|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Laserové a elektrické efekty Dragoo [31.12.2004 : 22:21:45] 189 Tutoril tan : 3638 Priemern znmka : 1.56 |
Možnosti vytvorenia efektov
Efekty laseru a elektrických výbojov môžeme vytvori dvoma spôsobmi, dvoma entitami a to síce entitou env_laser a entitou env_beam. V jednoduchosti môžem poveda, že env_laser je takým slabším odvarom z env_beam, ale velmi jednoducho použite¾ný pri bežných laserových a výbojových efektoch.
Rozdiely entít
Ako som už spomenul v predchádzajúcom odseku, env_laser je jednoduchšia forma env_beam. Povedzme si teda, aký je medzi entitami rozdiel.
Pri tvorbe laseru pomocou entity env_laser potrebujeme dve entity a to env_laser a info_target na urèenie smeru a ciela laseru.
Pri tvorbe laseru pomocou entity env_beam potrebujeme tri entity, ktoré sú samozrejme env_beam a dve info_target entity na urèenie zaèiatnu a konca laserového lúèa.
Popri tejto odlišnosti sa entity líšia aj ïalšími zmenamy:
Env_beam dokáže laser vystrelova pulzujúco v urèitom èasovom intervale. Túto vlastnos env_laser nepodporuje.
Env_beam je možné nasmerova na viacej cie¾ov a pomocou záložky Random Strike bude engine náhodne vybera cie¾ laserového lúèa. Env_laser takúto náhodnú pa¾bu na cie¾ nepodporuje.
Env_beam sa líši ešte v kope ïa¾ších vecí, ako je napríklad prepínaè Toggle, ktorý urèuje, èi sa bude stav entity da meni (tj. zapína a vypína laser).
Èo budeme tvori
V tomto tutoriále si ukážeme a vysvetlíme 5 typov laserových efektov a efektov elektrických výbojov. Na dve tieto efekty využijeme env_laser a na ostatné env_beam. Tieto efekty budú:
- Obyèajný laser
- Elektrický výboj
- Laser s prerušovanou palbou
- Laser s palbou na náhodný cie¾
- Laser podobný teleportaènému efektu
Tvorba laserových efektov
Obyèajný laser
Tento typ laseru je zo všetkých najjednoduchší. Budeme na neho potrebova entitu env_laser a info_target.
Vytvorte si teda nejakú miestnos a dajte do nej entity env_laser a info_target.
Tu ani nie je èo vysvetlova, takže to len nastavíme.
Nastavenie info_target:
Nastavenie env_beam:
Name: laser
Target of Laser: laser_target
Brightness: 100 - svetlos laserového lúèa
Beam Color (R G B): Vyberte si akú chcete - farba laserového lúèa
Width of beam (pixels*0.1 0-255): 20 - toto je šírka laserového lúèa
Amount of noise (0-255): 0 - odchylka od osi (vysvetlenie neskôr)
Sprite Name: sprites/laserbeam.spr - použitý sprite pre laser
Texture Scroll Rate (0-100): 35 - rýchlos spritu |
Pokial chcete, zaškrtnite v záložkách vo¾bu Start On. Ak tak neurobíte, budete potrebova aj nejakú entitu, ktorou laser spustíte, napr. func_button.
Elektrický výboj
Pod¾a tohoto postupu vytvoríme elektrický výboj, ktorý je v Half-life vydie na rôznych miestach. Postup je rovnaký ako v predchádzajúcom príklade, ale rozdiel je v tom, že tentoraz nastavýme položku Amount of noise (0-255) na inú hodnotu ako 0. Ja som použil v príkladovej mape hodnotu 125. Táto položka urèuje maximálnu odchýlku od osi laseru a ak je veèšia ako 0, bude laser v móde nepravidelnej sinusoidy. Efekt bude vyzera lepšie, keï použijete menšiu šírku laseru, napríklad 4 pixely.
Nezabudnite znovu buï nastavi Start On, alebo da do mapy aktivaènú entitu. Názvy entít použite rovnaké ako v predchádzajú príklade.
Laser s prerušovanou palbou
Na tento efekt už potrebujeme env_beam a dve entity info_target. Entity info_target oznaèujú tzv. štart a koniec laseru. Umiestine do malej miestnosti dve entity info_target a jednu pomenujte beam_start a druhú beam_end. Následne vložte do mapy entitu env_beam a zmente jej nastavenia takto:
Name: beam
Start Entity: beam_start
Ending Entity: beam_end
Radius: 0 - myslím, že táto vlastnos funguje jedine v prípade, ktorý si ukážeme nakoniec
Life (seconds 0 = infinite): 1 - doba v sekundách, po ktorú bude laser v režime strike
Width of beam (pisels*0.1 0-255): 20 - šírka lúèa
Amount of noise (0-255): 0 - odchylka od osi
Strike again time (secs): 1 - èas medzi režimmi strike, kedy bude laser akoby vypnutý (nebude robi demage) |
Ak zaškrtnete záložku Start On, laser bude spustený hneï ako sa naèíta mapa. Ak však chcete laser riadi pomocou spínaèu alebo func_button a chcete, aby sa dal po zapnutí aj vypnú, zaškrtnite aj záložku Toggle.
Laser s palbou na náhodný cie¾
Opä budeme potrebova env_beam a minimálne tri entity info_target. V tomto prípade je dôležité, aby jedna entita bola štrartovná, tj. jeden info_target sa bude volat beam_start a ostatné entity sa musia vola rovnako, teda tie dve posledné info_target. Môžu sa vola tiež beam_end.
Keï budete nastavova env_beam, použite parametre rovnaké ako v predchádzajúcom príklade s tým, že zaškrtnete záložku Random Strike. Ak by ste toto nespravili, engine by vždy použil iba jeden z cie¾ov a nevytváral by laser náhodne k viacerým cie¾om.
Ïalej nastavte spúštanie laseru pod¾a vás, teda buï budete ma laser zapnutý odzaèiatku alebo si spravte aktivaèné tlaèítko.
Laser podobný teleportaènému efektu
Na úvod musím poveda, že tento typ použitia env_beam už opísal choosen na našom fóre. Ale keïže na fórum zatia¾ vela ¾udí nechodí, rozhodol som sa tento spôsom napísa sám pod¾a choosenovho vzoru.
V tomto prípade ide o to, že env_beam použije sám seba ako zaèiatoènú entitu a koneèná entita sa nenastavuje. Tento beam bude vatvára nieko¾ko laserových lúèov tak, aby sa dotíkali najbližších stien v zadanom polomere v položke Radius. Ïalej je ve¾mi dôležité, aby ste nastavily zápornú hodnotu v položke Strike again time (secs), odporúèam -.5. Je to preto, lebo takto bude ïalší laserový lúè vystrelený ešte skorej ako zmizne lúè predchádzajúci. Ve¾kos tohoto èísla ovplyvòuje poèet laserových lúèov vachádzajúcich s env_beam. A ve¾ký pozor na nastavenie položky Life, tá MUSÍ by väèšia ako 0. V prípade, že nastavíte 0 alebo zápornú hodnotu, tento laser nikdy nevypnete a ktomu vám preruší sekvencie iných env_beam založených na blikaní (strike).
Ïalej už nastavenie poznáte z predchádzajúcich príkladov.
A máme to za sebou
Nakoniec ešte pár vecí:
- cie¾om pre env_laser aj env_beam môže by aj iná entita ako info_target, môže to by aj func_train (týmto sa dajú dostiahnu zaujímave efekty)
- takisto zaèiatoènou entitou pre env_beam môže by iná entita, nie len info_target
- info_null sa zrejme ako ciel èi štart laseru použi nedá, myslím, že táto entita je výhradne ako cie¾ pre svetelné entity (light, light_spot a light_environmental)
- k laseru je dobré prida aj nejaké svetlo rovnakej farby na jeho zaèiatok a koniec, v príkladovej mape nie sú, aby to bolo prehladnejšie (už tak je to dos zložité)
A úplne nazáver, stiahnite si aj príkladovú mapu.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.56 Hlasovalo : 9
|
|
|
|
|