|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Použitie entity trigger_changetarget Dragoo [20.09.2003 : 15:31:29] 28 Tutoril tan : 3028 Priemern znmka : 0.83 |
Ako už bolo povedané, trigger_changelevel slúži na prepnutie cieľa entity na iný cieľ. Ukážeme si to na príklade:
Budeme mať miestnosť s jednou pákou, nedným tlačítkom a s dvoma svetlami, ktoré sa budú obe zapínať a vypínať tlačítkom, v závislosti na polohe páky. Tak poďme na to.
Spravíme si tú miestnosť, ale nech je taká trochu večšia a hlavne dlhá v smere 0 stupňov (teda podla osi x). Jedno svetlo bude nad pákou a tločítkom, ale nechceme aby dosvietilo až na koniec, kde sa budú zapínať a vypínať ďalšie dve svetlá.
Urobte si nejaké tlačítko a nejakú páku, ktorý otočte o 30 stupňov v smere osi y dolu (na 270 stupňov v pohlade z hora.) Tieto ovládacie prvky by mali byť pri ľavej stene. Páke nezabudnite dať origin.
Tlačítko bude func_button, s takýmto nastavením:
name: prepinac
target: light2
health (shootable if > 0): 0
sounds: lightswitch
flags: toggle, don't move
|
Páku, fung_rot_button, nastavte takto:
name: paka
targetted object: nalight1
distance (deg): 60
flags: reverse dir, toggle, x axis
|
To by sme mali. Teraz treba urobiť svetlo dan týmto ovládacím zariadením. Spravte nejakú neónovú lampu a tesne pod ňu umiestnite entitu light a asi tak 24 jednotiek pod neónkou umiestnite entitu light_spot. Teraz nastavýme entitu light takto:
brightness: 255 255 128 25
|
A light_spot takto:
brightness: 255 255 128 175
inner (bright) angle: 60
outer (fading) angle: 90
|
Tak to by sme mali hotové ovládacie zariadenie a osvetlenie nad ním, ale ešte je potrebné vytvoriť svetlá, ktoré budeme pomocou páky a tlačítka zapínať a vypínať.
Urobte dve lampy alebo neónky, v rovnakej rovine, na pravej strane miestnosti. Pod obe dajte light a light_spot, v takých polohách aké boli pod lampou nad ovládacím zariadením.
Ak to máte hotové, nastavte light pod hornou lampou (v pohľade top (x/y)):
name: light1
brightness: 255 255 128 25
flags: initially dark
|
Entitu light_spot na tom istom mieste (hore v pohľade top (x/y)) nastavte takto:
name: light1
brightness: 255 255 128 175
inner (bright) angle: 60
outer (fading) angle: 90
flags: initially dark
|
To máme lampu spúšťajúcu sa volaním názvu light1. Teraz toto isté urobte so svetlami light a light_spot pod lampou dolu s tým rozdielom, že do name obom napíšete light2.
No a už ostáva pridať iba dve entity mutli_manager a štyri entity trigger_changelevel. Takže umiestnite multi_manager, a dajte mu názov "nalight1". Pridajte do neho klúče:
prepnilight1: 0
prepninalight2: 0
|
Teraz pridajte ešte jeden multi_manager z názvom "nalight2", ktorému pridajte klúče:
prepnilight2: 0
prepninalight1: 0
|
Teraz treba pridať štyri trigger_changelevel entity. Postupne ich nastavujte takto:
Prvý:
name: prepnilight1
target: prepinac
new target: light1
|
Druhý:
name: prepnilight2
target: prepinac
new target: light2
|
Tretí:
name: prepninalight1
target: paka
new target: nalight1
|
Štvrtý:
name: prepninalight2
target: paka
new target: nalight2
|
A už to bude fungovať. Ak v hre prepnete páku, tlačítkom budete prepínať svelo na tej strane, na ktorú ukazuje páka.
Všetko si to určite prezrite v príkladovej mape. (Len kôli lepšiemu pochopeniu.)
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 0.83 Hlasovalo : 6
|
|
|
|
|