|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Otáčajúci sa výťah Dragoo [22.09.2003 : 19:15:02] 30 Tutoril tan : 2792 Priemern znmka : 0.67 |
Takže, ako vlastne takýto výťah funguje? Jednoducho. Celý výťah treba vymodelovať aj s lanom, na ktorom je zavesený, a určiť mu bod rotácie pomocou malej kocky potiahnutej textúrou origin. Výťah funguje takto: Celá hotová kabýnka sa otočí v pohľade top (x/y) tak, ako má byť natočená na konečnej zastávke, to jest, ak chceme aby bol výťah na konečnej stanici otočený na 90 stupňov, musíme ho natočiť tak, aby mal dvere v pohľade top (x/y) smerom hore. Teraz trebars chceme, aby na začiatočnej stanici boli dvere výťahu natočené na 0 stupňov. To už je najjednoduchšie, treba nastaviť uhol otočenia, v takomto prípade -90 stupňov. No to by bola teória, ale z nej ta asi tak lahko pochopiť nepôjde. Ukáźme si to radšej v praxi.
Takže urobte si dve miestnosti pod sebou, ale nie úplne pri sebe, nechajte tam nejaký priestor. Medzi tieto miestnosti pridajte jeden brush, ktorým ich vlastne spojte (robíme to len preto, aby bola väčšia šachta). Teraz ich všteky prerežte, tak aby nám vznikla šachta pre výťah. (Ja som zvolil okrúkle steny šachty, ale vy môžete použiť aj normálnu hranatú šachtu.) Teraz vás čaká nemilá úloha, vymodelovať nejakú výťahovú kabínku. Pamätajte na to, Že musí mať aj lano, na ktorom sa bude spúšťať dolu. Až budete mať kabínku hotovú, dajte tam aj jednu kocku potiahnutú textúrou origin aby ste určili bod, okolo ktorého bude kabínka rotovať.
Predpokladám, že ste toto úspešne zvládli, takže teraz treba kabínku premiestnit do hornej miestnosti, tak aby bola podlaha kabínky zarovno s podlahou miestnosti a aby bola kabínka natočená tak, ako ju chceme mať otočenú v spodnej miestnosti. Celú kabínku zo všetkým čo k nej patrí preveďte na entitu func_platrot. Teraz ho nastavíme:
name: vytah
speed of rotation: 80
travel altitude (can be negative): Keďže chceme pohyb smerom dolu, musí byť toto číslo kladné, a vyjadruje počet jednotiek, ktoré musí výťahová kabínka prejsť, aby sa dostala na spodné podlažie, zarovno podlahy. Toto si budete musieť odmerať.
spin amount: Uhol otočenia na začiatočnej stanici voči polohe kabínky, akú má mať na konečnej stanici. V smere hodinových ručičiek je tento uhol záporný. Nastavte taký uhol, o aký má byť kabínka otočená na začiatočnej stanici.
move sound: odd elev 2
stop sound: quick stop
flags: toggle
|
Tým by sme mali vybavený výťah. Ale ešte je potrebné pridať nejaké ovládacie tlačítka, ktorými budeme môcť výťah privolať a spustiť. Ich nastavenie je prosté:
target: vytah
health (shootable if > 0): 0
flags: don't move, toggle
|
Všetky tieto tlačítka majú rovnaké nastavenie !!!
No a tým to máme dokončené, pridajte svetlá, aby tam bolo aj niečo vidieť, a môžete skúšať. A určite si stiahnite príkladovú mapu a tam si všetko poprezerajte.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 0.67 Hlasovalo : 3
|
|
|
|
|