|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Text v hre Jackar [17.09.2003 : 20:59:40] 20 Tutoril 
tan : 5102
Priemern znmka : 1.82 |
Určite sa pamätáte na úvod HalfLifu. Asi každý uzná, že je to jedna z najlepších častí. A určite sa tiež rozpamätáte na titulky, kto to stvoril, alebo na správy v Hazard Course. Každý by určite mal rád malý Credit, kto vytvoril mapu, atď. Predsa len, keď človek zakaždým, keď spustí vašu mapu uvidí, kto ju vytvoril a bude sa mu páčiť, tak sa mu určite vrije to meno do pamäte. To je spôsob využitia pri Multiplayeri. Pri SinglePlayeri Môžte pomenovať kapitoly, alebo si vytvoriť vlastný tutorial s pokynmi. No povedzte, nie je to lákavé? Určite aspoň ten kredit v multiplayeri. Ukážme si teda, ako to spraviť.

V podstate je to veľmi jednoduché. Správu môžme zobraziť štyrmi spôsobmi:
Prvý, menej flexibilný, je zavolať pomocou env_message výpis textu presne podľa súboru TITLES vo Valve adresári.
Tu sa dá nastaviť farba textu, efekt, umiestnenie. Presnejšie povedané, tu sú všetky titulky z HalfLifu. Ten malý problém je, že ak chceme pridať vlastné správy, musíme ich tu zapísať a tým pádom tento súbor prenášať aj s našou mapou. Do kolonky Message Name zadáme meno titulku v súbore titles.txt. Tento spôsob je najvýhodnejšie použiť na singleplayerové epizody.
Druhý spôsob je už o dosť jednoduchší.
Každý trigger_once a trigger_multiple má položku zvanú MESSAGE. Tu jednoducho vypíšete text, ktorý sa zobrazí po aktivovaní triggeru. Nevýhoda je, že text sa nedá formátovať, čiže upraviť jeho pozícia. Dajú sa maximálne oddeliť riadky značkou n . Presne ako v C++.
A napokon tretí spôsob.
Vo WorldCrafte existuje entita game_text. Tu sa dá text krásne definovať, farba, efekt, umiestneniea a ešte iné serepetičky, ktoré si vysvetlíme nižšie. Vďaka tejto entite sa dá však aj spraviť výborné titulkovanie počas multiplayeru. Ako? Sledujte: Ak dáme entite game_text určité meno, vypíše správu pri nejakej udalosti.(funguje aj u iných entít, tie sa potom aktivujú) Tu je popis:
game_playerdie - entity s týmto menom sa aktivujú, ak hráč zomrie.
game_playerkill - Ak hráč niekoho zabije
game_playerjoin - Ak sa hráč pripojí
game_playerspawn - Ak sa hráč respawne po zabití
game_playerleave - Ak sa hráč odpojí
Väčšina je robená pre týmovú hru. Viac sa dozviete o tom dozviete na VERC. Pre nás je dôležité hlavne game_playerjoin. Ak sa hráč pripojí, ukáže sa mu správa v ktorej môže byť meno autora mapy atpod. Každá game_text entita má ešte vo FlagProperties záložku AllPlayers. To spôsobí, že každý hráč uvidí správu.
Ešte si povedzme o vlastnostiach game_text:
Name hmmmm...
Target Meno entity, čo sa aktivuje po vypísaní textu
Message text Žeby text, čo sa má vypísať...
X coordinates Horizontálne umiestnenie, 0-max vľavo, 1max vpravo, -1 v strede
Y coordinates Vertikálne umiestnenie, ako horizontálne
Text Effect Efekt textu: Fade In/Out zatemnenie, odtemnenie; Credits-blikanie; Scan-text sa vypisuje po jednom písmene
Color1 Farba normálneho textu
Color2 Farba bliknutia textu
Fade In time Ako rýchlo sa zobrazí/vypíše text
FadeOut time Ako rýchlo zmizne
Hold Time Ako dlho zostane na obrazovke (nepočíta sa fadeout / fadein)
ScanTime Ako rýchlo sa "odpíše" text pri scan efekte
Text Chanel Sú štyri kanály, každý môže bežať osobitne, alebo spolu. Dobré ak chceme text na viacerých miestach (hore vpravo a dole vľavo napr.)
Master Master game_textu. V teamplay meno týmu spôsobí vypísanie textu len určitému týmu. (meno týmu musí byť nadefinované v game_team_master)
All players Zobrazí každému (v týme).
A to by asi tak bolo všetko ohľadom textových správ. Ale ešte je tu jeden pekný efekt: zobrazenie loga HalfLifu s "odtemnením" (ako ináč nazvať FadeOut???) a mena kapitoly / mapy. Nastaví sa to jednoducho v Map Properties. Pod položkou Chapter Title Message sa skrýva text, ktorý sa vypíše bezprostredne po naloadovaní levelu. Malý detail je, že od verzie HalfLifu 1.0.0.9 a vyššie sa tu zobrazuje už len text zo súboru titles.txt... Ale dá sa to tiež vyriešiť cez aktiváciu cez game_playerjoin. Položka FadeIn značí začiatočné zatemnenie. Napokon položka Display Game Title zobrazí veľký úvodný titulok HalfLife ako na začiatku hry. Posledné dva efekty je dobré kombinovať (ale len na začiatku hry...).
Na koniec ešte malá poznámka o formátovacích značkách:
Formátovacie značky sú prevzaté z C++ takže niekoľko z vás už asi tuší vo co go. teda, tu to máme:
"/n" nový riadok
"/t" odstavec (tabulátor)
E tot vsjo ! Napíšte Vaše názory a skúsenosti s textom v HalfLife...
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.82 Hlasovalo : 11
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 22
1. Dragoo  [04.10.2003-17:09] 28 | No, ja by som povedal, ze prave ten prvy sposob pomocou env_message. Je to o dost lepsie, ked uvazime, ze potrebujeme zmenit text v mape, ktoru mame kompletne skompilovanu. Nemusime to kompilovat znovu, staci to prepisat v titles.txt, kde tomuto textu mozeme zmenit aj vsetky ostatne kategorie, tu popisane. Na zaciatku suboru titles.txt su vysvetlivky a prikazy na nastavenie textu. |
3. Dragoo  [05.10.2003-21:21] 30 | Presne tak som to myslel Jackar. Hodi sa hlavne do Singleplayer. Game_text je aj tak hlavne pre mp, ani valve to snad nepouzili v singleplayer. | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|