Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    HL2 : Ravenholm - Motor trap
    Wizz
    [10.06.2005 : 21:45:44] 259 Tutoril
    tan : 3469
    Priemern znmka : 2
    Druhou známou pascou na hromadnú likvidáciu zombies je obyèajný spalovací motor, na ktorom je pripevnená vrtu¾a. Motor spustíte, vrtu¾a sa roztoèí a rozseká èo jej príde do cesty.



    Zaèneme vložením modelu motora. Použijeme prop_static a ako vyberte model "models/props_c17/TrapPropeller_Engine.mdl". Ïa¾šiou súèasou je samotná vrtu¾a, na òu použijeme prop_physics umiestnite ju navrchol motora a nastavte :

    Name : blade
    World model : models/props_c17/TrapPropeller_Blade.mdl
    Impact damage type : Sharp

    FLAGS
    - Prevent pickup

    Presne pod stred vrtuly vložte entitu phys_hinge. Kludne môže zasahova aj do motoru. Jej nastavenia

    Entity 1 : blade
    Friction : 10
    Hinge axis - Túto hodnotu z hlavy nenapíše asi nikdo. Preto zavrite nastavenia, oznaète túto phys_hinge a v 2D okne presuòte "krúžok" kusok nad motor. V 3D okne sa krúžok zobrazí ako gulièka.

    FLAGS
    - No collision until break

    Táto entita normálne slúži na držanie a zavesenie objektov. Jej použitie mi v tomto príklade neni celkom zrejmé, síce to bez nej funguje, vrtula sa potom správa neštandardne.

    Teraz pridáme entitu, ktorá bude zabezpeèova samotný pohyb vrtule. Vytvorte entitu phys_motor a umiestnite ju tak, aby jej stred bol presne na osy otáèania vrtule (ak niekdo nepochopil, miesto kde sa stretáva model vrtule z motorom).

    Name : motor
    Rotation speed : 1200
    Spin up time : 2
    System interia scale : 5
    Rotation axis - 2D okne presuòte "krúžok" kusok nad motor. V 3D okne sa krúžok zobrazí ako gulièka. Pozor, rotation axis nesmie v žiadnom prípade zasahova do inej entity.
    Attached object : blade

    FLAGS
    - Hinge object

    Žial, motor automaticky nevydáva žiaden zvuk, musíme ho zabezpeèi ruène. Vytvorte entitu ambient_generic :

    Name : blade_loop
    Sound name : ambient/machines/spin_loop.wav

    FLAGS
    - Start silent

    To bol zvuk toèiaceho sa motora. Druhý ambient_generic bude zvuk pri vypínaní :

    Name : blade_stop
    Sound name : Town.d1_town_03_spindown

    FLAGS
    - Start silent
    - Is NOT looped

    Aby sme mohli motor ovláda, potrebujeme nieèo, èím ho budeme zapína a vypína. Vložíme teda jeden prop_dynamic s modelom "models/props_c17/TrapPropeller_Lever.mdl". Ako ste si všimly, je to páka ktorou motor spúšame. Umiestnite ju na bok motoru, do výrezov na to urèených (obrázok). Ako "Parent" jej dajte "lever". Teraz musíme ešte vytvori "reálnu" páku, takže cez model spravíte blok s textúrou "tools/toolsnodraw" a na mieste kde sa spája s motorom vložte ešte malý blok s textúrov "tools/toolsorigin".



    Oznaète obe, a urobte z toho entitu func_rot_button :

    Name : lever
    Speed : 100
    Delay before reset : -1
    Distance deg : 45

    FLAGS
    - Not solid
    - Toggle
    - Y axis
    - Use activates

    OUTPUTS


    V predchádzajúce outputy by maly by všetky jasné. Jediný èo sa oplatí vysvetlova je SetBodyGroup. Slúži ako prepínaè BodyGroup u modelu. Model na ktorý ho aplikujeme (vrtula) je defaultne group "0" , èiže klasická vrtula. Pri group "1" je to už model rozmazanej vrtuly. Ten zapneme pri väèšej rýchlosti kvôli dosiahnutiu krajšieho efektu. Pri vypnutí ho zase prepneme do pôvodneho stavu.

    Koneène príde na poslednú vec, ktorá neni ani tak nutná ako užitoèná. Oznaète vrtulu, a v okne TOP si všminite jej Hit box. Podla jej obrysov spravte brush s texturov "tools/toolstrigger" a potiahnite ho od vrtule po zem. A nakoniec spravte z tohoto bloku entitu trigger_playermovement:

    Start disabled : No

    FLAGS
    - Disable auto player movement
    - Clients

    Táto entita spôsobý, že hráè ktorý sa v tejto oblasti skrèí, nebude musie drža klávesu skrèenia. Do normálnej polohy sa dostane až keï z oblasti víde alebo vyskoèí.
    A to je všetko. Ve¾a zdaru a pevne nervy želám.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 2
    Hlasovalo : 33

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 7

    1. thor_
    [11.06.2005-20:19] 1307
    nice tutorial vyzera to jednoducho, skoda ze si to nemozem vyskusat v praxi

    2. Wizz Admin
    [12.06.2005-00:03] 1308
    thor> thx ;) este rozmyslam ze spravim pokracovanie tohoto tutorialu na vrtulu ktora sa odtrhne, bolo tiez v HL2

    3. R4z0r Redaktor
    [06.07.2005-03:49] 1364
    Pekny tutorial, tu znamku co ma si rozhodne nezaslouzi, tipuju ze par lamek, kterym se to nedari rozchodit si vybijeji vztek na znamkovani , protoze tutorial je vazne dobry.

    4. triangl
    [17.12.2006-19:13] 2252
    mì do mapy nejde vložit phys_motor. vždycky když ho do mapy vlozim a nezalezi jak ho nastavim a kam ho dam tak mi pak pøi nacitani mapy spadne HL. nevite cim to muze byt?

    5. Pepek
    [22.12.2006-21:52] 2255
    Ked som si to spravil,,,vsetko mi ide len vrtula kmita musim do nej strelit grav.gun aby sa roztocila co mam spravit pridat silu motora ??????

    6. Jackar Admin
    [23.12.2006-15:57] 2257
    Hej, ved nato tam mas ten motor. Si skontroluj ci mas dobre nazvy v postupe a nemas nikde preklepy. A sila motora netreba.

    7. Flying-Ghoul
    [06.09.2009-11:34] 3050
    mne nejde ani ten motortrap v prikladovke. da to efekt akoze sa toci (rozmazany tien) ale vrtula stoji na mieste. neviete cim to je?

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (31001x)
    2.HL2: První kroky (30546x)
    3.Counter-Strike entity (22628x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (20562x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (18684x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 1.17 seknd.