading spraví v oblasti, medi dvoma dverami, alebo medzi dvoma zatoèeniami chodby. Urèite nevizerá dobre, keï hráè uteká z jednej mapy do druhej, prièom beží chrbtom dozado, striela potvory a zrazu, keï vojde do loadingu, pozerá, že sa na mieste, kde predtým pokraèovala chodba objaví nejaká stena. TakŽe na takéto "kozmetické" detajli treba da skutoène pozor.
SKÚSME TO VYTVORI
Nazaèiatok si vytvorte dve mapy s rovnakou oblasou, ktoré budeme spája loadingom. Jedna dobrá rada nazaèiatok: Vytvorte najprv prvú mapu, a až tú budete ma hotovú, umiestnite do nej info_landmark a trigger_changelevel a následne ju prekopírujte do druhej (novej) mapy. Tam už len odstránte nežiadúce èasti s pôvodnej mapy a dorobte èasti druhej mapy. Takto zabránite tomu, aby info_landmark mal rôznu polohu vzhladom na okolie v druhej mape ako v info_landmark v prvej mape. Premiestine len trigger_changelevel.
Keï to budete ma hotové, musíme nastavi hodnoty pre entity zabezpeèujúce loading. Ako prvé vymyslíme názov pre info_landmark. Je dobé, keï má info_landmark taký názov, ktorý vypovedá o tom, ktoré dve mapy spája. Napríklad by to mohla by èas naávu jednej a druhej mapy. Ja som moje príkladove mapy nazval trigger_changelevel1 a trigger_changelevel2 a info_landmark som nazval change1tochange2. Vy môžete použi èasti názvov vašich dvoch máp.
Ïalej je treba nastavi v oboch mapách trigger_changelevel. Tento sa nastavuje tiež ve¾mi jednoducho. Do položky new map name sa zadá názov cielovej mapy BEZ PRÍPONY. Do položky landmark name zadajte názov vašeho info_landmark. Nezabudnite, že tento info_landmark musí ma v oboch spájaných mapách rovnaký názov.
OBRÁZKY


ZÁVER
Stiahnite si moje príkladové mapy a pozrite si, ako som to vytvoril. A ak nieèomu nebudete rozumie, možno práve v príkladových mapách nájdete vysvetlenie. Ak vám ani tieto mapy nepomôžu, môžete sa pýta v komentároch.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 2.41 Hlasovalo : 32
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 34
2. Dragoo  [25.11.2004-21:53] 537 | Vdaka. Som rad, ze sa ti paci moja dvojdnova praca . |
8. Dragoo  [21.08.2005-20:22] 1461 | Pamatam sa ako som mal s tym istym problemy . Treba poriadne skontrolovat, ci to je spravne nastavene, v oboch mapach musi byt ten info_landmark, musi mat rovnake meno!. Skus to este raz prekontrolovat, ak to v tom nenajdes chybu, tak mi to skus poslat. |
10. Dragoo  [22.08.2005-14:55] 1463 | Staci ukazat na moj avatar a najdes mail . |
12. thor_ [22.08.2005-16:09] 1465 | Ono Ti to bude robit v kazdej mape ;) (teda aspon mne to tak robilo)
ale ked sa vratis do tej predoslej mapy, potom pojdes zas do tej druhej, tak uz to NIKDY nebude v tej mape blbnut.... neviem preco, ale je to tak |
17. Dragoo  [25.08.2005-21:46] 1472 | Ved som ti napisal ze mam momentalne iba GPRS a tiez tu nemozem byt stale. |
20. Buksy [26.08.2005-17:23] 1475 | pripojenie na net (myslim)Netrapte sa,rusi to cracknu
|
21. Dragoo  [27.08.2005-01:06] 1476 | GPRS je pripojenie, ktore sa svojou uzasnou nepredstavitelnou rychlostou blizi dial-upu. No, vratim sa v stredu, takze dovtedy to musi pockat. |
25. Dragoo  [27.08.2005-20:16] 1481 | Jakcar: no ono by to slo, ale cez GPRS sa s tym hrat nebudem. Uznas sam, ze je to velmi pomale a na to aby som prehladaval v databaze tisicove zaznami to nestaci. Az sa vratim, potom sa na to mozno pozrem. |
26. JabbaBuøtík [27.08.2005-23:43] 1482 | Nevite nekdo jak zprovoznit prechod z jedne mapy do druhe?postupoval sem podle navodu ale ten je pro hl1 tak je to mozna tim ze mi to nejde. nevite nekdo co s tim? |
27. JabbaBuøtík [27.08.2005-23:55] 1483 | Když vstoupím do Trigger_changelevel tak se spustí Loading a pak mì to hodí do menu a konzole píše tady je odkaz na obrázek
http://www.horstfuchsmod.ic.cz/console.JPG>www.horstfuchsmod.ic.cz/console.JPG>http://www.horstfuchsmod.ic.cz/console.JPG |
28. JabbaBuøtík [27.08.2005-23:56] 1484 | To sem nechtel....ten odkaz sem vložil pouze jednou |
30. JabbaBuøtík [28.08.2005-12:14] 1486 | Tak to me se normalne spusti loading ale pak se to vypne do menu a v konzoli mi to pise nejake chyby....dal jsem tu odkaz na screen z te konzole.Prosim o radu!strasne by mi to pomohlo! |
32. Dragoo  [29.08.2005-02:14] 1488 | No, ani sa nedivim ze to nejde, sak toto je postup pre vytvorenie loadingu medzi mapamy pre HALF-LIFE 1!!! Ako to funguje v dvojke, neviem. |
33. Frankie [02.02.2007-12:00] 2318 | Mne osobne to robí chyby keï ten loading skúšam priamo po kompilácii. Inak povedané skompilujem mapu, hodí ma to do nej, vbehnem do trigeru a windows oznámi chybu. Keï však mapu spustím cez consolu všetko ide ako má. Dokonca prechod funguje obojstranne. (vzácna to vec ) The New Yorks finest | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|