Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Ako na SoccerJam mapy
    JaNeS
    [25.06.2007 : 16:01:54] 375 Tutoril
    tan : 2682
    Priemern znmka : 3.3
    Ak ste aspoò z nejakého percenta mapperom, urèite ste mali chu spravi nieèo neobyèajné, nieèo èo tu ešte nebolo, alebo aspoò nieèo èo je stále neobyèajným. A èo takto sj_mapa? Èekujte ïalej

    WO CO GO? -> Soccerjam je AMX mód pre Counter-Strike 1.6. Vznikol pri ošiali z MS 06 v Nemecku. Hráèi v òom pobehujú po mape s knifami a režú sa.. sú tuna aj rôzne upgrady a podobne, ak ste hrali napr. war3 mod alebo nieèo podobné, len si domyslite èo také sa pri futbale môže upgradova a máte to.. cie¾om hry je da ako prvý 15 gólov, hrá sa týmovo (CT vs. T) klasicky na dve bránky. Žiadne špeciálne pravidlá tuna nesu, èiže za vraždu brankára vám niè nespravia, ba èo viac vám pridajú aj XP . V mapách sa môžu vyskytnú tzv. Mascot-i, sú to také príšerky ktoré sa v defalutnej mape (socerjam.bsp) nachádzajú nad bránkami a dávajú damage súperovmu hráèovi v päke.

    1. ÚVOD
    Aj keï sa oficiálna mapa volá soccerjam.bsp, soccerjam mapy majú tiež svoju predponu a tou je sj /soccerjam/. Èiže mapa by sa mala vola sj_*menomapy*. Ako príklad dám meno mojej mapy, sj_street.
    Poznámka: predpony sú NEPÍSANÝM PRAVIDLOM, èiže je len na vás èi ich budete používa

    2. Ihrisko
    Ihrisko resp. brushe je úplne na vás. Na oficiálnej stránke SJ som sa už stretol aj s basketbalom (: . Keï sa neskôr nad tým zamyslíte, zistíte že je to vlastne ¾ahko realizovate¾né. Ja som raz chcel, aby moja (sj_sansiro) sa podobala v hrate¾nosti klasike, poprípade trošku ju tromfla. Preto som použil vo¾ne šírite¾nú šablónu ako základ. odkaz na stiahnutie vám dám na konci, spoloène s oldtrafort.wad ktoré je nevyhnutné k mapovaniu. Zo šablóny sa hneï môžte všetko nauèi, sú tam aj entity aj správne ponastavované textúry. Podotknem ale, že ide len o trávu, skybox a entity.

    3. Entity
    Tak toto práve mi najviac vàtalo v hlave, keï som si zaumienil že spravím mapu (: Ako iste viete, entity sa nachádzajú vo FGDèku. v tomto prípade soccerjam.fgd . V òom sa nachádzajú nasledujúce entity:
    soccerjam_goalnet (brush entita)
    brána
    soccerjam_ballspawn (point entita)
    spawn lopty
    soccerjam_mascot (point entita)
    mascot=tá postava nad bránkou, ktorá ju obraòuje pred súperom
    soccerjam_teamball
    špecifikuje, kam loptu má hodi, keï si strelíte do vlastnej brány

    a) soccerjam_goalnet -> do vymodelovanej brány natiahnite brush s texturou aaatriger ktorú nájdete trebárs aj v half-life.wad . Oznaète ho, dajte TIE TO ENTITY a nastavte mu entitu soccerjam_goalnet. JEDINÁ VEC ktorú je potrebné nastavi, že komu brána patrí. Teda ak T BRÁNIA bránku, je to ICH brána a nastavíte team Terrorist

    b) soccerjam_ballspawn -> umiestnite cez entity tool kam chcete entitu – zelenú kocku. Niè nastavova (v properties) nemusíte.

    c) Soccerjam_mascot -> opä point entita – umiestnite ju niekam cez entity tool. Potom na òu kliknete pravým myšítkom, dáte properties a nastavíte ZA AKÚ STRANU MÁ BOJOVA (teda na ktorú stranu NEMÁ útoèi)

    d) soccerjam_teamball -> umiestnite cez entity tool èervenú kocku aka soccerjam_teamball pred bránu, ktorá patrí tej strane, ktorá by si dala vlastný gól. V properties nastavíte stranu, ktorej brána patrí.

    POZNÁMKA: Aby mapa fungovala, musí ešte spåòa klasické požiadavky CSka – štartovacie entity pre hráèov (info_player_start a info_player_deathmatch) a musí by samozrejme uzavretá aby neobsahovala LEAKY.
    Ak ste všetkému porozumeli a všetko odskúšali, tak vám istotne napadajú mnohé skvelé nápady. Áno, dajú sa ve¾mi zaujímavé veci, v spojení s klasickým FGDèkom CSka.. medziiným aj napr. povolenie zbraní /navyše aj akých a pre akú stranu/. To ale vám už nebudem prezrádza konkrétne niè viac, lebo to už by sa vytratilo všetko èaro mappingu

    Všetko by ste si mali vedie nastavi, ak nieèomu nerozumiete tak vám pomôže šablóna. Na záver rozprávka, downloads, poïakovanie za pozornos, screeny a ukážková mapa. JaNeS vam posiela velky cmuuuuk na líèko :D

    4. BONUS: Rozprávka
    Tento tutoriál bol písaný už dávnejšie.. Pôvodne pre BSide, v upravenej verzii mal dorazi aj sem, no napokon mi to „jaksi“ èasovo nevychádzalo a až teraz som sa kopol do rite a priniesol vám tento tut. K mape som kompletne prerobil aj legendárnu mapu SJ_STREET. Preèo legendárnu? :D legendou sa stáva niekto, resp. nieèo až po smrti.. tá v prípade prvej slovenskej soccerjam mapy prišla pomerne skoro (reinstal win z mojej strany, ignorácia zo strany ktorej bola mapa venovaná – resp. lenivos admina bside.sk :D –> Následok: mapa v kytièkách, slušne povedané, muhehehee :D ). Aj napriek nepeknej histórii, treba uzna že mapa mala význam pre slovenskú scénu, nech je jej zem ¾ahká :D aby ste vedeli ako približne vyzerala, spravil som exkluzívne pre lambdu rekonštrukciu, s miernymi kozmetickými úpravami. Dá sa lozi po sieke, po oplotení a po kandelábroch (: Keïže ne¾úbim Mascotov, v tejto mape ich nenájdete.

    5. BONUS: Screeny
    1. je ukážkou 16tky a 2. je náh¾ad na celý sj_street (reconstructed version)





    6. BONUS: DOWNLOADS
    http://soccer-jam.com/forums/download.php?id=37 – SoccerJam FGD
    http://soccer-jam.com/forums/download.php?id=35 - oficiálna šablóna
    http://soccer-jam.com/forums/download.php?id=40 – oldtrafford.wad

    EDIT: Davam tuto mapu pod GNU GPL :D :D :D cize nech sa páèi, nižšie máte RMFko :)

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 3.3
    Hlasovalo : 40

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 12

    1. JaNeS Redaktor
    [25.06.2007-16:06] 2605
    Janesko konecne pohlo ritkou a splnilo svoj slub.. nesetrite kritikou

    2. Wizz Admin
    [25.06.2007-22:57] 2606
    tak som ti to trosku naformatoval ;) a zevraj nejde bold, hehe .. inak posli mi tu mapku na mail a ja ju sem dam, pozeram ze si spravil chybku v jej nazve, obsahovala medzery totiz

    3. JaNeS Redaktor
    [30.06.2007-14:05] 2607
    dakujem ujo wizzik rmfko som posielal.. zatim ho (š)upnem na zopar stranok, davam vam na vyber viacero mirrorov:
    http://zdielanie.sk/f935d4f326862ef92ec022a81b0d6e9f.html /> http://upnito.sk/download.php?file=sj_street.rmf&dwToken=92e669cf95406dad4f1bce347e0c1f8a /> http://www.edisk.cz/stahni/00154/sj_street.rmf_326.68KB.html>www.edisk.cz/stahni/00154/sj_street.rmf_326.68KB.html>http://www.edisk.cz/stahni/00154/sj_street.rmf_326.68KB.html

    4. JaNeS Redaktor
    [13.07.2007-15:21] 2677
    LoL to co za znamku ste mi dali

    5. alien_hunter
    [15.07.2007-00:23] 2678
    A co jsi cekal? Vzdyt ten clanek je po slohove strance naprosto otresny Ale dejme tomu, ze jsi informaci predal ;)

    ...We cannot be understood as we are understanding...
    ...How can I be sure in a world that's constantly changing?...

    6. Wizz Admin
    [15.07.2007-13:23] 2680
    ty woe som necakal ze lambda ma takych narocnych citatelov dobre vediet, vsetky svoje dalsie clanky pretiahnem kontrolou pravopisu v open office

    7. JaNeS Redaktor
    [15.07.2007-19:25] 2682
    od a_h sa ine cakat nedalo :D

    8. alien_hunter
    [16.07.2007-12:41] 2683
    Nemyslim pravopis, slovensky poradne neznam, ale myslim strukturu, picoviny co jsou v textu navic a tak... No ale neresi se v dnesni lambde ;)

    ...We cannot be understood as we are understanding...
    ...How can I be sure in a world that's constantly changing?...

    9. R4z0r Redaktor
    [16.07.2007-21:37] 2686
    Wizz: jn to jo, ja mu dal 4, neznamkuju, ale chtel jsem mu trosku zlepsil prumer... a taky ze zlepsil

    10. JaNeS Redaktor
    [17.07.2007-11:16] 2688
    a jak by ste si to lebsie predstavovali? lebo robim dalsiu vec ta zeby som sa vyvaroval chybiciek..

    11. Wizz Admin
    [17.07.2007-19:10] 2690
    precitaj si to a ak si s tym spokojny tak to posli.
    ci budu spokojny aj ostatny to uz je druha vec

    12. R4z0r Redaktor
    [17.07.2007-22:36] 2691
    ja si po sobe, pred samotnou publikaci, prectu clanek vzdyky nekolikat a to by se jeden divil kolik vet v nem prepisu, aby se dobre cetl, nebyl nudny a neobsahovat stylisticke chyby .

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30181x)
    2.HL2: První kroky (29394x)
    3.Counter-Strike entity (21576x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19641x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17886x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 1.51 seknd.