Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Laserové a elektrické efekty
    Dragoo
    [31.12.2004 : 22:21:45] 189 Tutoril
    tan : 3442
    Priemern znmka : 1.56

    Možnosti vytvorenia efektov


    Efekty laseru a elektrických výbojov môžeme vytvori dvoma spôsobmi, dvoma entitami a to síce entitou env_laser a entitou env_beam. V jednoduchosti môžem poveda, že env_laser je takým slabším odvarom z env_beam, ale velmi jednoducho použite¾ný pri bežných laserových a výbojových efektoch.

    Rozdiely entít


    Ako som už spomenul v predchádzajúcom odseku, env_laser je jednoduchšia forma env_beam. Povedzme si teda, aký je medzi entitami rozdiel.
    Pri tvorbe laseru pomocou entity env_laser potrebujeme dve entity a to env_laser a info_target na urèenie smeru a ciela laseru.
    Pri tvorbe laseru pomocou entity env_beam potrebujeme tri entity, ktoré sú samozrejme env_beam a dve info_target entity na urèenie zaèiatnu a konca laserového lúèa.
    Popri tejto odlišnosti sa entity líšia aj ïalšími zmenamy:
    Env_beam dokáže laser vystrelova pulzujúco v urèitom èasovom intervale. Túto vlastnos env_laser nepodporuje.
    Env_beam je možné nasmerova na viacej cie¾ov a pomocou záložky Random Strike bude engine náhodne vybera cie¾ laserového lúèa. Env_laser takúto náhodnú pa¾bu na cie¾ nepodporuje.
    Env_beam sa líši ešte v kope ïa¾ších vecí, ako je napríklad prepínaè Toggle, ktorý urèuje, èi sa bude stav entity da meni (tj. zapína a vypína laser).

    Èo budeme tvori


    V tomto tutoriále si ukážeme a vysvetlíme 5 typov laserových efektov a efektov elektrických výbojov. Na dve tieto efekty využijeme env_laser a na ostatné env_beam. Tieto efekty budú:
    - Obyèajný laser
    - Elektrický výboj
    - Laser s prerušovanou palbou
    - Laser s palbou na náhodný cie¾
    - Laser podobný teleportaènému efektu

    Tvorba laserových efektov




    Obyèajný laser


    Tento typ laseru je zo všetkých najjednoduchší. Budeme na neho potrebova entitu env_laser a info_target.
    Vytvorte si teda nejakú miestnos a dajte do nej entity env_laser a info_target.
    Tu ani nie je èo vysvetlova, takže to len nastavíme.
    Nastavenie info_target:

    Name: laser_target


    Nastavenie env_beam:

    Name: laser
    Target of Laser: laser_target
    Brightness: 100 - svetlos laserového lúèa
    Beam Color (R G B): Vyberte si akú chcete - farba laserového lúèa
    Width of beam (pixels*0.1 0-255): 20 - toto je šírka laserového lúèa
    Amount of noise (0-255): 0 - odchylka od osi (vysvetlenie neskôr)
    Sprite Name: sprites/laserbeam.spr - použitý sprite pre laser
    Texture Scroll Rate (0-100): 35 - rýchlos spritu


    Pokial chcete, zaškrtnite v záložkách vo¾bu Start On. Ak tak neurobíte, budete potrebova aj nejakú entitu, ktorou laser spustíte, napr. func_button.


    Elektrický výboj


    Pod¾a tohoto postupu vytvoríme elektrický výboj, ktorý je v Half-life vydie na rôznych miestach. Postup je rovnaký ako v predchádzajúcom príklade, ale rozdiel je v tom, že tentoraz nastavýme položku Amount of noise (0-255) na inú hodnotu ako 0. Ja som použil v príkladovej mape hodnotu 125. Táto položka urèuje maximálnu odchýlku od osi laseru a ak je veèšia ako 0, bude laser v móde nepravidelnej sinusoidy. Efekt bude vyzera lepšie, keï použijete menšiu šírku laseru, napríklad 4 pixely.
    Nezabudnite znovu buï nastavi Start On, alebo da do mapy aktivaènú entitu. Názvy entít použite rovnaké ako v predchádzajú príklade.


    Laser s prerušovanou palbou


    Na tento efekt už potrebujeme env_beam a dve entity info_target. Entity info_target oznaèujú tzv. štart a koniec laseru. Umiestine do malej miestnosti dve entity info_target a jednu pomenujte beam_start a druhú beam_end. Následne vložte do mapy entitu env_beam a zmente jej nastavenia takto:

    Name: beam
    Start Entity: beam_start
    Ending Entity: beam_end
    Radius: 0 - myslím, že táto vlastnos funguje jedine v prípade, ktorý si ukážeme nakoniec
    Life (seconds 0 = infinite): 1 - doba v sekundách, po ktorú bude laser v režime strike
    Width of beam (pisels*0.1 0-255): 20 - šírka lúèa
    Amount of noise (0-255): 0 - odchylka od osi
    Strike again time (secs): 1 - èas medzi režimmi strike, kedy bude laser akoby vypnutý (nebude robi demage)


    Ak zaškrtnete záložku Start On, laser bude spustený hneï ako sa naèíta mapa. Ak však chcete laser riadi pomocou spínaèu alebo func_button a chcete, aby sa dal po zapnutí aj vypnú, zaškrtnite aj záložku Toggle.


    Laser s palbou na náhodný cie¾


    Opä budeme potrebova env_beam a minimálne tri entity info_target. V tomto prípade je dôležité, aby jedna entita bola štrartovná, tj. jeden info_target sa bude volat beam_start a ostatné entity sa musia vola rovnako, teda tie dve posledné info_target. Môžu sa vola tiež beam_end.
    Keï budete nastavova env_beam, použite parametre rovnaké ako v predchádzajúcom príklade s tým, že zaškrtnete záložku Random Strike. Ak by ste toto nespravili, engine by vždy použil iba jeden z cie¾ov a nevytváral by laser náhodne k viacerým cie¾om.
    Ïalej nastavte spúštanie laseru pod¾a vás, teda buï budete ma laser zapnutý odzaèiatku alebo si spravte aktivaèné tlaèítko.


    Laser podobný teleportaènému efektu


    Na úvod musím poveda, že tento typ použitia env_beam už opísal choosen na našom fóre. Ale keïže na fórum zatia¾ vela ¾udí nechodí, rozhodol som sa tento spôsom napísa sám pod¾a choosenovho vzoru.
    V tomto prípade ide o to, že env_beam použije sám seba ako zaèiatoènú entitu a koneèná entita sa nenastavuje. Tento beam bude vatvára nieko¾ko laserových lúèov tak, aby sa dotíkali najbližších stien v zadanom polomere v položke Radius. Ïalej je ve¾mi dôležité, aby ste nastavily zápornú hodnotu v položke Strike again time (secs), odporúèam -.5. Je to preto, lebo takto bude ïalší laserový lúè vystrelený ešte skorej ako zmizne lúè predchádzajúci. Ve¾kos tohoto èísla ovplyvòuje poèet laserových lúèov vachádzajúcich s env_beam. A ve¾ký pozor na nastavenie položky Life, tá MUSÍ by väèšia ako 0. V prípade, že nastavíte 0 alebo zápornú hodnotu, tento laser nikdy nevypnete a ktomu vám preruší sekvencie iných env_beam založených na blikaní (strike).
    Ïalej už nastavenie poznáte z predchádzajúcich príkladov.

    A máme to za sebou


    Nakoniec ešte pár vecí:
    - cie¾om pre env_laser aj env_beam môže by aj iná entita ako info_target, môže to by aj func_train (týmto sa dajú dostiahnu zaujímave efekty)
    - takisto zaèiatoènou entitou pre env_beam môže by iná entita, nie len info_target
    - info_null sa zrejme ako ciel èi štart laseru použi nedá, myslím, že táto entita je výhradne ako cie¾ pre svetelné entity (light, light_spot a light_environmental)
    - k laseru je dobré prida aj nejaké svetlo rovnakej farby na jeho zaèiatok a koniec, v príkladovej mape nie sú, aby to bolo prehladnejšie (už tak je to dos zložité)

    A úplne nazáver, stiahnite si aj príkladovú mapu.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.56
    Hlasovalo : 9

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 3

    1. Jackar Admin
    [01.01.2005-12:58] 675
    Perfektny tutorial dragoo.
    Len by som xel podotknut, ze pri pouzivani startu/koncu env_beamu na func_train sa berie ako referencny bod STRED daneho trainu, a ked ma dany train origin, tak stred origin kocky ;)

    2. jakubson
    [13.12.2006-18:07] 2249
    GOOOOOOOOOOD WORK

    3. JaNeS Redaktor
    [12.06.2007-16:32] 2596
    nedalo by sa tam nejako nastavovat FARBA toho vyboju?

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30174x)
    2.HL2: První kroky (29381x)
    3.Counter-Strike entity (21568x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19629x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17879x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.71 seknd.