|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
HL2 : Ravenholm - Motor trap Wizz [10.06.2005 : 21:45:44] 259 Tutoril tan : 3469 Priemern znmka : 2 |
Druhou známou pascou na hromadnú likvidáciu zombies je obyèajný spalovací motor, na ktorom je pripevnená vrtu¾a. Motor spustíte, vrtu¾a sa roztoèí a rozseká èo jej príde do cesty.
Zaèneme vložením modelu motora. Použijeme prop_static a ako vyberte model "models/props_c17/TrapPropeller_Engine.mdl". Ïa¾šiou súèasou je samotná vrtu¾a, na òu použijeme prop_physics umiestnite ju navrchol motora a nastavte :
Name : blade
World model : models/props_c17/TrapPropeller_Blade.mdl
Impact damage type : Sharp
FLAGS
- Prevent pickup |
Presne pod stred vrtuly vložte entitu phys_hinge. Kludne môže zasahova aj do motoru. Jej nastavenia
Entity 1 : blade
Friction : 10
Hinge axis - Túto hodnotu z hlavy nenapíše asi nikdo. Preto zavrite nastavenia, oznaète túto phys_hinge a v 2D okne presuòte "krúžok" kusok nad motor. V 3D okne sa krúžok zobrazí ako gulièka.
FLAGS
- No collision until break |
Táto entita normálne slúži na držanie a zavesenie objektov. Jej použitie mi v tomto príklade neni celkom zrejmé, síce to bez nej funguje, vrtula sa potom správa neštandardne.
Teraz pridáme entitu, ktorá bude zabezpeèova samotný pohyb vrtule. Vytvorte entitu phys_motor a umiestnite ju tak, aby jej stred bol presne na osy otáèania vrtule (ak niekdo nepochopil, miesto kde sa stretáva model vrtule z motorom).
Name : motor
Rotation speed : 1200
Spin up time : 2
System interia scale : 5
Rotation axis - 2D okne presuòte "krúžok" kusok nad motor. V 3D okne sa krúžok zobrazí ako gulièka. Pozor, rotation axis nesmie v žiadnom prípade zasahova do inej entity.
Attached object : blade
FLAGS
- Hinge object |
Žial, motor automaticky nevydáva žiaden zvuk, musíme ho zabezpeèi ruène. Vytvorte entitu ambient_generic :
Name : blade_loop
Sound name : ambient/machines/spin_loop.wav
FLAGS
- Start silent |
To bol zvuk toèiaceho sa motora. Druhý ambient_generic bude zvuk pri vypínaní :
Name : blade_stop
Sound name : Town.d1_town_03_spindown
FLAGS
- Start silent
- Is NOT looped |
Aby sme mohli motor ovláda, potrebujeme nieèo, èím ho budeme zapína a vypína. Vložíme teda jeden prop_dynamic s modelom "models/props_c17/TrapPropeller_Lever.mdl". Ako ste si všimly, je to páka ktorou motor spúšame. Umiestnite ju na bok motoru, do výrezov na to urèených (obrázok). Ako "Parent" jej dajte "lever". Teraz musíme ešte vytvori "reálnu" páku, takže cez model spravíte blok s textúrou "tools/toolsnodraw" a na mieste kde sa spája s motorom vložte ešte malý blok s textúrov "tools/toolsorigin".
Oznaète obe, a urobte z toho entitu func_rot_button :
Name : lever
Speed : 100
Delay before reset : -1
Distance deg : 45
FLAGS
- Not solid
- Toggle
- Y axis
- Use activates
OUTPUTS
|
V predchádzajúce outputy by maly by všetky jasné. Jediný èo sa oplatí vysvetlova je SetBodyGroup. Slúži ako prepínaè BodyGroup u modelu. Model na ktorý ho aplikujeme (vrtula) je defaultne group "0" , èiže klasická vrtula. Pri group "1" je to už model rozmazanej vrtuly. Ten zapneme pri väèšej rýchlosti kvôli dosiahnutiu krajšieho efektu. Pri vypnutí ho zase prepneme do pôvodneho stavu.
Koneène príde na poslednú vec, ktorá neni ani tak nutná ako užitoèná. Oznaète vrtulu, a v okne TOP si všminite jej Hit box. Podla jej obrysov spravte brush s texturov "tools/toolstrigger" a potiahnite ho od vrtule po zem. A nakoniec spravte z tohoto bloku entitu trigger_playermovement:
Start disabled : No
FLAGS
- Disable auto player movement
- Clients |
Táto entita spôsobý, že hráè ktorý sa v tejto oblasti skrèí, nebude musie drža klávesu skrèenia. Do normálnej polohy sa dostane až keï z oblasti víde alebo vyskoèí.
A to je všetko. Ve¾a zdaru a pevne nervy želám.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 2 Hlasovalo : 33
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 7
1. thor_ [11.06.2005-20:19] 1307 | nice tutorial vyzera to jednoducho, skoda ze si to nemozem vyskusat v praxi |
3. R4z0r [06.07.2005-03:49] 1364 | Pekny tutorial, tu znamku co ma si rozhodne nezaslouzi, tipuju ze par lamek, kterym se to nedari rozchodit si vybijeji vztek na znamkovani , protoze tutorial je vazne dobry. |
4. triangl [17.12.2006-19:13] 2252 | mì do mapy nejde vložit phys_motor. vždycky když ho do mapy vlozim a nezalezi jak ho nastavim a kam ho dam tak mi pak pøi nacitani mapy spadne HL. nevite cim to muze byt? |
5. Pepek [22.12.2006-21:52] 2255 | Ked som si to spravil,,,vsetko mi ide len vrtula kmita musim do nej strelit grav.gun aby sa roztocila co mam spravit pridat silu motora ?????? |
7. Flying-Ghoul [06.09.2009-11:34] 3050 | mne nejde ani ten motortrap v prikladovke. da to efekt akoze sa toci (rozmazany tien) ale vrtula stoji na mieste. neviete cim to je? | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|