Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Barney otvárajúci dvere
    Wizz
    [25.09.2003 : 13:58:48] 34 Tutoril
    tan : 2853
    Priemern znmka : 0.86
    V tomto tutoriále sa pokúsime spraviť veľmi známu situáciu, a síce máte pred sebou zavreté dvere a jediný kdo pozná prístupový kód je člen ochranky (barney), prípadne jeden z vedcov. Za dverami sa klasicky skrýva cesta ktorá hráčovi umižňuje ďalší postup v hre, prípadne len nejaký bonusík v podobe malého muničného skladu.

    Takže začnite nejakou miestnosťou. Postačí úplne jednoduchá, najlepšie by ale bolo keby bola v tvare písmena L.
    Na jeden koniec miestnosti umiestnite entitu monster_barney. To on nám bude "otvárať" dvere. Najskôr sa postaráme o to, aby nám po zabití policajta stmavla obrazovka, vypísal sa nejaké kecy o tom že ste to robyť nemaly a hra sa loadovala.
    Preto nastavte entitu monster_barney nasledovne :


    TriggerTarget : koniec
    Trigger Condition : Death


    Teraz si to objasníme. Položka TriggerTarget je skoro klasika, určuje čo sa "spustí" a Trigger Condition určuje udalosť kedy sa to spustí. To znamená, že spustíme entitu "koniec" keď bude barney mrtvý. Ako ste si iste všimly, ako Trigger Condition môžete nastaviť aj iné zaujimavé veci, ale to už vyskúšajte sami. Ja iné ani nepoužívam, jedine ešte tak "see player" ale tam to asi tak končí. Pokiaľ viete o inom použití, môžete ho napísať ku komentárom a pomôcť ostatným maperom.

    Keď ste hotový, vytvorte bodovú entitu player_loadsaved. Táto entita zabezpečí aby hráčovy stmavla obrazovka, vypisal sa mu text a nakoniec sa hra loadovala.
    Nastavenia :


    Name : koniec
    Fade duration : 2
    Hold fade : 10
    Show message delay : 2
    Mesage to display : gameover
    Reload delay : 10


    Ešte sa zastavím pri položke "Mesage to display". Nevypíše sa totiž "gameover" ako by sa zdalo, "gameover" je totiž názov časti textu ktorý je uložený v súbore titles.txt ktorý sa nachádza v hlavnom pak súbore. Preto sa vypíše text :

    SUBJECT: FREEMAN
    STATUS: EVALUATION TERMINATED
    POSTMORTEM:
    Subject failed to effectively utilize
    human assets in achievement of goal.


    Kedže sa tento tutoriál nezaoberá textami v hre, odporučil by som vám tutoriál od Jackara.

    Umiestnite do mapy dajaku zbraň a skompilujte si to. Skuste zabiť Barnieho a uvidíte či ste postupovali správne. Teraz spravíme časť s dverami.
    Na druhý koniec miestnosti spravte dvere a za nimi nejakú miestnosť do ktoréj sa má akože hráč dostať.
    Nastavenia pre func_door :


    Name : dvere
    Delay before close : -1


    Ostatné veci ako zvuk, smer otvárania, rýchlosť nehám na Vás, tie niesu podstatné.
    Každé dvere sa musia niečim otvárať, tie naše požadujú zadanie hesla, takže si vytvoríme tu srandu do ktorej sa ťukajú čísla. Použite napríklad textúru "LAB1_GAD3" a vytvorte brush s rozmermy 10x1x10. Textúru zarovnajte tak aby pekne sedela a umiestite to tlačítko niekde ku dverám. Aby všetko pasovalo pri našich rozmeroch, dajte tlačítko 38 bodov nad zem (podľa obrázka).




    Presne pred neho, pár bodov pred stenou teraz vytvorte entitu scripted_sequence. Nastavenia :


    Target : dvere
    KillTarget : koniec
    Target monster : monster_barney
    Action animation : intropush // toje názov animácie keď Barney naťukáva kód
    Move to position : Walk
    ------------
    Flags :
    Override AI


    Ako to funguje ? Keď bude barney blízko entity scripted_sequence, automaticky príde na jej miesto a vykoná ju. Tým spustí aj otvorenie dverí a pomocou položky KillTarget "zničíme" entitu s názvom koniec (player_loadsaved). Takže keď nám barney otvoril vráta, môžeme ho kľudne odbachnúť.

    To je všetko, skompilujte a vyskúšajte, prípadne si pozrite príkladovú mapu.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 0.86
    Hlasovalo : 7

    KOMENTRE KU LNKU

    Neni iadny komentr ku tomuto lnku

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30209x)
    2.HL2: První kroky (29433x)
    3.Counter-Strike entity (21604x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19679x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17916x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.29 seknd.