Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Text v hre
    Jackar
    [17.09.2003 : 20:59:40] 20 Tutoril
    tan : 4837
    Priemern znmka : 1.82
    Určite sa pamätáte na úvod HalfLifu. Asi každý uzná, že je to jedna z najlepších častí. A určite sa tiež rozpamätáte na titulky, kto to stvoril, alebo na správy v Hazard Course. Každý by určite mal rád malý Credit, kto vytvoril mapu, atď. Predsa len, keď človek zakaždým, keď spustí vašu mapu uvidí, kto ju vytvoril a bude sa mu páčiť, tak sa mu určite vrije to meno do pamäte. To je spôsob využitia pri Multiplayeri. Pri SinglePlayeri Môžte pomenovať kapitoly, alebo si vytvoriť vlastný tutorial s pokynmi. No povedzte, nie je to lákavé? Určite aspoň ten kredit v multiplayeri. Ukážme si teda, ako to spraviť.



    V podstate je to veľmi jednoduché. Správu môžme zobraziť štyrmi spôsobmi:


    Prvý, menej flexibilný, je zavolať pomocou env_message výpis textu presne podľa súboru TITLES vo Valve adresári. Tu sa dá nastaviť farba textu, efekt, umiestnenie. Presnejšie povedané, tu sú všetky titulky z HalfLifu. Ten malý problém je, že ak chceme pridať vlastné správy, musíme ich tu zapísať a tým pádom tento súbor prenášať aj s našou mapou. Do kolonky Message Name zadáme meno titulku v súbore titles.txt. Tento spôsob je najvýhodnejšie použiť na singleplayerové epizody.

    Druhý spôsob je už o dosť jednoduchší.
    Každý trigger_once a trigger_multiple má položku zvanú MESSAGE. Tu jednoducho vypíšete text, ktorý sa zobrazí po aktivovaní triggeru. Nevýhoda je, že text sa nedá formátovať, čiže upraviť jeho pozícia. Dajú sa maximálne oddeliť riadky značkou n . Presne ako v C++.

    A napokon tretí spôsob.
    Vo WorldCrafte existuje entita game_text. Tu sa dá text krásne definovať, farba, efekt, umiestneniea a ešte iné serepetičky, ktoré si vysvetlíme nižšie. Vďaka tejto entite sa dá však aj spraviť výborné titulkovanie počas multiplayeru. Ako? Sledujte: Ak dáme entite game_text určité meno, vypíše správu pri nejakej udalosti.(funguje aj u iných entít, tie sa potom aktivujú) Tu je popis:


    game_playerdie - entity s týmto menom sa aktivujú, ak hráč zomrie.
    game_playerkill - Ak hráč niekoho zabije
    game_playerjoin - Ak sa hráč pripojí
    game_playerspawn - Ak sa hráč respawne po zabití
    game_playerleave - Ak sa hráč odpojí



    Väčšina je robená pre týmovú hru. Viac sa dozviete o tom dozviete na VERC. Pre nás je dôležité hlavne game_playerjoin. Ak sa hráč pripojí, ukáže sa mu správa v ktorej môže byť meno autora mapy atpod. Každá game_text entita má ešte vo FlagProperties záložku AllPlayers. To spôsobí, že každý hráč uvidí správu.


    Ešte si povedzme o vlastnostiach game_text:

    Name hmmmm...
    Target Meno entity, čo sa aktivuje po vypísaní textu
    Message text Žeby text, čo sa má vypísať...
    X coordinates Horizontálne umiestnenie, 0-max vľavo, 1max vpravo, -1 v strede
    Y coordinates Vertikálne umiestnenie, ako horizontálne
    Text Effect Efekt textu: Fade In/Out zatemnenie, odtemnenie; Credits-blikanie; Scan-text sa vypisuje po jednom písmene
    Color1 Farba normálneho textu
    Color2 Farba bliknutia textu
    Fade In time Ako rýchlo sa zobrazí/vypíše text
    FadeOut time Ako rýchlo zmizne
    Hold Time Ako dlho zostane na obrazovke (nepočíta sa fadeout / fadein)
    ScanTime Ako rýchlo sa "odpíše" text pri scan efekte
    Text Chanel Sú štyri kanály, každý môže bežať osobitne, alebo spolu. Dobré ak chceme text na viacerých miestach (hore vpravo a dole vľavo napr.)
    Master Master game_textu. V teamplay meno týmu spôsobí vypísanie textu len určitému týmu. (meno týmu musí byť nadefinované v game_team_master)

    All players Zobrazí každému (v týme).



    A to by asi tak bolo všetko ohľadom textových správ. Ale ešte je tu jeden pekný efekt: zobrazenie loga HalfLifu s "odtemnením" (ako ináč nazvať FadeOut???) a mena kapitoly / mapy. Nastaví sa to jednoducho v Map Properties. Pod položkou Chapter Title Message sa skrýva text, ktorý sa vypíše bezprostredne po naloadovaní levelu. Malý detail je, že od verzie HalfLifu 1.0.0.9 a vyššie sa tu zobrazuje už len text zo súboru titles.txt... Ale dá sa to tiež vyriešiť cez aktiváciu cez game_playerjoin. Položka FadeIn značí začiatočné zatemnenie. Napokon položka Display Game Title zobrazí veľký úvodný titulok HalfLife ako na začiatku hry. Posledné dva efekty je dobré kombinovať (ale len na začiatku hry...).


    Na koniec ešte malá poznámka o formátovacích značkách:

    Formátovacie značky sú prevzaté z C++ takže niekoľko z vás už asi tuší vo co go. teda, tu to máme:


    "/n" nový riadok
    "/t" odstavec (tabulátor)



    E tot vsjo ! Napíšte Vaše názory a skúsenosti s textom v HalfLife...

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.82
    Hlasovalo : 11

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 22

    1. Dragoo Admin
    [04.10.2003-17:09] 28
    No, ja by som povedal, ze prave ten prvy sposob pomocou env_message. Je to o dost lepsie, ked uvazime, ze potrebujeme zmenit text v mape, ktoru mame kompletne skompilovanu. Nemusime to kompilovat znovu, staci to prepisat v titles.txt, kde tomuto textu mozeme zmenit aj vsetky ostatne kategorie, tu popisane. Na zaciatku suboru titles.txt su vysvetlivky a prikazy na nastavenie textu.

    2. Jackar Admin
    [05.10.2003-15:41] 29
    Dobry postreh, ale co ked uz ma uzivatel povodny titles.txt modifikovany od inej mapy ? Potom ju to prepises a text v tej prvej mape uz nebude... Ale uznavam, pre singleplayer mody to je najlepsie riesenie...

    3. Dragoo Admin
    [05.10.2003-21:21] 30
    Presne tak som to myslel Jackar. Hodi sa hlavne do Singleplayer. Game_text je aj tak hlavne pre mp, ani valve to snad nepouzili v singleplayer.

    4. Kelish2 Redaktor
    [30.09.2005-19:23] 1530
    skusal som dat odstavec ale aj dalsi riadok ale stale mi pisalo v jednom riadk.Ale niesom si isty ci to pisem dobre mam tam napisat presne toto "/t" ked chcem odstave alebo nieco ine? Napis mi prosim ta co tam mam presne do botky napisat aby mi dalo odstavec

    5. Kelish2 Redaktor
    [30.09.2005-19:25] 1531
    a ozaj a kde to mam napisat do Message text...

    6. Jackar Admin
    [30.09.2005-20:30] 1532
    dalsi riadok je /n ;). Pis to rovno do textu bez medzery.

    7. Jackar Admin
    [30.09.2005-20:30] 1533
    Aha, sorac som si nevsimol ze xes odstavec. Pis ho tiez priamo do textu, mal by fungovat ako Tabulator.

    8. Kelish2 Redaktor
    [30.09.2005-20:58] 1534
    ale presne to co tammas napisane mam tam napisat?No ja som tam napisal do Message text:bla bla bla"/n"bla bla bla....alebo bla bla bla "/n" bla bla bla a napisalo mi do jedneho riadku bla bla bla "/n" bla bla bla nedalo mi to do dalsieho riatku ale mi tam napisalo aj "/n"....No lebo uz som zrobyl ze stlacim tlacitko (ako obrazovku)a kamera mi na nu presne ukazala to vdaka...winbspc...programu pozrel som sa na to...ukazalo mi obrazovku a pisalo do jeneho riadku....ak to co som napisal robym dobre tak ak budes moct tak by si mi nemohol urobyt prikladovu mapu,

    9. Kelish2 Redaktor
    [30.09.2005-21:05] 1535
    daval som aj bla bla bla/nbla bla bla a nejde to

    10. Wizz Admin
    [01.10.2005-17:42] 1539
    za to /n musis dat medzeru

    11. Kelish2 Redaktor
    [01.10.2005-19:13] 1540
    sik skusim to

    12. Kelish2 Redaktor
    [01.10.2005-19:59] 1541
    dal som bla bla bla/n bla bla bla al aj bla bla bla /n bla bla bla a nejde to no ja uz neviem ... jak to mam zrobit nemozes to zrobyt a poslat mi to a ja sa na to pozrdem?

    13. Kelish2 Redaktor
    [02.10.2005-06:36] 1546
    Este si to upresnime...
    Zrobyl som entitu game_text...dal som ..Message text´´
    a potom som napisal...toto je konic/n uspesne ste presli...
    (napriklad toto som napisal) a nejde to a dal som aj pred/n a aj za ale ani tak to neslo 1.fdfsdfsd/ndsgsdg-nejde
    2.dfgfdgfd /n fsgfdgf-nejde
    3.bla bla bla/nblablabla-nejde X-
    Skuste niekto poradit este jak sa to da zrobit...

    14. Kelish2 Redaktor
    [02.10.2005-06:37] 1547
    a este som sa pomilil 1.fdgfdgfdg/n hghgfhgfh

    15. Kelish2 Redaktor
    [02.10.2005-14:12] 1548
    Dik vsetkym ale uz som to zrobyl nemal som napisat ...../n..........ale...........\n.................dik

    16. Jackar Admin
    [02.10.2005-18:45] 1549
    ROFL :D

    17. Kelish2 Redaktor
    [02.10.2005-20:17] 1551
    ROFL co to jeeeeee?

    18. Kelish2 Redaktor
    [02.10.2005-21:13] 1553
    Jackar asi by sa ti nechcelo podrobnejsie mi vysvetlyt ten prvy sposob labo by som potreboval ukoncit mod a dat tam Credits a potreboval by som to vediet skusal som to ale niejak som to nevedel....

    19. Kelish2 Redaktor
    [08.05.2006-19:53] 1951
    caw jackar stale newem prist na to jak sa roby ten sprit co ams aj vysie na obrazku {Half-Life}
    Bo som si zrobyl vlastny a newem to urobyt tak aby sa mi na zaciatku hry v mode ked dam ciernu obrazovku a aby sa mi to tam zobrazilo jak to mas aj v prikladovej mape plis pomoz mi

    20. Jackar Admin
    [08.05.2006-21:15] 1952
    Nastavuje sa to v Map properties, tam je kolonka ze show intro logo alebo take nieco. Urcite to najdes ;)

    21. Kelish2 Redaktor
    [08.05.2006-21:41] 1953
    hej uz som to zrobyl ale asi hodinu som nevedel ako zmenit to Half-life nevedel som najst ten sprit az potom som to nasiel a ten text {half-life}sa delil na dva polky v dvoch spritoch a tak moj text {half-life
    terrorist attack 1.2}som tiez musel rozdelit a az teraz mi zobrazuje co treba UF to bola makacka kym som sa dotoho dostal

    22. goblin Redaktor
    [31.05.2007-08:47] 2581
    neviem preco mi nejde ten nadpis na zaciatku(ako v halfe je na zaciatku - Half-Life ) predtym mi to islo a teraz jak mam inu verziu spiritu ta mi to neukaze a tiez mi nepise text pomocou env_message normalne, ale vypise mi Message Name

    All I want , all I need is to see my enemy bleed!

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30178x)
    2.HL2: První kroky (29391x)
    3.Counter-Strike entity (21573x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19637x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17883x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 2.37 seknd.