|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
HL2 : Aktivácia poh¾adom (trigger_look) Wizz [05.03.2005 : 22:19:54] 231 Tutoril tan : 2963 Priemern znmka : 1.88 |
Vysvelíme, a ukážeme si použitie entity trigger_look. Naèo vlastne slúži ? Ako názov (a nadpis) napoveda, je to trigger ktorý aktivujeme tým, že sa pozeráme na vybraný bod. Kedže som na jednej diskusi èítal zaujimavý nápad využitia tejto entity, povedal som si preèo nie, mierne som ho modifikoval a rozhodol sa ho použi ako ukážkový príklad. O èo vlastne pôjde ? Spravíme si Alyx, ktorá nemá rada, keï sa jej Gordon (teda my) dívame na hrudnik. Akciu, ako bude reágova na naše oèumovanie si môžete zvoli samy. Ale pekne poporiadku.
Zaèneme tým, že do mapy vložíme entitu npc_alyx a pomenujte ju jednoducho "alyx". Ïa¾ším krokom, bude vyznaèenie miesta, na ktoré sa budete musie pozera, aby Alyx reágovala. Spravte kváder s lubovolnou textúrou, spravte z nej entitu trigger_once a umiestnite ju približne tak ako je na obrázku :
Otvorte vlastnosti trigger_once (alt+tab) a nastavte :
Name : bristols
Parent : alyx |
Tým, že sme nastavily parenta na "alyx" zabezpeèí, že náš trigger sa bude pohybova spolu s Alyx. Pravdu povediac, pôvodne som chcel použi inú entitu ako trigger_once, ale na moje nepochopenie vhodnejší "kandidáti" sa nedaly parentovat.
Teraz vytvoríme akciu, ktorú NPC spácha pokia¾ ju budeme okukáva. Kedže tento efekt je už len na Vašej fantázi a schopnostiach (èi po Vás Alyx zaène striela alebo Vás jednoducho pošle niekam, napríklad) naša verzia bude obsahova len to, že Alyx odíde na urèené miesto a nebude sa s Vami bavi. Vytvorte si preto entitu scripted_seqence, umiestnite ju presne na podlahu na miesto, ktoré uznáte za vhodne, a nastavte :
Name : seqence
Target_NPC : alyx
PreAction idle animation : idle01
Move to position : Walk |
Posledným krokom bude umiestnenie samotnéj entity trigger_look. Opä ju umiestnite tak, ako je vydie na obrázku, a nastavte :
Parent : alyx
Look target : bristols
Look time : 1
A pridáme OUTPUT :
My output named : OnTrigger
Target entities named : seqence
Via this input : Move to position |
A to je v podstate všetko. Mapu môžete skompilova a vyskúša.
Pre úplnos ale ešte uvediem vysvetlenia všetkých parametrov entity trigger_look :
Parent - Rodièovská entita s ktorou bude zdiela pohyb.
Start Disabled - Pri vo¾be YES bude trigger po naèítani mapy vypnutý a bude ho musie zapnú iným triggerom.
LookTarget - Meno entity, na ktorú sa má hráè pozera aby bola spustená akcia.
LookTime - Èas (v sekundách) ako dlho sa musí hráè na entitu pozera aby bola akcia spustená.
FieldOfView - Presnos, s akou sa musíte pozrie na aktivaèný bod. 1.0 = presne pred seba, 0.0 = +/- 90°, -1.0 = všetky smery
Timeout - Je to èas, za ktorý sa spustí akcia, pokia¾ sa hráè NEPOZRE na aktivaèný bod (pri vo¾be 0 sa nespustí nikdy). Aby bola vo¾ba funkèná, je potrebné nastavi v OUTPUTS "My outputs named" na "OnTimeout".
Ešte musím podotknú, že v oficialnom Helpe sa píše, že entita trigger_look funguje len v single-playeri. Nemal som možnos si to overi, ale myslím že Valve nemá dôvod nám v tomto klama.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.88 Hlasovalo : 16
|
|
|
|
|