|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Skola skriptovania master [24.03.2007 : 12:40:50] 363 Tutoril tan : 2178 Priemern znmka : 1.82 |
Úvodom by som rád upozornil na to ,že toto je môj prvý tutorial ,takže ma za štylistické chyby ospravedlòte .V tomto tutoriale – ak si profik ,ïalej neèítaj – by som Vás rád oboznámil so základmi skriptovania .Budeme na to potrebova dve veci ,a to scripted sequence a entitu trigger once.Teraz si povieme nieèo o nastaveniach scripted sequence...
Name | Vyjadruje názov entity ... | Target | Tu môžete odkáza na ïalšiu skr. sekvenciu... samozrejme ,že zadáte názov - Name | Target monster | Objekt ,ktorý bude skriptovaný – vojak ,vedec atï. | Action animation | Sem zadáte názov animácie ,ktorý si nájdete v HLMV napr. hodenie granátu u vojaka je throwgrenade ... | Move to position | Štýl ,ktorým sa objekt dostaví na miesto sekvencie napr. walk ,run ... |
|
Príklad – chceli by ste vo svojej mape ma vojaka , ktorý sa bude automaticky pohybova svojou dopredu naprogramovanou trasou s namierenou brokovkou . Nie je niè jednoduchšie . Teraz si ho urobíme ...Najprv si vytvorte blok ,ktorý umiestnime napr. pred priechod ,bránu,chodbu alebo hocijaké dvere ,jednoducho na miesto ,kde ako hráè urèite prejdete .Urobíme blok entitou ,a to trigger once .Vysvetlím bližšie .Ak prejdete cez tento blok , tým ho aktivujete a ... nieèo sa stane .Ïalej si do mapy vložíme vojaka a na ¾ubovo¾né miesto scripted sequence . Tu sa dá nastavi nieko¾ko vecí ako napr. action animation ,target monster a move toposition .Prvé znamená , èo objekt v mieste sequence urobí ,target monster znamená meno vašeho objektu èakajúceho na skript a v move to position nastavíte štýl premiestnenia a to beh ,chôdza a iné ...
Odporúèal by som Vám na túto prácu HLMV ,v ktorom si ¾ahko nájdete tú svoju ACTION ANIMATION ...
A teraz jednoduchý preh¾ad ...
Pre stenu s entitou trigger once nastavíte TARGET – v našom prípade script1...
Pre vojaka nastavíme NAME – v našom prípade monster...
Pre scripted sequence nastavíme...
NAME | script1 | TARGET MONSTER | monster | MOVE TO POSITION | Walk |
|
Atralalá je to hotové ...
Ïalšia lekcia zaèína. Nebude to návod na skript ale pár dobre mienených rád z mojich skúseností a taktiež pár postrehov od mojich maperských parákov... Takže ideme na to ...
- 1. Zaobstarajte si Half-life Model Viewer . Je to aspoò pod¾a mòa dokonalý nástroj . Obsahuje všetky modely a názvy animácií Z HL a môžete si ich taktiež pozrie v 3D zobrazení . Inak ,tento editor sa Vám pri práci s Worldcraftom ve¾mi zíde .
- 2. Dodržujte poriadok v názvoch skriptovaných postáv a scripted sequence .Viem ,asi si hovoríte ,že èo to ten debil tliacha . Ale verte mi,¾ahko sa Vám stane ,že si mapku skompilujete a Váš object bude pribrzdene stá na mieste . Lebo keï idete robi zložitejší skript ,používajte univerzálne a logické názvy napr. pri vojakoch používajte názov grunt a oèíslujte ho a iné systémy .Ale ten svoj si budete musie nájs sami...
- 3. Neprep¾òajte svoju mapku množstvami skriptov ,to znamená nervite do jednej miestnosti štyri.Výsledok bude vyzera skutoène katastrofálne .Dajte každej skriptovanej situácie priestor .Viete , keï si skompilujem mapu ,a vidím skript ,tak si ho skutoène uvedomujem a cením jeho význam pre svoju ažko vyrobenú mapu ...
Viem že to znie sentimentálne , ale tak to je ...
Ïakujem ,že ste moje dva tutoriály doèítali do konca a nieèo ste sa z nich snád nauèili. Nabudúce to už snáï bude už lepšie ...
MASTER |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.82 Hlasovalo : 11
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 5
1. goblin [24.03.2007-17:07] 2406 | popisal si tu veci ktore su asi kazdemu jasne - myslim ze by bolo lepsie keby si radsej napisal o flags v scriptochAll I want , all I need is to see my enemy bleed! |
2. ProSoft [24.03.2007-20:37] 2407 | to nevadi, aspon vidno ze su tuna mladi "ucitelia" :D |
4. ProSoft [25.03.2007-14:11] 2409 | jackar -> napriklad pre mna :D v multiplaYer mapach nenajdes velmi skripty :D jedine ak nejakych nezivych predmetov (teda vpodstate hra nevidi ci to je zive abo ne) je to zaujimave.. no rozhodne ked sa budem nudit tak odskusam ;) ale to pochybujem... po konci mapping sutaze chystam uvolnit chronicle a tiez jeden novy projektik si chystam.. ;) |
5. master [30.03.2007-11:48] 2429 | Prosoft ja som zatial v MP mape nenasiel ziadny skript ale vsak
nevadiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... Steven Seagal is the BEST ... | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|