|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
HL1 : Svetlo reagujúce na pohyb Deli [08.07.2007 : 15:28:00] 382 Tutoril tan : 1990 Priemern znmka : 1.5 |
Cie¾ :
Po vstupe hráèa na urèité miesto sa zapne reflektor. Keï ale hráè toto miesto opustí svetlo sa vypne. Jednoduché na poh¾ad a ešte ¾ahšie na prevedenie.
Princip :
Tento „reflektor“ je v podstate len jednoduchá súhra trigger_multiple, trigger_relay,
plus samotného light_spotu, a lightu s func_wall (èisto pre efekt)
Prevedenie :
Prvou vecou ktorú urobíme by mala by samotná „neèinná“ mapka (teda stena, na ktorej bude reflektor, zem a okolie s textúrou sky (pozadie by malo by tmavé – napr. night)).
Vložíme ešte nejaké slabo svetielkujúce svetlá (len preto, aby sa hráè vedel zorientova).
Teraz treba spravi samotný reflektor, avšak textúra svetla (tá neónka nie zvyšný kov) by mala zaèína „+A“ a reflektor dáme do func_wall a meno (name) jej zmeníme na lgt.
Pred reflektor dáme light_spot ktorý nastavíme nasledovne :
Name : lgt
Target : ls1 // miesto kam má toto svetlo svieti
Inner angle : 30 // ve¾kos uhla dopadajúceho „svetlého“ lúèa v stupòoch.
Outer angle : 45 // ve¾kos uhla dopadajúceho „zatemòujúceho“ lúèa v stupòoch (znie to síce blbo ale inak sa to po slovensky ani poveda nedá :D )
Brightness : nechám na vás // farba a sila svetla
Vo flags zaškrtneme položku „initialy dark“ // pri pustení mapy bude svetlo vypnuté |
Na to isté miesto dáme light, ktorý zaruèí „rozsvietenie“ žiarovky (to pochopíte pri hraní mapy ):
Name : lgt
Brightness : To isté èo pri light_spot, ale silu (posledný údaj) dáme na 35
Vo flags zaškrtneme "initialy dark" |
Na miesto, kam keï stúpi hráè tak sa zapne svetlo, dáme priestorovú entitu trigger_multiple (ve¾kos 128*128):
Target : lgt-on
Delay : 0 // obidve delay aj d before trigger, aj d before reset
Style : 32 // toto sa nemení
|
Vo vzdialenosti 32 okolo predchádzajúcej entity dáme ïalší trigger_multiple (širka 64)
Target : lgt_off
Delay : 0
Style : 32
|
Doprostred prvého trigger_multiple dáme info_terget(Name : ls1 // miesto kam budú dopada lúèe light_spotu). Už len dve trigger_relay :
1., Name : lgt-on
Target :lgt
Delay : 0
Trigger state : on // zapne svetlo
2., Name : lgt-off
Target :lgt
Delay : 0
Trigger state : off // vypne svetlo
|
Už len vložíme info_player_start a mapa je hotová.
Resumé :
Player vkroèí do stredného trigger_multiple èo sputí t_relay lgt-on, ktorý zapne bodové svetlo aj žiarovku. Keï hráè vstúpi do druhého t_multiple (preto je okol vo vzdialenosti 32 lebo keby hráè stál aj v jednom aj v druhom t_multiple svetlo by zaèalo blika ) ktorý spustí lgt-off èo vypne náš „reflektor“
Screeny :
P.S. : Viac pochopíte už len z príkladovej mapy. Èo by bolo úplne nejasné napíšte do komentáru a ja vám to osvetlím ...
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.5 Hlasovalo : 4
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 8
1. semafour [08.07.2007-21:19] 2648 | velmi pekne vyriesene |
2. Deli [09.07.2007-10:34] 2652 | thanx ....Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... |
3. JaNeS [09.07.2007-11:04] 2653 | nejak tie entity by bolo nice naformatovat.. |
4. JaNeS [09.07.2007-11:23] 2655 | The requested URL /redakcia/file/382/reflektor01.rmf was not found on this server. |
5. Deli [10.07.2007-09:18] 2657 | Uz by mala byt prikladova mapa v pohode....Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... |
6. Viking [19.07.2007-23:15] 2695 | Len skoda ze to nefunguje ked mas hracov viac... ja somraz do svojej DE_ARSENAL skryl taku tajnu miestnost odkial si mal kamery do celej mapy a nad kazdnou bol signalizator ci sa v nej nachadza hrac... a to fungovalo tak ze ten multiple sa furt odznova resetoval a fuirt jak v nom boél hrac zasa spustal lampu s tym ze medzitym tam bol dalsi ony ktory ju vypinal.. sice ten indikator potom blikal ale mohlo tam byt viac hracov a ked seci odisli indikator zhasol... a toto bolo po celej mape rozlozene take systemy... to ze pod kamerou bolo tlacitko ktore vas teleportovalo "do kamery" takze ked ste v nej videli hraca chrbtom vedeli ste sa cvaknut hned zanho, napalit mu to do chrbta a nez sa za vami otoci kamera vystrelom do stropu sa hned vratit do povodnej miestnosti to uz neni podstatne ;)Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
7. Viking [24.07.2007-21:54] 2725 | Inak tie shoty... ty nieco vidis na tak svetlej mriezke? :-PAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
8. Deli [25.07.2007-15:00] 2726 | neviem jako ty ale mne to vyhovuje .....Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|