Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Satelitná anténa
    Dragoo
    [18.09.2003 : 19:15:33] 25 Tutoril
    tan : 3303
    Priemern znmka : 1
    Iste ste hrali Half-life Uplink. Bola tam jedna kopula v ktorej bol satelitný prijímač, ktorý bolo treba natočiť na správnu stranu a vtedy sa dalo stlačiť tlačítko. Ako takýto satelitný prijímač spraviť sa dozviete v tomto tutoriale.

    Čo na vytvorenie takéhoto zariadenia budeme potrebovať? Jeden ventil, jeden satelitlý tanier, jedny posúvacie dvere, jeden funt_pushable, štyri trigger_multiple entity, dve multi_manager entity, šesť trigger_relay, dve func_wall_toggle, jedno svetlo a VELKÚ DÁVKU TRPEZLIVOSTI.

    Ako to bude fungovať? Takto:

    Budeme mať nejaký satelitný tanier, a nejaký ventil, ktorým budeme otáčať satelitný tanier. Potom tu budeme mať jedny dvere typu momentary_door, na ktorých bude položená entita func_pushable. Tieto dvere sa budú posúvať a na nich sa bude viezt func_pushable. Na ceste, ktorou pôjdu dvere, sa umiestnia štyri multi_manager entity, ktoré budú riadiť samotné zistenie uhla. Keď cez ne prejde func_pushable zavolajú jeden z dvoch multi_managerov, ktorý spustí tri trigger_relay entity, ktoré zapnú/vypnú svetlo a prepnú textúru na zameriavacom paneti.


    Síce to vyzerá veľmi zložito, ale je to vlastne veľmi jednoduché. Tak nestrácajme čas s ďalším opisom a poďme na to.


    Ako prvé urobte ten satelitný tanier, nemusí to tak vyzerať, stačí plátok kovu z ktorého bude trčať anténa. Hoďte tam brush potiahnutý textúrou origin aby ste určili stred otáčania a urobte s toho celého entitu momentary_rot_button. Ak ste toto zvládli, vytvorte nejakú miestnosť, v ktorej bude tento satelit umiestnený (mala by byť dosť velká na to, aby sa tam vošiel ovládací pult, chceme predsa vidieť, ako sa bude satelit točiť.) Teraz si spravme ovládací pult, na ktorom bude už spomínaný ventil (vyberte si prefab, dajte tam origin a urobte z toho momentary_rot_button). K pultu neodmylitelne patrí aj kontrolka, ktorá bude ukazovať, že satelit je natočený na správnu stranu. Tú kontrolku spravte takto:


    1. Urobíme jeden menší brush, kde na jednu stranu dáme textúru +A~C2A4_SCH2. Táto textúra bude v hre znamenať, že satelit nemieri na to správne miesto.

    2. Urobíme z tohoto brushu entitu func_wall_toggle, a nastavíme:


    name: target_off


    3. Skopírujeme tento brush a tam kde bola textúra +A~C2A4_SCH2, dáme textúru +0~C2A4_SCH2. Ostatných textúr sa NEDOTÍKAJTE.

    4. Teraz tejto kópii nastavte:


    name: target_on
    flags: Starts Invisible


    5. Obe tieto "kontrolky" dajte na ROVNAKÉ miesto niekam na pult.
    Nad kontrolku dajte entitu light nastavenú takto:



    name: target_light
    brightness: 255 128 0 50
    flags: Initially dark




    To by sme mali hotový ovládací pult a satelit, takže ostáva už urobiť iba momentary_door s func_pushable, ktorý bude zabespečovať zistenie uhlu.

    Urobte teraz novú miestnosť (nízka, s malou šírkou, ale velmi dlhá, najmenej 850 jednotiek), ktorá bude pretiahnutý v smere x-ovej osi. Do tejto miestnosti dajte entitu momentary_door (dĺžka 24, výška 8 a šírka zhruba 64 jednotiek). Na ňu "položte" entitu func_pushable, dĺžka 8 jednotiek a umiestnite ju do stredu entity momentary_door. Ešte jedna malá (ale za to dôležitá rada, a to, že momentary_door sa NESMIE dotíkať žiadnej steny v tejto miestnosti.)
    Momentary_door sa bude pohybovať v smere 0 stupňov a tak do tohoto smeru dáme dve entity trigger_multiple dĺžky 8 jednotiek a vzdialenosti od seba tiež 8 jednotiek. (Ak vás zaujíma prečo, tak preto, lebo na 8 jednotiek sme nastavili dĺžku entite func_pushable. Možno už aj chápete, ako to asi bude fungovať?) Teraz tieto triggery nastavme takto:
    Ten čo je bližšie k momentary_door:


    target: off_mm
    delay before reset: 0.1
    flags: pushables


    Ten druhý:


    target: on_mm
    delay before reset: 0.1
    flags: pushables


    Teraz skopírujte tieto triggery, otočte tie kópie o 180 stupňov a presunte tak 64 jednotiek od tých prvých dvoch triggerov smerom do prava. (Jejda, zabudol som podotknúť jednu dôležitú vec a to, že momentary_door by určite namel byť v strede miestnosti ale niekde v lavo blízko steny, tak 12 jednotiek od nej.)

    No a už sa dostávame do finále.
    Treba nastaviť ostávajúce entity ale ešte aj zopár pridať. Tak najprv nastavíme momentary_door:


    name: control
    delay before close: -1
    lip: -784 (Táto hodnota je nastavená v príkladovej mape, ale vy si ju odmerajte. Velkosť tejto hodnoty je záporná dĺžka meraná od pravého konca entity momentary_door po pravú stenu ale bude dobré ak aspoť 12 jednotiek odčítate. Inak by sa momentary_door dotkol steny, a bolo by to v ...)
    flags: toggle


    Keď to už máme, nastavíme ventil:


    name: wheel
    target: control
    distance (deg): 360
    flags: X a Y si zistite podla jeho orientácie, iné neprepínať


    A teraz satelit:


    name: wheel (musí byť rovnaké, ako name ventilu!!!)
    target: control (musí byť rovnaké, ako target ventilu!!!)
    distance (deg): 360
    flags: door hack


    Tak, teraz by sa nám už točil satelit pomocou ventilu, ale ešte sa nebude prepínať kontrolka.
    Teraz treba vytvoriť dve multi_manager entity a pomenovať ich on_mm a off_mm.
    Potom je treba pridať šesť trigger_relay entít, ktoré nastavíme takto:
    Prvá:


    name: act_light
    target: target_light
    trigger_state: on


    Druhá:


    name: deact_light
    target: target_light
    trigger_state: off


    Tretia:


    name: act_on_target
    target: target_on
    trigger_state: on


    Štvrtá:


    name: deact_on_target
    target: target_on
    trigger_state: off


    Piata:


    name: act_off_target
    target: target_off
    trigger_state: on


    Šiesta:


    name: deact_off_target
    target: target_off
    trigger_state: off


    No a ani to nebolelo (dúfam.)
    Teraz už len nastaviť klúče dvom multi_managerom a bude to hotové:
    Ten z názvom on_mm:


    act_light: 0
    act_on_target: 0
    deact_off_target: 0


    Ten z názvom off_mm:


    deact_light: 0
    deact_on_target: 0
    act_off_target: 0




    Tak a v tomto momente je to hotové. Ešte tam hoďte mejaké svetlo a bude to naozaj komplet.
    Pozrite si určite aj príkaldovú mapu.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1
    Hlasovalo : 7

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 2

    1. Dragoo Admin
    [19.09.2003-20:44] 16
    Zabudol som napisat, aby ste nastavili uhol otocenia aj ventilu aj satelitnemu tanieru na 360 stupnov. V prikladovej mape je chyba, v satelitnom taniery ja nastaveny uhol 90 stupnov, a to potom trochu blbne. Ale iba vizualne, inak to funguje beschybne. Tak mi odpustite tieto chyby a skontrolujte si to v prikladovej mape, ak ste si ju stiahli.

    2. Wizz Admin
    [22.09.2003-13:11] 17
    Velmi pekny tutorial ktory dokazuje co vsetko sa da urobit v HL ked sa chce.

    btw : prikladova mapa uz je OPRAVENA

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30209x)
    2.HL2: První kroky (29433x)
    3.Counter-Strike entity (21604x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19679x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17916x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.5 seknd.