Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Prvá miestnosť
    Shade
    [17.09.2003 : 21:16:15] 21 Tutoril
    tan : 8478
    Priemern znmka : 2.38
    Ak patríte medzi tých, čo ešte nevedia vytvoriť ani prvú miestnosť, tak je tento článok určený práve Vám. V tomto článku budem vypisovať všetko pekne krok za krokom. Poďme teda na to.

    Kliknite vľavo na lište na ikonu Block Tool. Potom v nejakom z tých troch okien s mriežkou natiahnite štvorec. V tomto okne vidíte štvorec, ale v ďalších dvoch vidíte malý obdĺžnik. V jednom s tých dvoch okien ten obdĺžnik roztiahnite na štvorec. Teraz stlačte ENTER. Teraz sa Vám v tom štvrtom okne zjavila kocka. Ak si ju chcete obzrieť, nastavte sa myšou do toho okna a stlačte Z. Teraz sa tam môžete „prechádzať“ ako v hre(až na to, že chodíte cez steny, a lietate). Ak Vás to už prestalo baviť, stlačte ešte raz Z. Na lište(vľavo) vyberte tú šípku(Selection Tool). Pozrite sa do jedného z tých troch okien a uvidíte, že ten štvorec má v sebe krížik, kliknite naň. Ak ste to všetko spravili správne, mal by sa ten štvorec vysvietiť na červeno. Keď je vysvietený, kliknite naň pravým tlačítkom myši a z ponuky vyberte HOLLOW.


    Funkcia HOLLOW spraví z tej našej plnej kocky, dutú kocku(to znamená, že bude mať vnútro prázdne a okolo steny). To číslo, ktoré sa tam zadáva, určuje aké hrubé majú byť tie steny. Štandartne je nastavená na 32. To znamená, že steny budú siahať 32 jednotiek dovnútra, keď zadáte záporné číslo, znamená to, že priestor v miestnosti bude taký ako kocka, a steny budú siahať smerom od kocky.



    Nastavte hodnotu na –5(takú hodnotu používam ja) a potvrďte. Teraz, keď sa v tom 3D okne pozriete do kocky, zistíte, že je dutá a má steny. To by bolo, ale tá textúra je v hre neviditeľná(používa sa na Entity o tých si povieme niekedy nabudúce). Takže vysvieťte kocku(alebo štvorec, to je jedno) a vpravo kliknite na Browse(vedľa toho obrázku). Ak máte načítané nejaké textúry, tak ich tam uvidíte. Teraz si vyberte jednu z nich a potvrďte. Teraz vľavo na lište kliknite na Apply Current Texture a to spôsobí, že celá naša miestnosť bude mať takú textúru, akú ste si vybrali. Teraz kocku odvysvieťte(kliknite niekam mimo kocky). Prvá miestnosť je hotová, ale ak sa chcete do nej pozrieť, musíte umiestniť Entitu info_player_start, aby hra vedela, kam má umiestniť hráča. Na lište kliknite na Entity tool a vpravo vyberte zo zoznamu entitu info_player_start. Teraz ju umiestnite niekam do miestnosti a dajte Enter(enter sa stláča iba keď ju umiestňujete v tých troch oknách s mriežkou, ak ste ju umiestnili v 3D okne Enter stláčať nemusíte). Dajte si pozor, aby entita nebola v zemi, alebo v nejakej stene, inak by sa hráč nemohol hýbať.

    Ak ste to všetko spravili správne môžete si to vyrenderovať a poprechádzať sa v svojej prvej miestnosti. Pri renderovaní si nezabudnite skontrolovať, či máte RAD nastavený na No, inak by ste v miestnosti skoro nič nevideli(to sa používa pri svetlách).
    Ak niečo neviete pochopiť, stiahnite si príkladovú mapu a z nej to možno pochopíte.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 2.38
    Hlasovalo : 136

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 30

    1. Jackar Admin
    [17.09.2003-21:17] 12
    No v podstate ten RAD prepocitava svetlo, takze ak do tej miestnosti date svetlo, tak to musite spustit (teda ak chcete vidiet mapu so svetlom...

    2. Shade
    [17.09.2003-21:42] 13
    Ja to viem, ale ti pre ktorych je clanok urceny by to asi na prvy krat nepochopili.

    3. baB!TCHka
    [18.04.2006-13:43] 1912
    ale pochopily...stacilo napsat ze s tim se prepoitava svetlo ale do mapy jsme zadne nevlozily tudiz by to vypocitalo tmu...a kdyz je no zaradi tam symetricke osvetleni

    4. Jackar Admin
    [18.04.2006-17:38] 1913
    Pekne vysvetlenie ;). A vitaj na Lambde

    5. Badygard
    [29.10.2006-14:17] 2221
    Je to fakt dobre iba by ma zaujmalo co to znamena vyrenderovat

    6. Jackar Admin
    [30.10.2006-17:03] 2222
    Skompilovat mapu do BSP formatu zrozumitelneho pre hru.

    7. ProSoft
    [03.01.2007-19:57] 2269
    "vyrenderovat" slovo neni moc dobre pouzit pri clanku pre zaciatocnikov.. v buducnosti si mozu ho mylit s RENDER MODE. skor by som pouzil slovko "skompilovat".

    8. Vaber Redaktor
    [04.01.2007-13:03] 2270
    Mno, je pravda že ve VHE je použito slovo compile, ale render by šlo použít taky - to slovo afaik znamená vykonat, provést,.. a nemá s napøíklad vykreslováním (ikdyž se slovo pravdìpodobnì Render nejèastìji používá tam) v základu moc spoleènýho - render se používá i tøeba pøi tvorbì zvukù a (umìlé) hudby..

    C++ coder

    9. ProSoft
    [04.01.2007-13:21] 2271
    no ved nevravim ze nie, ale ked existuje specialne pre to pomenovanie tak preco nie s radostou pouzit to carovne slovicko a stale, tu ide o clanok pre uplnych zaciatocnikov, tak im to treba co najviac zjednodusit.. fuu, prave mam moznost si skusat ake tazke je niekoho toto ucit.. a este cez icq bez webkamery a vseckeho :D no amen :D

    10. Gonzo
    [04.01.2007-19:39] 2272
    Naco ti je webkamera ked niekoho ces naucit mapovat? to mu to tam secko ces ukazat :D

    Can´t see it, can´t stop it!

    11. Jackar Admin
    [05.01.2007-14:48] 2273
    Gonzo > napriklad. Ale podla mna to neni najlepsi napad lebo webkamery maju zvacsa slabe rozlisenie.... Skor ak by som niekoho xel ucit s tym ze mu to ukazujem tak cez vzdialenu plochu (podaktori viete o com vravim).

    12. ProSoft
    [05.01.2007-15:27] 2274
    hmm.. najlebsie by bolo keby som ho tu mal ale to je cez celu republiku

    13. marsesworld
    [05.01.2007-16:19] 2275
    plz, nevíte nìkdo jak mám vyøešit problém se spouštìním hl1 map? vždycky mi to po spuštìní hl napíše, že nelze naèíst textury

    co sem mám sakra napsat??

    14. marsesworld
    [05.01.2007-16:19] 2276
    plz, nevíte nìkdo jak mám vyøešit problém se spouštìním hl1 map? vždycky mi to po spuštìní hl napíše, že nelze naèíst textury

    co sem mám sakra napsat??

    15. marsesworld
    [05.01.2007-16:20] 2277
    plz, nevíte nìkdo jak mám vyøešit problém se spouštìním hl1 map? vždycky mi to po spuštìní hl napíše, že nelze naèíst textury

    co sem mám sakra napsat??

    16. Deli Redaktor
    [05.01.2007-17:18] 2278
    Problem bude asi v tom ze wady s ktorimy si robil mapu nie su na spravnom mieste ... musia byt v zlozke valve ...

    Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem....

    17. marsesworld
    [05.01.2007-17:48] 2280
    diky, "deli", uz to facha

    co sem mám sakra napsat??

    18. war52
    [09.02.2007-14:34] 2321
    ludia,potrebuje nejaký editor na counter-strike
    kde je?

    19. war52
    [09.02.2007-14:34] 2322
    je na tejto stranke?

    20. war52
    [09.02.2007-14:39] 2323
    valve hammer editor je aj na CS ?

    21. Jackar Admin
    [10.02.2007-03:15] 2326
    Ano. Viac citaj a nechci vsetko hned. A pouzi aj funkciu hladat.

    22. master
    [16.02.2007-11:30] 2330
    Chlapci pouzivajte zrozumitelny slovnik , ale inak je to fajn a lahke na pochopenie ... No ale problem je v tom ze vela ludi nema to stastie ako ja totiz ze vmojej triede sa traja ludia okrem mna venuju mappingu - najmä Frankie - takze vzdy sa mozem spytat a konfrontovat nazory ohladne mappingu ... Kebyze sa mam ucit iba z tutorialov a svojich tutorialov tak by som sa urcite nedopracoval k svojim priemernym vedomostiam ohladne Worldcraftu...

    Steven Seagal is the BEST ...

    23. Garmzas
    [08.05.2007-21:36] 2555
    mno já si ten editor stáhnul a není tam totálnì nic s èím by se mìlo pracovat. Na startu mi to píše No game configuration are avaible a pak ještì nìco. Asi mi nìco chybí, ale nikde nic není napsaný. Nemám na výbìr žádný textury a žádný tlaèíto Block Tool tam není, jedinì tlaèítko browse který je asi k nièemu, moc díky za radu

    24. Lucash
    [15.07.2007-16:30] 2681
    ja som vsetko urobil ale ked to chcem spustit tak mi vypise:WARNING: couldn't open \counter strike 1.6\valve\halflife.wad ale ja to tam mam

    25. alien_hunter
    [16.07.2007-12:42] 2684
    Lol, zcheckni nastaveni cest. A pokud mozno prvni mapu hned nedelej pro CS

    ...We cannot be understood as we are understanding...
    ...How can I be sure in a world that's constantly changing?...

    26. R4z0r Redaktor
    [16.07.2007-21:33] 2685
    Rekl bych, ze tomu vadi tomu ta tecka - \counter strike 1.6\valve\halflife.wad

    27. Wizz Admin
    [16.07.2007-23:26] 2687
    mozno aj medzery

    28. JaNeS Redaktor
    [17.07.2007-11:18] 2689
    nie mozno, ale isto. Koli tomuto napr. vam nezoberie wadko z plochy, ked mate C://DOCUMENTS AND SETTING /...

    29. GrapFe
    [24.10.2010-11:15] 9172
    Zdravím. Je to pìkné ale nevíte kde stáhnu textury?

    30. GrapFe
    [24.10.2010-11:28] 9173
    Zdravím. Je to pìkné ale nevíte kde stáhnu textury?

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30109x)
    2.HL2: První kroky (29290x)
    3.Counter-Strike entity (21397x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19531x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17810x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 5.91 seknd.