|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Satelitná anténa Dragoo [18.09.2003 : 19:15:33] 25 Tutoril 
tan : 3560
Priemern znmka : 1 |
Iste ste hrali Half-life Uplink. Bola tam jedna kopula v ktorej bol satelitný prijímač, ktorý bolo treba natočiť na správnu stranu a vtedy sa dalo stlačiť tlačítko. Ako takýto satelitný prijímač spraviť sa dozviete v tomto tutoriale.
Čo na vytvorenie takéhoto zariadenia budeme potrebovať? Jeden ventil, jeden satelitlý tanier, jedny posúvacie dvere, jeden funt_pushable, štyri trigger_multiple entity, dve multi_manager entity, šesť trigger_relay, dve func_wall_toggle, jedno svetlo a VELKÚ DÁVKU TRPEZLIVOSTI.
Ako to bude fungovať? Takto:
Budeme mať nejaký satelitný tanier, a nejaký ventil, ktorým budeme otáčať satelitný tanier. Potom tu budeme mať jedny dvere typu momentary_door, na ktorých bude položená entita func_pushable. Tieto dvere sa budú posúvať a na nich sa bude viezt func_pushable. Na ceste, ktorou pôjdu dvere, sa umiestnia štyri multi_manager entity, ktoré budú riadiť samotné zistenie uhla. Keď cez ne prejde func_pushable zavolajú jeden z dvoch multi_managerov, ktorý spustí tri trigger_relay entity, ktoré zapnú/vypnú svetlo a prepnú textúru na zameriavacom paneti.
Síce to vyzerá veľmi zložito, ale je to vlastne veľmi jednoduché. Tak nestrácajme čas s ďalším opisom a poďme na to.
Ako prvé urobte ten satelitný tanier, nemusí to tak vyzerať, stačí plátok kovu z ktorého bude trčať anténa. Hoďte tam brush potiahnutý textúrou origin aby ste určili stred otáčania a urobte s toho celého entitu momentary_rot_button. Ak ste toto zvládli, vytvorte nejakú miestnosť, v ktorej bude tento satelit umiestnený (mala by byť dosť velká na to, aby sa tam vošiel ovládací pult, chceme predsa vidieť, ako sa bude satelit točiť.) Teraz si spravme ovládací pult, na ktorom bude už spomínaný ventil (vyberte si prefab, dajte tam origin a urobte z toho momentary_rot_button). K pultu neodmylitelne patrí aj kontrolka, ktorá bude ukazovať, že satelit je natočený na správnu stranu. Tú kontrolku spravte takto:
1. Urobíme jeden menší brush, kde na jednu stranu dáme textúru +A~C2A4_SCH2. Táto textúra bude v hre znamenať, že satelit nemieri na to správne miesto.
2. Urobíme z tohoto brushu entitu func_wall_toggle, a nastavíme:
3. Skopírujeme tento brush a tam kde bola textúra +A~C2A4_SCH2, dáme textúru +0~C2A4_SCH2. Ostatných textúr sa NEDOTÍKAJTE.
4. Teraz tejto kópii nastavte:
name: target_on
flags: Starts Invisible |
5. Obe tieto "kontrolky" dajte na ROVNAKÉ miesto niekam na pult.
Nad kontrolku dajte entitu light nastavenú takto:
name: target_light
brightness: 255 128 0 50
flags: Initially dark
|
To by sme mali hotový ovládací pult a satelit, takže ostáva už urobiť iba momentary_door s func_pushable, ktorý bude zabespečovať zistenie uhlu.
Urobte teraz novú miestnosť (nízka, s malou šírkou, ale velmi dlhá, najmenej 850 jednotiek), ktorá bude pretiahnutý v smere x-ovej osi. Do tejto miestnosti dajte entitu momentary_door (dĺžka 24, výška 8 a šírka zhruba 64 jednotiek). Na ňu "položte" entitu func_pushable, dĺžka 8 jednotiek a umiestnite ju do stredu entity momentary_door. Ešte jedna malá (ale za to dôležitá rada, a to, že momentary_door sa NESMIE dotíkať žiadnej steny v tejto miestnosti.)
Momentary_door sa bude pohybovať v smere 0 stupňov a tak do tohoto smeru dáme dve entity trigger_multiple dĺžky 8 jednotiek a vzdialenosti od seba tiež 8 jednotiek. (Ak vás zaujíma prečo, tak preto, lebo na 8 jednotiek sme nastavili dĺžku entite func_pushable. Možno už aj chápete, ako to asi bude fungovať?) Teraz tieto triggery nastavme takto:
Ten čo je bližšie k momentary_door:
target: off_mm
delay before reset: 0.1
flags: pushables
|
Ten druhý:
target: on_mm
delay before reset: 0.1
flags: pushables
|
Teraz skopírujte tieto triggery, otočte tie kópie o 180 stupňov a presunte tak 64 jednotiek od tých prvých dvoch triggerov smerom do prava. (Jejda, zabudol som podotknúť jednu dôležitú vec a to, že momentary_door by určite namel byť v strede miestnosti ale niekde v lavo blízko steny, tak 12 jednotiek od nej.)
No a už sa dostávame do finále.
Treba nastaviť ostávajúce entity ale ešte aj zopár pridať. Tak najprv nastavíme momentary_door:
name: control
delay before close: -1
lip: -784 (Táto hodnota je nastavená v príkladovej mape, ale vy si ju odmerajte. Velkosť tejto hodnoty je záporná dĺžka meraná od pravého konca entity momentary_door po pravú stenu ale bude dobré ak aspoť 12 jednotiek odčítate. Inak by sa momentary_door dotkol steny, a bolo by to v ...)
flags: toggle
|
Keď to už máme, nastavíme ventil:
name: wheel
target: control
distance (deg): 360
flags: X a Y si zistite podla jeho orientácie, iné neprepínať
|
A teraz satelit:
name: wheel (musí byť rovnaké, ako name ventilu!!!)
target: control (musí byť rovnaké, ako target ventilu!!!)
distance (deg): 360
flags: door hack
|
Tak, teraz by sa nám už točil satelit pomocou ventilu, ale ešte sa nebude prepínať kontrolka.
Teraz treba vytvoriť dve multi_manager entity a pomenovať ich on_mm a off_mm.
Potom je treba pridať šesť trigger_relay entít, ktoré nastavíme takto:
Prvá:
name: act_light
target: target_light
trigger_state: on
|
Druhá:
name: deact_light
target: target_light
trigger_state: off
|
Tretia:
name: act_on_target
target: target_on
trigger_state: on
|
Štvrtá:
name: deact_on_target
target: target_on
trigger_state: off
|
Piata:
name: act_off_target
target: target_off
trigger_state: on
|
Šiesta:
name: deact_off_target
target: target_off
trigger_state: off
|
No a ani to nebolelo (dúfam.)
Teraz už len nastaviť klúče dvom multi_managerom a bude to hotové:
Ten z názvom on_mm:
act_light: 0
act_on_target: 0
deact_off_target: 0
|
Ten z názvom off_mm:
deact_light: 0
deact_on_target: 0
act_off_target: 0
|


Tak a v tomto momente je to hotové. Ešte tam hoďte mejaké svetlo a bude to naozaj komplet.
Pozrite si určite aj príkaldovú mapu.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1 Hlasovalo : 7
|
|
|
|
|