Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    HL2 : Tvorba terénu (displacement)
    Wizz
    [06.01.2005 : 00:27:50] 192 Tutoril
    tan : 4071
    Priemern znmka : 1.6
    VHE do HL2 ponúka integrovanú tvorbu terénu, èo je ve¾mi užitoèná funkcia, vïaka ktorej môžeme vytvára vlnitý, skalnatý a vlastne akýko¾vek nerovnomerný povrch.

    Vytvorte plochu, najlepšie väèších rozmerov, aspoò 320x320. Vrchnú plochu oznaète pomocou nástroja "Face edit" (ctrl+a) a presuòte sa do záložky "Displacement".



    Prvým krokom pri vytváraní povrchu bude rozdelenie Face na viac polygonov. Na to slúži tlaèítko "Create", ktoré otvorí dialógové okno. Ako Power môžete nastavi tri hodnoty : 2, 3 alebo 4. Èím väèšie èíslo, tým viac tianglov bude povrch obsahova, èiže terén bude krajší, ale za cenu zvýšených HW nárokov.



    Po odkliknutí sa Vám v 3D okne zobrazí polygónová sie, ktorú budeme tvarova.

    Paint Geometry
    Slúži na samotné modelovanie povrchu. Práca s ním nie je zložitá; Keï vojdete kurzorom do 3D okna, zjaví sa Vám zelená (wireframe) gu¾a, ktorá ohranièuje, aká ve¾ká oblas sa bude editova. Stred urèuje kocka, ktorá sa môže pohybova len po rohoch trianglov. Kliknutím lavým tlaèítkom, zvíšite terén vo vyznaèenéj oblasti, pravým znížite.

    Distance - Tu si nastavte, o ko¾ko sa má povrch posunú smerom hore/dole pri 1 kliknutí myšou.
    Spatial - Ve¾kos plochy ktorá sa bude editova. Zjednodušene povedané, ve¾kos "zelenej gule".

    Effect
    • Raise/Lower
    • Klasický mod editovania, ¾avým tlaèítkom pridávate, pravým uberáte.
    • Raise to
    • Každým klikom zväèšíte povrch presne na ve¾kos, ktorú ste nastavily v "Distance".
    • Smooth
    • Zahladzovanie povrchu.
    • Spatial
    • Pokia¾ nieje táto vo¾ba vybraná, budete namiesto plochy ktorá je ohranièená zelenou gu¾ou editova len jeden spoj trianglov (zle sa to vysvetluje, musíte si to vyskúša).


    Axis - Os, po ktorej budete zvyšova/znižova terén.

    Skúste sa s tým pohra, po chvíli Vám to prejde do rúk a modelovanie terénu bude hraèka. Ale nezabudnite že všetkého ve¾a škodí



    Paint Alpha
    Nástroj slúžiaci na farebné "dolaïovanie" terénu. Isto ste si všimli, že aj malý trávnatý kopec má inú farbu na svahu a inú na vrchole. Pozor, pokia¾ chcete tento nástroj použi, musí by textúra povrchu zo skupiny "blend" (do filtra v prehliadaèi textúr napíšte "blend"). Použite je jednoduché, len kliknite v 3D okne na povrch, a sami zbadáte zmenu textúry. Meni môžete hodnotu "Value", èím je väèšia, tým je zmena textúry vidite¾nejšia. Ako v Paint Geometry, pri mode "Raise/Lower" používate pravé a lavé tlaèítko. V "Raise to" budete meni len na danú hodnotu Value a "Smooth" vyhladzovanie.



    Invent Alpha
    Jednoduchá funkcia, ktorá bude invertova použitie Alpha.

    Destroy
    Zruší povrch a spraví z neho solidný brush. Len neviem preèo autori nezahrnuli potvrdenie zrušenia, takže pozor kam klikáte

    Noise
    Vytvorí náhodne zvlnený povrch. Parametre sú dva : Min a Max - minimum a maximum o ko¾ko unitov sa má terén zvlni.

    Sew
    Ve¾mi užitoèná funkcia, ktorá Vám pomôže napoji diplacement, buï na iný displacement, alebo na normálny face. Staèí ak oznaèíte oboje, a použijete funkciu Sew.



    Ešte popis atributov :
    • Power
    • Môžete zmeni stupeò hustoty poligónov, z pôvodnej hodnoty na novú (2,3,4).
    • Elev
    • Posunutie do hora (pri záporných hodnotách do dola)
    • Scale
    • Zväèšenie doteraz vytvoreného terénu. Pôvodná ve¾kos face sa nezmení.

    Takže, slušil by sa záver, ako to už býva u mòa zvykom ... Ale èo doda ? Tvorba povrchu pomocu displacement je pri exterierových mapách rovnako dôležitá, ako vedie pracova s brushmi, takže Vám nezostáva niè iné len sa ju nauèi používa ;)

    Dodatok od Cherokeho
    Pokud dìlaš trìba horu je tøeba ji udìlat z víc ploch a pak teprve až když maš tvar pøibližny modelovatprohyby a zakulaceni. Pokud ji vytahneš z jedny plochy rozbiješ tim totalnì textury.

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.6
    Hlasovalo : 25

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 33

    1. P3PO
    [06.01.2005-13:38] 689
    dobry komentar si urobil wizz

    2. P3PO
    [06.01.2005-13:40] 690
    myslel som tutorial, heh

    3. P3PO
    [07.01.2005-16:09] 699
    inac to "face edit" sa dava shift+a...

    4. P3PO
    [07.01.2005-16:19] 700
    inac to "face edit" sa dava shift+a...

    5. Wizz Admin
    [08.01.2005-22:08] 706
    diqi, takze si poxopil tomu ? taketo veci sa tazko vysvetluju pisomne

    6. ^NK&MH^Jurom@ster ABCD
    [09.01.2005-00:46] 709
    Wizz sorry :D ale fakt by to chcelo korktora/korektorku

    !( polygonov==polygónov )
    !( lavým==¾avým )
    !( nastavily==nastavili )
    !( nieje==nie je )
    !( vysvetluje=vysvet¾uje )
    !( zvíšite==zvýšite )
    !( poligónov==polygónov )

    njn mozno som si este nejake nevsimol a mozno som praveze nejake pridal ale asi toto by trebalo opravit, inac pohoda tutorial, zda sa mi ze to musi pochopit kazdy a lepsie by som to asi nevedel napisat

    7. Wizz Admin
    [09.01.2005-02:09] 710
    h3h3 sranda je v tom, ze asi na posledne 2 - 3 tutorialy sa podujal Jackar ze ich osobne skontroluje a tak aj spravil, takze zrejme zmenim korektora

    8. ^NK&MH^Jurom@ster ABCD
    [09.01.2005-03:26] 711
    loL sorry tymto som nexel nijako ociernit Jackarove korektorske schopnosti ale toto co som vypisal by trebalo opravit diqi

    9. Jackar Admin
    [09.01.2005-11:40] 712
    Akoze taketo male prkotiny s dlznami si uz nevsimam, lebo su nepodstatne pre nas. A keby si videl ten tut pred opravou tak by si sklapol ... (tymto nexem zhadzovat Wizza :D )

    10. Dragoo Admin
    [09.01.2005-12:08] 714
    Jurom@ster: Heh, ale ti tiez nepises moc spisovne. Vies o tom ze to tvoje trebalo je nespisovne, spisovne je bolo by treba. Ale to ja len tak, ked uz sa tu o tom bavime. Nechcem nikoho urazit.

    11. P3PO
    [09.01.2005-14:35] 715
    2 wizz : hej pochopil som ten tutorial...

    12. ^NK&MH^Jurom@ster ABCD
    [09.01.2005-15:36] 716
    Njn stylisticky tam aj Wizz ma par haluzi ale uz som ticho lebo mi este date ban

    13. Wizz Admin
    [09.01.2005-16:28] 717
    mne mozes napisat hocico a banan nedostane ;)

    14. Jackar Admin
    [09.01.2005-20:16] 718
    Ooo, jaky si mili

    15. Mattho Redaktor
    [09.01.2005-20:58] 719
    btw, myslim, ze pre "nieje" sa daju pouzit obidve varianty aj "nie je" aj "nieje" a obidve su spisovne ;) len neviem, ci tam niesu nejake podmienky

    mattho.wz.cz

    16. Topiq
    [10.01.2005-18:35] 720
    Nie je z tych, ktori by sa na Lambdu vysrali.
    Tu to musi byt zvlast a pochybujem, ze sa to niekde da napisat spolu.

    Bytie nieje riesenim.

    17. Topiq
    [10.01.2005-18:37] 721
    Nie je z tych, ktori by sa na Lambdu vysrali.
    Tu to musi byt zvlast a pochybujem, ze sa to niekde da napisat spolu.

    Bytie nieje riesenim.

    18. Mattho Redaktor
    [10.01.2005-18:43] 722
    Tiez sa mi to nezda, ale to mi povedala Zuzana D. :P

    mattho.wz.cz

    19. Wizz Admin
    [10.01.2005-20:06] 723
    A kdo je Zuzka ?

    20. ^NK&MH^Jurom@ster ABCD
    [10.01.2005-20:57] 724
    A kto nie je z tych, ktori by sa na TL vysrali ? To som velmi nepochopil

    A spolu sa to nepise, sry ale skutocnost je taka .

    21. jajko8
    [11.01.2005-15:18] 725
    jak sa dava to face edit de to jeeee???

    22. P3PO
    [11.01.2005-16:10] 726
    das shift + a

    23. Jackar Admin
    [11.01.2005-16:53] 727
    Akoze tato diskusia o gram.chybach je riadny offTopic, takze uz prosim ziadne prispevky na tuto temu !

    24. jajko8
    [11.01.2005-17:38] 728
    a pred tym ete treba daco zrobit ci co bo mne to nejde ked dam shift+a

    25. jajko8
    [11.01.2005-20:45] 729
    JHALOPOOO DAM SHIFT+A A ZOBRAZI SA MI FACE PROPERTIES CO MAM DAT ABY TO SLO SAK POMOZTE PLEAS

    26. Wizz Admin
    [12.01.2005-20:09] 732
    no, ked to mas staci len kliknut lavim tlacitkom mysi na nejaku stenu

    27. GordonCZ
    [07.02.2005-01:57] 837
    Uf tak jsem na to pøišel, úplnì nahoøe je napsáno že klávesová zkratka pro face edit je ctrl+a, ale pøitom je to shift+a teda alespoò u mì.
    Málem jsem ten ctrl a to áèko úplnì vymaèkal )

    28. GordonCZ
    [07.02.2005-01:58] 838
    A teï koukám že už to tu nìkdo psal, tak nic snaha byla )

    29. x
    [18.03.2005-08:48] 1052
    H do **** aj **** z **** ked dlchsie upravujem teren tak to blbne ako **** teren tam bude viackrat a je vyditelny iba pod urcitym uhlom h(pozostatky z predosleho upravovania). teraz aby som to robyl od znova.

    30. x
    [18.03.2005-08:58] 1053
    eee a este maly vsimnutie (iny vyraz ma nenapada)Ked mam uz daky kopec a xem ho zarovnavam do povodnej polohy,tak je treba dat dystance a spatial na minymum .Aspon mne to robylo (ked som to mal na max. nastavene)ze mi to zarovnalo o par bodow wissie a mohol som sa tlacit na mis ako kolvek tak mi to nezarovnalo presne.

    31. zeman
    [06.07.2007-11:53] 2639
    APROPO GRAMATIKA

    Po zaregistrovaní tu na lambdu mi prišiel akože uvítací mail že "Vytajte" ... . . ...

    32. Wizz Admin
    [06.07.2007-12:38] 2640
    noa nebud puntickar ;)

    33. Zenik
    [06.01.2010-17:35] 3054
    Proè mi nejde v té tabulce Face Edit Sheet použít nic jiného, než select, a ani nevim naco je ten select. Proste zbytek možností je zašedlý a nefunguje mi. Proè? Dik.. cekam na pomoc. Je to mapa pro css. Jinak jsem zatim lama.

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (31017x)
    2.HL2: První kroky (30573x)
    3.Counter-Strike entity (22652x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (20580x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (18700x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 4.6 seknd.