|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
HL2 : Outputs & Inputs Wizz [25.12.2004 : 20:51:29] 183 Tutoril tan : 7550 Priemern znmka : 2.67 |
Output & Input sú nové, výkonné funkcie v Source engine, bez znalosti ktorých by aj trošku pokroèilá mapa nemohla fungova. Preto je dôležité nauèi sa ich plne využíva. V èlánku sa pokúsim vysvetli princíp fungovania, a niekolko základných techník používania Output & Input (ïalej pre ne budem používa skratku OI).
Viazanos s HL1
Pokia¾ ste niekedy robili mapy do HL1, urèite poznáte entitu "multi_manager". Vïaka nej ste mohli pomerne ¾ahko koordinova udalosti a skripty. Slovíèko "pomerne" som použil zámerne, pretože pokia¾ si zvyknete na OI systém sami zistíte že na tvorbu zložitejších vecí je jeho použitie nepraktické a zdåhavé. Ïalšia funkcia ktorú OI nahradzuje, je položka "Target" ktorá sa nachádzala väèšine entít HL1. Ale poïme ïalej...
Output & Input
O èo teda vlastne ide ? Slovíèko "Output" znamená v preklade "Výstup", a tak si to môžeme aj predstavi. Entita má výstupy, ktorý si môžeme ve¾mi zjednodušene predstavi napríklad takto : "Zapni entitu 'Svetlo' za 5 sekúnd odkedy aktivuje hráè tlaèítko". Je to len ilustrácia, ale myslím že sa to z nej dá pochopi. Keï sa spustí Output, Input na príslušnej entite sa aktivuje.
Ukážka použitia
Najlepší uèite¾ je prax, preto si ukážeme jednoduchú ukážku použitia. Prvý príklad bude jednoduchý, spravíme si svetlo ktoré sa zhasne keï vstúpime do triggeru. Spravte chodbu, a na jej koniec umiestnite svetlo, tj. entita Light, a pomenujte ju "svetlo". Doprostred chodby vložte brush s textúrou "tool/toolstrigger" a spravte z neho entitu "trigger_multiple". Otvorte jej vlastnosti (alt+enter) a otvorte záložku "Outputs".
Kliknutím na "Add..." pridáte nový Output.
V kolonke "My output named" vyberte (alebo dopíšte) "OnStartTouch" - Spôsob aktivácie, v tomto prípade keï sa zaèneme dotýka triggeru. Na výber tu máme ale viac možností, pokia¾ chcete vedie ktorá na èo slúži, choïte spä do záložky "Class info" a stlaète tlaèítko "Help", otvori sa okno s detailným popisom každej funkcie.
Ïašia kolonka ktorú použijeme nesie názov "Targets entities named". Do nej vložte názov entity, v našom prípade "svetlo". Napravo od nej sa nachádza tlaèítko, ktorým môžete v 3D okne kliknú na vybranú entitu a jej názov sa automaticky doplní (samozrejme ho musí príslušná entita ma nastavené).
Kolonka "Via this input" slúži na definovanie akcie ktorá ma nasta po aktivovaní. Pre zhasnutie vyberieme "TurnOff". Preh¾ad významu ïalších si môžete pozrie rovnako v Helpe.
"With a parameter override of" je zošednuté a ani ho nepoužijeme.
"After a delay in seconds of" urèuje èas v sekundách, za ko¾ko sa má spusti akcia po aktivovaní.
"Fire once only" - pokia¾ je táto vo¾ba zaškrtnutá, spustí sa akcia len raz, a ïalšie aktivovanie je neplatné.
Všimnite a nauète sa využíva výhody tlaèítiek Copy a Paste. Kopírovanie funguje nielen v jednotlivých entitách, ale aj v entitách navzájom.
Teraz si otvorte entitu "Svetlo". Na urýchlenie h¾adania môžete využi tlaèítko "Mark" ktorá Vám ju oznaèí. Vyberte záložku "Inputs". Tu sa Vám zobrazia všetky vstupy ktoré smerujú do tejto entity spolu s ich nastaveniami.
Záver
Ako vidíte, používa Outputs & Inputs systém je výhodné a elegantnejšie ako starý systém Multimanagerov. Navyše nenašiel som obmedzenie v poète Outputov ktorých môže ma entita. Multi_manager bol obmedzený na 16 položiek, èo síce bolo dostaèujúce, ale verím že v Source engine by pri zložitejších mapách nemusel staèi ani dvojnásobný poèet.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 2.67 Hlasovalo : 12
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 18
5. ArweN_SK [26.12.2004-13:06] 626 | Jackar, takze za kazdu chybu jedno? (ano, ArweN znova vyryva, ale ta ponuka je lakava ) ... a wizz ma pravdu, keby tam o tom nebola zmienka, ani by som si ten tutorial necitala, ja zvycajne citam len komentare ... takze k chybam:
a) druhy odsek, "Viazanost s "HL1", posledny riadok, chyba tam ciarka pred "ktora" a asi aj predlozka "vo" , ta veta bez nej moc velky zmysel nema
b) treti odsek, "Output@Input", druhy riadok, druha veta, malo by tam byt "ktore" alebo "vystup" (jeden)
c) "Ukazka pouzitia", druhy odsek pod prvym obrazkom, prve slovo, pravdepodobne tam chyba "l", (ja slovo dasia nepoznam )
ja som tych chyb nasla 8, ale kedze pivo nepijem (vobec nepijem ), prenechavam ho najsympatickejsiemu lambdakovi .. it's nice to be important but it's more important to be nice.. |
7. ArweN_SK [26.12.2004-17:18] 628 | wizz, mam to u teba : ).. it's nice to be important but it's more important to be nice.. |
10. Mattho [28.12.2004-20:05] 632 | Ale ten by uz vela piva nemal pit... Myslim, ze najlepsie by bolo, keby Jackar (vyhlasovatel "sutaze") pozval na session kazdeho ucastnika na pivo v mene ArweN (vyherk*n* "sutaze") :D
za hviezdicky si doplnte i/y ake chcete... mattho.wz.cz |
12. ArweN_SK [29.12.2004-19:41] 636 | Jackar? ...aspon nas neklam, urcite pijes, tvoj 11. prispevok je toho jasnym dokazom :P
.. it's nice to be important but it's more important to be nice.. |
14. qery [30.12.2004-02:02] 638 | lol akoze to je nejake divne. tak tu sa hovori o I&O a zrazu o piwe ;)[rmb]qery -=HL4ever=- qery.no-ip.com |
17. alien_hunter [30.12.2004-16:55] 643 | 1) Cosi to za vola?
2) Kdyby sis hl2 koupil a ne jenom vypalil editor mas, on neni volne ke stazeni, da se poustet jenom postamu.
3) jestli si stale nechces hl2 poridit legalne, tak muzes pouzit Quark (viz novinky)...We cannot be understood as we are understanding... ...How can I be sure in a world that's constantly changing?... |
18. xSuperLoadx [23.06.2005-21:36] 1329 | 4) hledej "Steam-Down" a "Non Steam-Down"
stahne a nainstaluje vetsinu veci od Valve (HL2, CS:S, Source
SDK, HL, CS, atd.) | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|