|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
HL2 : Používanie NPC 1.èas Wizz [26.02.2005 : 22:23:18] 226 Tutoril tan : 3595 Priemern znmka : 2 |
NPC, èiže postavy v hre (od headcraba, cez vojakov až po Gmana) sú neoddelite¾nou súèasou single-player máp. Pokia¾ chcete aby vaše levely nevyzeraly mrtvo, je potrebné sa nauèi pracova s nimi a s entitamy ktoré ku nim patria. V prvéj èasti tohto "seriálu" sa nauèíme pracova s NODE (uzlovými) entitamy :
info_node
info_node_air
info_node_air_hint
info_node_climb
info_node_hint
info_node_link
info_node_link_controller |
ÈO SÚ TO NODE ENTITY ?
V HL Poznáme 2 spôsoby, ktorým môžeme urèi, ako sa majú NPC po mape pohybova :
- 1) Skriptovanim - Pohyb definuje mapa
- 2) Pomocou AI (umelej inteligencí) enginu
Nody sú skupina entít, ktoré sa starajú o navigovanie pohybu NPC po mape, pokia¾ ich ovláda AI. Pokia¾ hrávate napríklad Counter-Strike, iste Vám bude známy termín Waypointy, èo je vlastne iný názov pre info_node. Pri správnom použití týchto entít môžete docieli, že poèítaèom riadený protivníci sa budú chova a pohybova realistickejšie. Vlastne im "vytíèite" cesty, po ktorých by sa mali pohybova.
INFO_NODE & INFO_NODE_AIR
Základné vytýèenie cesty si ukážeme na obrázku :
Na obrázku môžete vydie miestnos, ktorá je popredelovaná prekážkamy. Hráè sa nachádza v jednom rohu, combine v druhom. Pokia¾ by sme do mapy nevložily info_node entity, combine vojaci by bojovaly z pozície, do ktoréj sme ich vložily. Pokia¾ ale chceme, aby boli aktívnejší, a napadaly hráèa, využívaly steny na krytie a podobne, je nutné aby sme info_node rozkladaly do mapy správne. Na obrázku môžete vydie, èervenú a modrú linku, ktorá znázoròuje 2 z mnoha ciest ako sa dostanú vojaci ku hráèovi.
Zelený štvorecom je oznaèený hráè, bledomodré štvorce sú vojaci combine a žlté štvorèeky entity info_node.
Každy uzol (node) má svoje jedineèné ID (Node ID). Nejde meni, a pozrie si ho môžete vo vlastnostiach entity.
Na tom, ako vysoko nad podlahu info_node umiestnite, nezáleží. Engine ich pri naèítaní mapy automaticky presunie k zemi (neplatí pri info_node_air). Zároveò sa vytvorí graf ciest (spoznáte to podla nápisu "Node Graph out of Date. Rebuilding..."), ktorý sa ukladá, a nanovo sa vytvorí až po modifikáci mapy.
Príkladové mapy :
- node1.bsp - mapa kde bojujete proti vojakom, využivájucich info_node
- node2.bsp - boj bez použitia info_node
INFO_NODE_HINT & INFO_NODE_AIR_HINT
Pokroèilejší navigaèný uzol, ktorý môže zahròa informáciu pre NPC, ktorá by ho mohla "zaujima". Napríklad môžeme urèi bod, kde sa môže Combine kry skrèením, prípadne okno cez ktoré sa môže pozrie. Info_node_hint obsahuje viac položiek, ktoré môžeme nadefinova.
Name - Info_node_hint môžeme lubovo¾ne aktivova/deaktivova, a na to ho potrebujeme presne pomenova.
Pitch Yaw Roll - Môžeme nastavi uho¾, na aký sa ma NPC otoèi.
Hint - Samotny pokyn, ktorý by malo NPC vykona na tejto pozíci.
Node FOV - Urèuje "imaginárne" FOV (zorné pole) pre NPC, pri h¾adaní info_node_hint. Príklad : má využi Combine entitu info_node_hint pokia¾ mu je za chrbtom ? Ak ano, nastavíme 360, pokia¾ nie necháme 180.
Start hint disabled - Pokia¾ chcete, aby bol hint po naèítani mapy neaktívny, a aktivova ho neskôr (napríklad pomocou triggeru), vyberte YES.
Hint group - Rovnakú kolonku majú aj NPC. Pokia¾ chcete, aby práve tento Hint, používaly len vybrané NPC, pomenujte skupinku rovnako v NPC a rovnako v info_node_hint.
Target node - Hint môže spolupracova s inym Nodom. Tento nod urèite pomocou jeho ID.
Ignore facing - -neviem-
Minimum state - -neviem-
Maximum state - -neviem-
|
INFO_NODE_CLIMB
Node ktorý navyguje NPC pri šplhaní (pokia¾ to dané NPC vie).
INFO_NODE_LINK
Táto entita slúži na dynamické vytváranie/nièenie spojení dvoch nodov. Využitie nájde hlavne v mapách, kde dynamické prostredie môže ovplivni pohyb NPC, a tie musia prispôsoby pohyb zmenám v mape. Napríklad znièenie/vytvorenie mosta ...
Name - Meno entity
Start node ID - Prvý nod (z dvoch) ktorý tvorí cestu ktorú chceme vytvori/znièi. Zadajte Node ID.
End node ID - Druhý nod ktorý tvorí cestu.
Initial state - Poèiatoèný stav cesty. ON - cesta bude po naèítani mapy aktivna, OFF - bude vypnutá
Allow Pass When Off - Entita alebo trieda, ktoréj je povolené používa nodu keï je vypnutá. |
Stav entity môžete meni napríklad pomocou triggeru.
INFO_NODE_LINK_CONTROLLER
V podstate to isté, èo info_node_link, akurát sa stav neaplikuje len na jedno spojenie dvoch nodov, ale na všetky nody ktoré sú info_node_link_controller v dosahu. Jej dosah sa mení pomocou pložiek MINS a MAXS. Osobne ma nenapadá žiadne praktické využitie, ale Vy možno nieèo nájdete
Tak a koneène sme sa dostaly na koniec prvéj èasti èlánku o používani NPC. V prípade, že máte dotaz/pripomienku/postreh pište pište a pište
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 2 Hlasovalo : 9
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 13
1. Topiq [27.02.2005-00:00] 960 | clanok - vyborny, zajtra to skusim.
jedine co mi vadi, su smajlici. chcelo by to dat nejaku modernejsiu sadu.Bytie nieje riesenim. |
3. Buksy [27.02.2005-23:51] 966 | asi si znova nainstlaujem hl Netrapte sa,rusi to cracknu
|
4. Lamakila [29.03.2005-18:53] 1086 | Dobre a NO COMENT |
5. Lamakila [29.03.2005-18:53] 1087 | Ale ta nova sada smajlíkù by se hodila |
6. R4z0r [14.05.2005-23:59] 1263 | Peknej clanek, chtel bych se ale zeptat jak daleko od potvory muze byt maximalne info_node, aby ho zaregistrovala a sla po nem ? Delam mapu a v jedny mistnosti jsem dal ten info_node 320 jednotek pred zombika a on po nem nechtel jit. |
7. R4z0r [15.05.2005-01:24] 1264 | Tak teï jsem z toho úplnì vedle... ten zombík stojí na místì a ani se nehne, ale když do nìj z dálky zezadu støelím, tak se jakoby probere a jde po info_node. Já bych ale potøeboval aby šel rovnou a na nic neèekal. Nevíte nìkdo co s tím ? |
9. x [15.05.2005-23:03] 1266 | Tak ma napadlo to je iba na tych prvych dvoch obtiaznostiach su "vojacy" taky blby ze vybehnu ako na porazku.?alebo je to na najtazsej uz ok? |
10. R4z0r [16.05.2005-13:23] 1267 | jj zombici moc chytrosti nepobrali, ale ani combini se nehejbou dokud je neco nezaktivuje jak uz jsem psal ze se do nic bud streli nebo se jim ukazu. od alien_huntera jsem se ale dozvedel ze se to da udelat pomoci entity path_corner. Npc se s nima da vyznacit cesta po ktery pujdou a tak me napadlo ze kdybych z nich udelal uzavernej kruh tak by combini chodili na obchuzky s
npc_makerem to ale tak jednoduse nejde protoze nema vlastnost Target Path Corner. |
11. x [16.05.2005-19:45] 1268 | Ak ti ideo daku animaciu tak to sa roby :aiscripted_sequence apon v 1ke to tak bolo dade som tu vydel na to tut. .Ja co som pozeral produkty "skusenejsich" mapperou tak tam maly nodou ako na Mariu.Tak moja skromna rada je pridat tam viacej nodikou.Tak ak xes aby chodily hore dole tak to cez animaciu .Info node pouzivaju iba pri bytke{asi ,skoro urcite, .No ale ja casto pisem blbosti .Ale za pokus to stojy.Tak ti ide o Boj alebo animaciu? |
12. R4z0r [20.05.2005-19:30] 1272 | Jde mi o to aby se zombici a dalsi havet valili na hrace ze vsech stran a ukolem mapy bude prezit co nejdele. Jako v NOAMZ (Night of a milion zombies). |
13. A!mk0 [14.07.2009-14:02] 3041 | Ja mam problem ze sa mi tak ti boti vubec nezobrazuji. A mam podezdreni ze to je kvuli tomu ze nehraji pres Singleplayer (ale pres multiplayer). Je to tim ? | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|