|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Barney otvárajúci dvere Wizz [25.09.2003 : 13:58:48] 34 Tutoril 
tan : 3077
Priemern znmka : 0.86 |
V tomto tutoriále sa pokúsime spraviť veľmi známu situáciu, a síce máte pred sebou zavreté dvere a jediný kdo pozná prístupový kód je člen ochranky (barney), prípadne jeden z vedcov. Za dverami sa klasicky skrýva cesta ktorá hráčovi umižňuje ďalší postup v hre, prípadne len nejaký bonusík v podobe malého muničného skladu.
Takže začnite nejakou miestnosťou. Postačí úplne jednoduchá, najlepšie by ale bolo keby bola v tvare písmena L.
Na jeden koniec miestnosti umiestnite entitu monster_barney. To on nám bude "otvárať" dvere. Najskôr sa postaráme o to, aby nám po zabití policajta stmavla obrazovka, vypísal sa nejaké kecy o tom že ste to robyť nemaly a hra sa loadovala.
Preto nastavte entitu monster_barney nasledovne :
TriggerTarget : koniec
Trigger Condition : Death |
Teraz si to objasníme. Položka TriggerTarget je skoro klasika, určuje čo sa "spustí" a Trigger Condition určuje udalosť kedy sa to spustí. To znamená, že spustíme entitu "koniec" keď bude barney mrtvý. Ako ste si iste všimly, ako Trigger Condition môžete nastaviť aj iné zaujimavé veci, ale to už vyskúšajte sami. Ja iné ani nepoužívam, jedine ešte tak "see player" ale tam to asi tak končí. Pokiaľ viete o inom použití, môžete ho napísať ku komentárom a pomôcť ostatným maperom.
Keď ste hotový, vytvorte bodovú entitu player_loadsaved. Táto entita zabezpečí aby hráčovy stmavla obrazovka, vypisal sa mu text a nakoniec sa hra loadovala.
Nastavenia :
Name : koniec
Fade duration : 2
Hold fade : 10
Show message delay : 2
Mesage to display : gameover
Reload delay : 10 |
Ešte sa zastavím pri položke "Mesage to display". Nevypíše sa totiž "gameover" ako by sa zdalo, "gameover" je totiž názov časti textu ktorý je uložený v súbore titles.txt ktorý sa nachádza v hlavnom pak súbore. Preto sa vypíše text :
SUBJECT: FREEMAN
STATUS: EVALUATION TERMINATED
POSTMORTEM:
Subject failed to effectively utilize
human assets in achievement of goal.
Kedže sa tento tutoriál nezaoberá textami v hre, odporučil by som vám tutoriál od Jackara.
Umiestnite do mapy dajaku zbraň a skompilujte si to. Skuste zabiť Barnieho a uvidíte či ste postupovali správne. Teraz spravíme časť s dverami.
Na druhý koniec miestnosti spravte dvere a za nimi nejakú miestnosť do ktoréj sa má akože hráč dostať.
Nastavenia pre func_door :
Name : dvere
Delay before close : -1 |
Ostatné veci ako zvuk, smer otvárania, rýchlosť nehám na Vás, tie niesu podstatné.
Každé dvere sa musia niečim otvárať, tie naše požadujú zadanie hesla, takže si vytvoríme tu srandu do ktorej sa ťukajú čísla. Použite napríklad textúru "LAB1_GAD3" a vytvorte brush s rozmermy 10x1x10. Textúru zarovnajte tak aby pekne sedela a umiestite to tlačítko niekde ku dverám. Aby všetko pasovalo pri našich rozmeroch, dajte tlačítko 38 bodov nad zem (podľa obrázka).

Presne pred neho, pár bodov pred stenou teraz vytvorte entitu scripted_sequence. Nastavenia :
Target : dvere
KillTarget : koniec
Target monster : monster_barney
Action animation : intropush // toje názov animácie keď Barney naťukáva kód
Move to position : Walk
------------
Flags :
Override AI |
Ako to funguje ? Keď bude barney blízko entity scripted_sequence, automaticky príde na jej miesto a vykoná ju. Tým spustí aj otvorenie dverí a pomocou položky KillTarget "zničíme" entitu s názvom koniec (player_loadsaved). Takže keď nám barney otvoril vráta, môžeme ho kľudne odbachnúť .
To je všetko, skompilujte a vyskúšajte, prípadne si pozrite príkladovú mapu.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 0.86 Hlasovalo : 7
|
|
|
|
|