Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    HL2 : Outputs & Inputs
    Wizz
    [25.12.2004 : 20:51:29] 183 Tutoril
    tan : 7350
    Priemern znmka : 2.67
    Output & Input sú nové, výkonné funkcie v Source engine, bez znalosti ktorých by aj trošku pokroèilá mapa nemohla fungova. Preto je dôležité nauèi sa ich plne využíva. V èlánku sa pokúsim vysvetli princíp fungovania, a niekolko základných techník používania Output & Input (ïalej pre ne budem používa skratku OI).

    Viazanos s HL1
    Pokia¾ ste niekedy robili mapy do HL1, urèite poznáte entitu "multi_manager". Vïaka nej ste mohli pomerne ¾ahko koordinova udalosti a skripty. Slovíèko "pomerne" som použil zámerne, pretože pokia¾ si zvyknete na OI systém sami zistíte že na tvorbu zložitejších vecí je jeho použitie nepraktické a zdåhavé. Ïalšia funkcia ktorú OI nahradzuje, je položka "Target" ktorá sa nachádzala väèšine entít HL1. Ale poïme ïalej...

    Output & Input
    O èo teda vlastne ide ? Slovíèko "Output" znamená v preklade "Výstup", a tak si to môžeme aj predstavi. Entita má výstupy, ktorý si môžeme ve¾mi zjednodušene predstavi napríklad takto : "Zapni entitu 'Svetlo' za 5 sekúnd odkedy aktivuje hráè tlaèítko". Je to len ilustrácia, ale myslím že sa to z nej dá pochopi. Keï sa spustí Output, Input na príslušnej entite sa aktivuje.

    Ukážka použitia
    Najlepší uèite¾ je prax, preto si ukážeme jednoduchú ukážku použitia. Prvý príklad bude jednoduchý, spravíme si svetlo ktoré sa zhasne keï vstúpime do triggeru. Spravte chodbu, a na jej koniec umiestnite svetlo, tj. entita Light, a pomenujte ju "svetlo". Doprostred chodby vložte brush s textúrou "tool/toolstrigger" a spravte z neho entitu "trigger_multiple". Otvorte jej vlastnosti (alt+enter) a otvorte záložku "Outputs".
    Kliknutím na "Add..." pridáte nový Output.



    V kolonke "My output named" vyberte (alebo dopíšte) "OnStartTouch" - Spôsob aktivácie, v tomto prípade keï sa zaèneme dotýka triggeru. Na výber tu máme ale viac možností, pokia¾ chcete vedie ktorá na èo slúži, choïte spä do záložky "Class info" a stlaète tlaèítko "Help", otvori sa okno s detailným popisom každej funkcie.

    Ïašia kolonka ktorú použijeme nesie názov "Targets entities named". Do nej vložte názov entity, v našom prípade "svetlo". Napravo od nej sa nachádza tlaèítko, ktorým môžete v 3D okne kliknú na vybranú entitu a jej názov sa automaticky doplní (samozrejme ho musí príslušná entita ma nastavené).

    Kolonka "Via this input" slúži na definovanie akcie ktorá ma nasta po aktivovaní. Pre zhasnutie vyberieme "TurnOff". Preh¾ad významu ïalších si môžete pozrie rovnako v Helpe.

    "With a parameter override of" je zošednuté a ani ho nepoužijeme.
    "After a delay in seconds of" urèuje èas v sekundách, za ko¾ko sa má spusti akcia po aktivovaní.
    "Fire once only" - pokia¾ je táto vo¾ba zaškrtnutá, spustí sa akcia len raz, a ïalšie aktivovanie je neplatné.



    Všimnite a nauète sa využíva výhody tlaèítiek Copy a Paste. Kopírovanie funguje nielen v jednotlivých entitách, ale aj v entitách navzájom.

    Teraz si otvorte entitu "Svetlo". Na urýchlenie h¾adania môžete využi tlaèítko "Mark" ktorá Vám ju oznaèí. Vyberte záložku "Inputs". Tu sa Vám zobrazia všetky vstupy ktoré smerujú do tejto entity spolu s ich nastaveniami.



    Záver
    Ako vidíte, používa Outputs & Inputs systém je výhodné a elegantnejšie ako starý systém Multimanagerov. Navyše nenašiel som obmedzenie v poète Outputov ktorých môže ma entita. Multi_manager bol obmedzený na 16 položiek, èo síce bolo dostaèujúce, ale verím že v Source engine by pri zložitejších mapách nemusel staèi ani dvojnásobný poèet.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 2.67
    Hlasovalo : 12

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 18

    1. Wizz Admin
    [25.12.2004-20:56] 620
    dakujem za korekturu Jackarovi ;)

    2. Jackar Admin
    [26.12.2004-00:17] 623
    Nemas zac ;)...takze ak niekto najde nejaku chybu, dajde vediet. Na session ma u mna pivo :D

    3. Wizz Admin
    [26.12.2004-01:16] 624
    poznam ludi co by boli koly tomu ochotny hladat velmy dlho

    btw zasa dajaky ofajc, ukazuje 208 precitani, co neni mozne ...

    4. Jackar Admin
    [26.12.2004-12:08] 625
    Dakdo sa zabava co.... sak pockajte na novy engine, skonci vam zabava :D

    5. ArweN_SK
    [26.12.2004-13:06] 626
    Jackar, takze za kazdu chybu jedno? (ano, ArweN znova vyryva, ale ta ponuka je lakava ) ... a wizz ma pravdu, keby tam o tom nebola zmienka, ani by som si ten tutorial necitala, ja zvycajne citam len komentare ... takze k chybam:

    a) druhy odsek, "Viazanost s "HL1", posledny riadok, chyba tam ciarka pred "ktora" a asi aj predlozka "vo" , ta veta bez nej moc velky zmysel nema

    b) treti odsek, "Output@Input", druhy riadok, druha veta, malo by tam byt "ktore" alebo "vystup" (jeden)

    c) "Ukazka pouzitia", druhy odsek pod prvym obrazkom, prve slovo, pravdepodobne tam chyba "l", (ja slovo dasia nepoznam )

    ja som tych chyb nasla 8, ale kedze pivo nepijem (vobec nepijem ), prenechavam ho najsympatickejsiemu lambdakovi

    .. it's nice to be important but it's more important to be nice..

    6. Jackar Admin
    [26.12.2004-16:02] 627
    Mno, ale keby si videla neopravovanu verziu, hmmm :D...
    A preklepy sa nerataju ;).
    Ale kedze piwo nepijes, mas u mna kavicku, pripadne cajik ;). A kedze som najsimpatickejsi lambdak tak pivecko ostava mne . Kedze ale ani ja piwo nepijem, tak ho prenechavam Wizzovi ;)

    7. ArweN_SK
    [26.12.2004-17:18] 628
    wizz, mam to u teba : )

    .. it's nice to be important but it's more important to be nice..

    8. Wizz Admin
    [26.12.2004-17:56] 629
    Jackar (engine) : no pokial ti to bude dakdo sofistikovane refreshovat, nepomoze ti ziadny engine ...

    No a co ja budem robit s tolkym piwom ?? a to ze by si nepil, noooo si spomen kdo vyhral anketu ze sa na session najviac ozere

    9. Jackar Admin
    [26.12.2004-22:28] 630
    Ale si spomen kto to naozaj vyhral :D

    10. Mattho Redaktor
    [28.12.2004-20:05] 632
    Ale ten by uz vela piva nemal pit... Myslim, ze najlepsie by bolo, keby Jackar (vyhlasovatel "sutaze") pozval na session kazdeho ucastnika na pivo v mene ArweN (vyherk*n* "sutaze") :D
    za hviezdicky si doplnte i/y ake chcete...

    mattho.wz.cz

    11. Jackar Admin
    [28.12.2004-21:49] 634
    takze, Arwen to cele zaplati ? VPOHODEEE :D

    12. ArweN_SK
    [29.12.2004-19:41] 636
    Jackar? ...aspon nas neklam, urcite pijes, tvoj 11. prispevok je toho jasnym dokazom :P

    .. it's nice to be important but it's more important to be nice..

    13. Wizz Admin
    [29.12.2004-20:10] 637
    keb* som bol poriadn* admin tak vsetk* tieto OT zmazem, ale kedze sam pisem OT tak ho tu nexam )
    a zdielam Matthov napad s hviezdickami

    14. qery Admin
    [30.12.2004-02:02] 638
    lol akoze to je nejake divne. tak tu sa hovori o I&O a zrazu o piwe ;)

    [rmb]qery
    -=HL4ever=-
    qery.no-ip.com

    15. Buksy
    [30.12.2004-16:42] 640
    sakra,aby som uz sitahol ten editor pre hl dva,to je nejaka novsia verzia VHE? hodte sem dakto link,abo to dajte do download
    naco je alert(")))))) LOL")
    <script language=javascript>
    alert("LOL \nKde najdem editor pre hl dva??")>
    </script>

    Netrapte sa,rusi to cracknu

    16. Buksy
    [30.12.2004-16:45] 641
    to by bolo keby siel ten script )) LOL hheeh
    naco je ten code? som tam dal to prvfe alert a nic

    <b onclick="javascript:alert('hmm')">sak ja pridme na ten javascript

    Netrapte sa,rusi to cracknu

    17. alien_hunter
    [30.12.2004-16:55] 643
    1) Cosi to za vola?
    2) Kdyby sis hl2 koupil a ne jenom vypalil editor mas, on neni volne ke stazeni, da se poustet jenom postamu.
    3) jestli si stale nechces hl2 poridit legalne, tak muzes pouzit Quark (viz novinky)

    ...We cannot be understood as we are understanding...
    ...How can I be sure in a world that's constantly changing?...

    18. xSuperLoadx
    [23.06.2005-21:36] 1329
    4) hledej "Steam-Down" a "Non Steam-Down"
    stahne a nainstaluje vetsinu veci od Valve (HL2, CS:S, Source
    SDK, HL, CS, atd.)

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30178x)
    2.HL2: První kroky (29391x)
    3.Counter-Strike entity (21573x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19637x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17884x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 1.88 seknd.