|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
HL2 : Tvorba terénu (displacement) Wizz [06.01.2005 : 00:27:50] 192 Tutoril tan : 4071 Priemern znmka : 1.6 |
VHE do HL2 ponúka integrovanú tvorbu terénu, èo je ve¾mi užitoèná funkcia, vïaka ktorej môžeme vytvára vlnitý, skalnatý a vlastne akýko¾vek nerovnomerný povrch.
Vytvorte plochu, najlepšie väèších rozmerov, aspoò 320x320. Vrchnú plochu oznaète pomocou nástroja "Face edit" (ctrl+a) a presuòte sa do záložky "Displacement".
Prvým krokom pri vytváraní povrchu bude rozdelenie Face na viac polygonov. Na to slúži tlaèítko "Create", ktoré otvorí dialógové okno. Ako Power môžete nastavi tri hodnoty : 2, 3 alebo 4. Èím väèšie èíslo, tým viac tianglov bude povrch obsahova, èiže terén bude krajší, ale za cenu zvýšených HW nárokov.
Po odkliknutí sa Vám v 3D okne zobrazí polygónová sie, ktorú budeme tvarova.
Paint Geometry
Slúži na samotné modelovanie povrchu. Práca s ním nie je zložitá; Keï vojdete kurzorom do 3D okna, zjaví sa Vám zelená (wireframe) gu¾a, ktorá ohranièuje, aká ve¾ká oblas sa bude editova. Stred urèuje kocka, ktorá sa môže pohybova len po rohoch trianglov. Kliknutím lavým tlaèítkom, zvíšite terén vo vyznaèenéj oblasti, pravým znížite.
Distance - Tu si nastavte, o ko¾ko sa má povrch posunú smerom hore/dole pri 1 kliknutí myšou.
Spatial - Ve¾kos plochy ktorá sa bude editova. Zjednodušene povedané, ve¾kos "zelenej gule".
Effect
- Raise/Lower
Klasický mod editovania, ¾avým tlaèítkom pridávate, pravým uberáte.
- Raise to
Každým klikom zväèšíte povrch presne na ve¾kos, ktorú ste nastavily v "Distance".
- Smooth
Zahladzovanie povrchu.
- Spatial
Pokia¾ nieje táto vo¾ba vybraná, budete namiesto plochy ktorá je ohranièená zelenou gu¾ou editova len jeden spoj trianglov (zle sa to vysvetluje, musíte si to vyskúša).
Axis - Os, po ktorej budete zvyšova/znižova terén.
Skúste sa s tým pohra, po chvíli Vám to prejde do rúk a modelovanie terénu bude hraèka. Ale nezabudnite že všetkého ve¾a škodí
Paint Alpha
Nástroj slúžiaci na farebné "dolaïovanie" terénu. Isto ste si všimli, že aj malý trávnatý kopec má inú farbu na svahu a inú na vrchole. Pozor, pokia¾ chcete tento nástroj použi, musí by textúra povrchu zo skupiny "blend" (do filtra v prehliadaèi textúr napíšte "blend"). Použite je jednoduché, len kliknite v 3D okne na povrch, a sami zbadáte zmenu textúry. Meni môžete hodnotu "Value", èím je väèšia, tým je zmena textúry vidite¾nejšia. Ako v Paint Geometry, pri mode "Raise/Lower" používate pravé a lavé tlaèítko. V "Raise to" budete meni len na danú hodnotu Value a "Smooth" vyhladzovanie.
Invent Alpha
Jednoduchá funkcia, ktorá bude invertova použitie Alpha.
Destroy
Zruší povrch a spraví z neho solidný brush. Len neviem preèo autori nezahrnuli potvrdenie zrušenia, takže pozor kam klikáte
Noise
Vytvorí náhodne zvlnený povrch. Parametre sú dva : Min a Max - minimum a maximum o ko¾ko unitov sa má terén zvlni.
Sew
Ve¾mi užitoèná funkcia, ktorá Vám pomôže napoji diplacement, buï na iný displacement, alebo na normálny face. Staèí ak oznaèíte oboje, a použijete funkciu Sew.
Ešte popis atributov :
- Power
Môžete zmeni stupeò hustoty poligónov, z pôvodnej hodnoty na novú (2,3,4).
- Elev
Posunutie do hora (pri záporných hodnotách do dola)
- Scale
Zväèšenie doteraz vytvoreného terénu. Pôvodná ve¾kos face sa nezmení.
Takže, slušil by sa záver, ako to už býva u mòa zvykom ... Ale èo doda ? Tvorba povrchu pomocu displacement je pri exterierových mapách rovnako dôležitá, ako vedie pracova s brushmi, takže Vám nezostáva niè iné len sa ju nauèi používa ;)
Dodatok od Cherokeho Pokud dìlaš trìba horu je tøeba ji udìlat z víc ploch a pak teprve až když maš tvar pøibližny modelovatprohyby a zakulaceni. Pokud ji vytahneš z jedny plochy rozbiješ tim totalnì textury. |
|
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.6 Hlasovalo : 25
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 33
6. ^NK&MH^Jurom@ster ABCD [09.01.2005-00:46] 709 | Wizz sorry :D ale fakt by to chcelo korktora/korektorku
!( polygonov==polygónov )
!( lavým==¾avým )
!( nastavily==nastavili )
!( nieje==nie je )
!( vysvetluje=vysvet¾uje )
!( zvíšite==zvýšite )
!( poligónov==polygónov )
njn mozno som si este nejake nevsimol a mozno som praveze nejake pridal ale asi toto by trebalo opravit, inac pohoda tutorial, zda sa mi ze to musi pochopit kazdy a lepsie by som to asi nevedel napisat |
8. ^NK&MH^Jurom@ster ABCD [09.01.2005-03:26] 711 | loL sorry tymto som nexel nijako ociernit Jackarove korektorske schopnosti ale toto co som vypisal by trebalo opravit diqi |
10. Dragoo [09.01.2005-12:08] 714 | Jurom@ster: Heh, ale ti tiez nepises moc spisovne. Vies o tom ze to tvoje trebalo je nespisovne, spisovne je bolo by treba. Ale to ja len tak, ked uz sa tu o tom bavime. Nechcem nikoho urazit. |
12. ^NK&MH^Jurom@ster ABCD [09.01.2005-15:36] 716 | Njn stylisticky tam aj Wizz ma par haluzi ale uz som ticho lebo mi este date ban |
16. Topiq [10.01.2005-18:35] 720 | Nie je z tych, ktori by sa na Lambdu vysrali.
Tu to musi byt zvlast a pochybujem, ze sa to niekde da napisat spolu. Bytie nieje riesenim. |
17. Topiq [10.01.2005-18:37] 721 | Nie je z tych, ktori by sa na Lambdu vysrali.
Tu to musi byt zvlast a pochybujem, ze sa to niekde da napisat spolu. Bytie nieje riesenim. |
18. Mattho [10.01.2005-18:43] 722 | Tiez sa mi to nezda, ale to mi povedala Zuzana D. :P mattho.wz.cz |
20. ^NK&MH^Jurom@ster ABCD [10.01.2005-20:57] 724 | A kto nie je z tych, ktori by sa na TL vysrali ? To som velmi nepochopil
A spolu sa to nepise, sry ale skutocnost je taka .
|
21. jajko8 [11.01.2005-15:18] 725 | jak sa dava to face edit de to jeeee??? |
24. jajko8 [11.01.2005-17:38] 728 | a pred tym ete treba daco zrobit ci co bo mne to nejde ked dam shift+a |
25. jajko8 [11.01.2005-20:45] 729 | JHALOPOOO DAM SHIFT+A A ZOBRAZI SA MI FACE PROPERTIES CO MAM DAT ABY TO SLO SAK POMOZTE PLEAS
|
27. GordonCZ [07.02.2005-01:57] 837 | Uf tak jsem na to pøišel, úplnì nahoøe je napsáno že klávesová zkratka pro face edit je ctrl+a, ale pøitom je to shift+a teda alespoò u mì.
Málem jsem ten ctrl a to áèko úplnì vymaèkal ) |
28. GordonCZ [07.02.2005-01:58] 838 | A teï koukám že už to tu nìkdo psal, tak nic snaha byla ) |
29. x [18.03.2005-08:48] 1052 | H do **** aj **** z **** ked dlchsie upravujem teren tak to blbne ako **** teren tam bude viackrat a je vyditelny iba pod urcitym uhlom h(pozostatky z predosleho upravovania). teraz aby som to robyl od znova. |
30. x [18.03.2005-08:58] 1053 | eee a este maly vsimnutie (iny vyraz ma nenapada)Ked mam uz daky kopec a xem ho zarovnavam do povodnej polohy,tak je treba dat dystance a spatial na minymum .Aspon mne to robylo (ked som to mal na max. nastavene)ze mi to zarovnalo o par bodow wissie a mohol som sa tlacit na mis ako kolvek tak mi to nezarovnalo presne. |
31. zeman [06.07.2007-11:53] 2639 | APROPO GRAMATIKA
Po zaregistrovaní tu na lambdu mi prišiel akože uvítací mail že "Vytajte" ... . . ... |
33. Zenik [06.01.2010-17:35] 3054 | Proè mi nejde v té tabulce Face Edit Sheet použít nic jiného, než select, a ani nevim naco je ten select. Proste zbytek možností je zašedlý a nefunguje mi. Proè? Dik.. cekam na pomoc. Je to mapa pro css. Jinak jsem zatim lama. | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|