Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    HL2 : Vytvorenie 3D oblohy
    Wizz
    [02.12.2004 : 23:10:11] 174 Tutoril
    tan : 4277
    Priemern znmka : 4.9
    Half-Life 2 a jeho engine Source prináša mnoho noviniek, my si dnes posvietime na jednu, a síce oblohu. Okrem klasickéj metódy použitím 6 textúr ktoré sa natiahnu na oblohu (hore, dole a na každú svetovú stranu), môžeme použi aj špecialnu "zväèšovaciu" metódu a vzinke tak realistickejšie pozadie - 3D skybox. Ale pekne poporade, ...

    Zaènite vymodelovaním nejakého dvora, okolo ktorého postavte plot, aby ktorý bude hráèa drža v priestore dvora. Na skúšku staèí naozaj nieèo jednoduché. Do bodu [0,0,0] teraz umiestnite entitu sky_camera. Jej význam a dôležitos umiestnenia si vysvetlíme nakoniec. Ïalší krok ktorý spravíme, je modelovanie pozadia v skutoènej velkosti. Dávajte ich do mapy v pomere ako majú by vidie keï budú v mape. Ja som v ukážkovéj mape použil 2 panelové bytovky, ale môžete použi samozrejme aj iné objekty, èo Vás napadne. Len ich nezabudnite tvori v skutoènéj ve¾kosti v porovnaní s ve¾kotou hráèa (preto na zaèiatok navrhujem, aby ste si do mapy vložily entitu info_player_start). Pozor, neoplatí sa moc babra s detailami.



    Keï ste hotový, oznaète všetky objekty pozadia (v mojom prípade dve bytovky) + entitu sky_camera a presunte ich kúsok ïalej, do volného priestranstva. Nechajte ich oznaèené a otvorte nástroj Transform (tools/transform, alebo len klávesovou skratkou Ctrl+M). Našim zámerom bude, zmenši tieto objekty 16 krát. Vyplnte dialogové okno ako na nasledujúcom obrázku :



    "Mode" sme nastavily na "scale", èo je zmena ve¾kosti. Ale preèo zrovna èíslo 0.0625 ? Neni to žiadna záhada. Entita sky_camera totiž používa defaultne 16x zmenšené modely pozadia. My sme potrebovaly zmenši objekty 16 krát. Keï sme objekty vytvorily, ich pomyselná ve¾kos je 1. Tak vypoèítame jednu šestnástinu : 1/16 = 0.0625.

    Teraz si vytvoríme klasickú oblohu, akú bolo vydie aj v HL1. Použijeme na to textúru tool/toolskybox (náhrada textúry SKY z HL1), a okolo našeho zmenšeného modelu pozadia spravíme "škatulu" aby uzatvárala všetky objekty vrátane entity sky_camera. Najjednoduchšie bude, keï spravíte cez ne kváder, ktorý pomocou funkcie "Make Hollow" spravíte dutím :



    To isté spravíme aj na našom dvore :



    Posledným krokom bude umiestnenie entity osvetlenia light_environment do "dvora" a skopírujte ju aj do zmenšeného modelu. Nastavova u entity netreba niè, môžete ju necha aj v defaultnom stave.

    Na zaèiatku som sluboval vysvetlenie umiestnenie entity sky_camera, takže sa o to pokúsim. Predstavte si náš zmenšený model. Aby ste mohli presne urèi, kde sa majú zobrazova objekty, urèily sme si pomyselný stred práve pomocou entity sky_camera ( v podstate pomyselný bod 0,0,0). Èo spravý samotný engine ? Teraz si predstavte, že hra automaticky, zobere objekty (do pozadia sa rátajú obekty ohranièené textúrou "tool/toolskybox"), prièom ako ich stred sa považuje entita sky_camera. Tento stred sa nacentruje na stred mapy (tj pravý bod 0,0,0) a všetky objekty zväèší (v našom prípade) 16 krát. Takto to bude vyzera v hre:

    Nieje to niè zložité, ale pokial ste napriek tomu nepochopily, pozrite si príkladovú mapku, v editore aj v hre.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 4.9
    Hlasovalo : 615

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 21

    1. Wizz Admin
    [02.12.2004-23:12] 552
    coskoro sa pokusim spysat aj nejaky clanok o novynkach noveho Hammera, je ich pomerne dost

    2. Mattho Redaktor
    [02.12.2004-23:36] 553
    Super, len skoda ze doma to nezrealizujem .
    + rada: pist to vo Worde a daj si opravit chibi :D
    + otazka : To musi by brane vzdy do bodu [0,0,0]? Neda sa to v tej entite sky_camera?

    mattho.wz.cz

    3. Wizz Admin
    [03.12.2004-00:06] 554
    Moznost na zmenu stredu som nenasiel, ale myslim ze takto to uplne staci, v podstate s tym mozes spravit cokolvek.

    A gramatika, vecna tema moja : ) Word nemam, teda mam, ale nie slovensky, a nepouzivam ho (notepad rulez!!), ale ak sa dakdo ponukne ako korektor, okamzite ho bereme

    4. Mattho Redaktor
    [03.12.2004-00:58] 555
    Takze.. ludia co mate word hlaste sa za korektorov!
    a uz som sa nad tym zamyslel a uz som pochopil, ze to moze byt aj v strede.... Ved v jednej mape nepotrebujem dve pozadia ;)

    mattho.wz.cz

    5. Peter
    [03.12.2004-09:22] 556
    Zdravím, možná už to tu nìkde je, ale já to nenašel. Nebylo by dobré nejprve napsat tutoriál, jak si stáhnout editor a další potøebné prográmky a jak to také vše nainstalovat aby to chodilo? Možná to je trivialita, ale proè to nesepsat všichni nemusejí být tak zdatní a znalí.

    6. Mattho Redaktor
    [03.12.2004-11:51] 557
    No stiahnut podla mne neni problem.. Ale nastavit to, bola podla mna najzlozitejsia vec s akou som sa v Hammeri stretol. A to hlavne preto, ze na to som tutorial nenasiel. Ale jedna dobra rada: V helpe to je vsetko pekne napisane aj z obrazkami

    mattho.wz.cz

    7. Wizz Admin
    [03.12.2004-13:39] 558
    Stiahnutie neni problem pokial mas original, a nastavenie takisto, pretoze po instalaci to uz je. Problem moze nastat pri verzi bez steamu, ktoru zatial nemam. Ale tutorialy budu aj na taketo veci

    8. Jackar Admin
    [03.12.2004-16:19] 559
    Supa tutorial. Mam taky pocit ze aj prvy sme na SK/CZ webe co vobec maju nejaky tut na webe na HL2 :D

    9. Dragoo Admin
    [03.12.2004-19:32] 560
    Inac, sa mi zda, ze uz v spirite 1.3 bolo cosi podobne.
    Btw: super tutorial, a kedy bude dalsi ???

    10. Wizz Admin
    [03.12.2004-20:11] 561
    ak budem mat cez wykend cas tak daco spisem

    11. Jackar Admin
    [03.12.2004-22:38] 562
    JJ, v spirite sa toto uz robit dalo ;)

    12. Dragoo Admin
    [04.12.2004-13:16] 563
    jackar: vsak, a tusim velmi podobnym sposobom

    13. x
    [05.03.2005-01:48] 980
    eeee. Mal by som otazocku.Naco to vsetko?Nieje 1no ci bude welke pozadie "normalne"(bez zmensenia atd.) urobene alebo ci bude to pozadie zmensene a kadejake kvacky-macky s tym robyt.Urichli mi to nahravanie?Zmensi naroky?Alebo aky to ma vlastne wiznam?Thx

    14. Jackar Admin
    [05.03.2005-17:42] 982
    S tymto pozadim ide o to, ze vytvara dojem trojrozmerneho priestoru a vsetky objekty v nom zakomponovane maju aj treti rozmer. Krasny priklad moze byt mapa CS_Vertigo (v CS1.6). V starej verzii mas pozadie ako cinziaky apod, ale vidno ze je to textura. Teda ak prechadzas cez mapu tak maju budovy stale ten isty uhol pohladu, cize tam neexistuje perspektiva = nerealne.

    A toto 3D pozadie ti vlastne dokaze simulovat "okolie" mrakodrapu v ktorom sa hraje (stale hovorime o cs_vertigo)

    Uz xapes ?

    15. R5.Kenji Redaktor
    [05.03.2005-19:32] 983
    Sry Jacky ale mam pocit ze on skor chcel vediet preco sa pouziva namiesto skutocnej velkosti mierka, ze preco sa pouzivaju zmenseniny a nie ze urobis normalne brushe velke okolo.... a asi je to koli renderovaniu, velkosti textur a urcite to ma aj ine vyznamy vsak,.. ale to uz nech radsej povie Jackar....

    nope

    16. Wizz Admin
    [05.03.2005-20:02] 984
    hej, Kenji ma pravdu
    No, ma to vela vyhod, napriklad mas to vsetko pokope, je to mensie a lepsie sa to edituje, ale hlavne to neni take narocne pri kompilaci ;)

    17. x
    [05.03.2005-20:47] 985
    Thx vsetkym 3om

    18. Jackar Admin
    [05.03.2005-21:41] 986
    Take male sa to robi kvoli tomu, ze ak by si xel robit napr. okolie mesta ako oblohu, tak by si kludne mohol zabit celu mapu len s okolim. Taktiez to veeeelmi ulahcuje a zrychluje kompilaciu atd atd...
    Ako som uz pisal na HL1 engine, tak kazdy rendering levelu zaberia geometrickym radom viac casu priamo umerne s velkostou volnych ploch a to cele konjunktovane poctom svetiel.

    Ok, a teraz, kto pochopil posledny odstavec ? :D

    19. Choosen
    [14.03.2006-20:44] 1896
    Když jsem kdysi zkoušel dìlat pár map do UT , tak obloha se tam dìlala nìjak takhle podobnì . Tehdy jsem si povzdechl , že škoda , že to nejde do obyè HL1 , jaké by to bylo super . A voalá , možná mé prozby a zoufání na patøièných místech vyslyšeli Ale ne , teï k vìci.:
    Podle návodu jsem se snažil tu 3d oblohu vytvoøit. No povedlo se mi to jenom jaksik napùl. 3d obloha sice funguje , ale je neosvìtlená . Je v ní sice light_environment , ale jako by tam prostì nebyl . Mìnil jsem umístìní této entity , angle , úhel dopadu .... nepomáhá nic. Zkoušel jsem do te mapky dat i obyèejná svìtla . Nepomohlo.

    20. Wizz Admin
    [15.03.2006-20:19] 1898
    choosen : podobnym sposobom sa dala robit obloha aj v Spirite ;) ... co sa tyka tvojho problemu v HL2, skusil si nastavit inu farbu svetla ako je dafaultna ? myslim ze a_h raz spominal, ze tam byva chyba

    21. Choosen
    [18.03.2006-14:01] 1899
    wizz:všimnul jsem si , že v pøíkladové mapì (sdk_3d_skybox) použili buïto model (prop_static) a nebo func_detail , pøièemž na stranách , které hráè neuvidí , byla samozøejmì textura nodraw . Zkusil jsem jejich mapu a výsledek byl na 100%. Zkusil jsem to podobnì a taky mi to fachèilo. I když jsem nechal defaultní hodnoty v light_environment. Pak jsem ještì zkusil tvou pøíkladovou mapu , ale bylo to špatné. Nepomohlo ani pøevedení tìch dvou brushù do func_detail . Nevim. no hlavnì že mi to už funguje ...
    Btw , jo a není pravda , že by se sky_camera musela dávat do bodu 0,0,0 ;)

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30201x)
    2.HL2: První kroky (29422x)
    3.Counter-Strike entity (21595x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19665x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17907x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 2.26 seknd.