Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Vlak z Black Mesa - časť 1
    Dragoo
    [26.09.2003 : 21:15:39] 37 Tutoril
    tan : 3090
    Priemern znmka : 1.47

    Časť 1 - tvorba trate


    V tejto časti spravíme jednoduchú trať, na ktorej bude jazdiť stará známa kabínka vlaku z Half-life. Ako to vlastne funguje? Budeme musieť vymodelovať trať a kabínku (ak na to nemáte nervy, stiahnite si prefab tejto kabínky). Kabínke bude treba pridať brush potiahnutý textúrou origin a urobiť s nej entitu func_tracktrain. Vlaku budeme musieť nastaviť cestu a to tak, že na kolajnicu budeme umiestnovať entity path_track. To bolo kratšie vysvetlenie a teraz podme pracovať.

    Na začiatok nemôžem povedať iné, ako ... Urobte interiér dráhy a umiestnite do nej kolaj (nemusíte tú kolaj robiť takú istú, ako bola v HL, stačí bruch s rozmermy 16x16xDĹŽKA). Ak chcete, môžete si tam spraviť aj nejaké zákruty, je to na vás. Ešte jedno upozornenie, spravte tunel, v ktorom sa bude vlak pohybovať tak široký, aby sa do neho vôbec zmestil. Preto bude dobré, ak si najprv stiahnete prefab kabínky (priložená k tutoriálu), ale umiestnite ho tam tak ako je v prefabe. Prečo? Je to jednoduché, vlak musí smerovať prednou stranou na lavo (tj. v top (x/y) musí byť predok vlaku natočený na uhol 180 stupňov). Čo by sa stalo, keby ste to nespravili ako vám kážem? No, asi by vláčík išiel dopredu tak nejak divne natočený, možno práve pravím bokom dopredu. Veď uvidíte, ak to pomýlite.
    No, čo dalej? Kdesi bokom si umiestnite nejakú dutú kocku (bude to miestnosť), ale musí byť tak velká, aby sa tam vošiel vlak (kabínka). Dovnútra tejto miestnosti dajte na steny, strop a podlahu textúru black. Dúfam, že je tam dosť miesta, lebo budeme musieť dať na obvod, strechu a podvozok vlaku svetlá, aby sme ho nasvietili. V tejto miestnosti bude vlastne vlak inicializovaný. Keby ste to skúšali priamo na trati, nasvietili by ste aj okolné steny, stropy a podlahy, čo by bolo určite nežiadúce.
    Po nasvietení, teda skôr pridaní svetiel, treba do kabínky umiestniť origin. Ten umiestnite tak, aby stred tohoto brushu bol na podlahe kabínky. Umiestnite ho pod predný uchytávač (alebo ako to mám nazvať), tak aby sa ich stredy kryli. Pozrite sa na obrázok.
    Ak to máte, označte celú kabínku a origin a urobte z toho entitu func_tracktrain.

    Máme hotovú kabínku, ale teraz ešte nastaviť trať pre vlak. Na to slúži entita path_track. Teraz bude potrebné pridávať na kolaje entity path_track a hneď ich nastavovať (a dávajte ich asi 4 jednotky nad kolaj).
    Ako funguje nastavenie a spáanie entýt path_track? Jednoducho:

    name: meno entity, nič zvláštne
    next stop target: názov ďalšej entity path_track, ku ktorej sa pôjde
    fire on pass: odkaz na entitu, ktorá sa má spustiť, ak vlak príde na tento path_track (to si ukážeme v ďalšej časti)
    branch path: názov entity path_track, ku ktorej sa pôjde, až bude prepnutá výhybka na tomto path_track (to si ukážeme v ďalšej časti)
    fire on dead end: ??? (snáď na to prídem, alebo to niekto napíše do komentáru)
    new train speed: nastavenie novej rýchlosti vlaku



    Ak máte nastavené a nasieťované path_track entity (dúfam, že ste poslednej nedali odkaz na tú prvú, ak náhodou áno, ihneď to odtial vymažte), môžeme nastaviť samotný vlak.

    name: train
    global entity name: train_global (ale v tomto prípade to nebude potrebné nastavovať)
    first stop target: sem napíšte meno prvého path_track, na ktorom má vlak začať
    sound: vyberte si zvuk, aký bode vlak vydávať
    distance between the whells: 126 (vzdialenosť zadného "kolesa" od originu, je to pod zadným uchytávačom, ak ste umiestnili origin pod predný uchytávač, malo by to byť 126 jednotiek)
    height above track: 0 (zdvihnutie vlaku nad kolaj)
    initial speed: 0
    speed (units per second): 200 (rýchlosť vlaku)
    demage on crush: 0 (spôsobená škoda po náraze)
    blank angle on turns: 0 (to je tuším poloha zadnej časti kabínky, ale keďže ja vždy dávam vlak tak, aby smeroval pri inicializácii do lava, nikdy toto nastavenie nemením, tj. predvolená hodnota je nula)
    flags:
    no pitch (x-rot): toto znamená, že sa vlak nebude môcť nakláňať podla x-ovej osi; zjednodušene povedané: vlak nebude môcť klesať a stúpať v náklone
    no user control: vlak nebude môcť byť ovládaný hráčom



    Tak a vlak je hotový. Teraz sa už len pokúsťe pridať info_player_start na dráhu tak, aby sa hráč objavil vo vlaku, a nebol v ňom zaseknutý. Vytvorte ešte jeden trigger_once, ktorý bude umiestnený tak, aby do neho hráč od spustenia mapy zasahoval a nastavte mu target na train. Skompilujte a môžete sa povoziť.


    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.47
    Hlasovalo : 17

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 4

    1. Pathfinder6000
    [05.02.2006-10:12] 1832
    Vláèek sem si už zkusil,ale co kdybych ho chtìl i ovládat?

    2. Viking Redaktor
    [05.02.2006-13:19] 1836
    ovladat rychlost mozes ak ho spustis pomocou entity func_traincontrols. vytvoris trigger v ktorom ked si a stlacis USE key sa ti objavi taky zlty HUD kde sa nastavuje rychlost

    Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy.

    3. Moavuscz
    [04.04.2009-21:27] 3028
    jak mam udelat ten podelanej origin? mam z toho udelat nejakou entitu nebo co?

    4. Vocko Redaktor
    [04.04.2009-21:52] 3029
    Urobis normalne brush, ale cely ho otexturujes texturov origin.

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30207x)
    2.HL2: První kroky (29432x)
    3.Counter-Strike entity (21604x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19676x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17916x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.8 seknd.