|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Gulomety semafour [16.07.2007 : 09:12:50] 388 Tutoril tan : 2965 Priemern znmka : 1.85 |
Nieje vôbec ažké nieèo takéto urobi (aj keï to asi vravím vždy). Najprv si vymodelujeme aký taký model zbrane, alebo si môžeme stiahnu aj nejaký prefab, ak sa nám s tým nechce hra
Ïalej vložíme do zbrane ešte jeden blok s textúrou origin tam, kde chceme aby sa "ohýbala". Bez neho nám to nepôjde. Celé to otoèíme na východ (v pohladne top x/y do prava hlavòou). Vyberieme všetky èasti zbraòe aj s tým otextúrovaným origin blokom (okrem podstavcu, ten sa toèi predsa nebude) a nastavíme ho takto:
Class: func_tank
Name: zbran1
Target: bum
Yaw rate: 600 / rýchlos otáèania po horizontálnej osi
Yaw range: 40 / tolerancia otoèenia po horizontálnej osi
Pitch rate: 600 / vertikálna os
Pitch range: 25 / tolerancia po vertikálnej osi
Flash sprite: sprites/muzzleflash2.spr / model spritu pri strelbe
Sprite scale: 0,5 / velkos spritu
Rate of fire: 18 / poèet striel za jednotku èasu
Damage per Bulet: 15 / damage, ktorý spôsobí jeden náboj
Bullet accuarcy: Medium cone / presnos zásahu (rozptyl zbrane)
Bullets: MP5 / typ nábojov
vo Flags: Controllable
|
Teraz vytvoríme blok s textúrou aaatrigger za našu zbraò podobne ako na obrázku. Bude to ovládanie zbrane . Nastavíme ho takto:
Class: func_tankcontrols
Tank enity Name: zbran1
Invisible: yes
|
Ïalej vytvoríme enitu ambient_generic, ktorá bude fungova ako zvuk strelby. Súbor jej nastavíme na ambience/biggun1.wav a vo Flags odfajkneme Medium radius a Start silent (nebude ho poèu automaticky, iba keï sa zavolá)
No a nakoniec cez to celé potiahneme blok s textúrou CLIP. Tento blok nebude vidno, funguje iba na to, aby sa cez zbraò nedalo prechádza ako duch .
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.85 Hlasovalo : 20
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 31
1. Viking [19.07.2007-22:35] 2694 | Hm len pre opravu: RANGE je rozsah ako sa zbran moze otacat a TOLERANCE sa pouziva pri automatickej zbrani - tj ako presne musi byt zamierene aby zbran zacala sama strielat. Potom pomocou BARREL nastavite, ako daleko - v akej polohe od ORIGINu sa spravi sprite a vyleti naboj. Keby nebol noclip tak by si cez zbran neprechadzal ale by si sa do nej mohol zaseknut.
Potom je este zaujimave pridat multimanager ktory pri vystrele zapne a hned nato vypne svetlo TJ pekny zablesk po mapke... alebo env_shooter vyhadzujuci model nabojnice, dalej env_shake na maly otras pre strelca... da sa s tym pohrat.
Este su dostupne func_tankmortar (napr. v HL mape crossfire) a func_tanklaser (vystreluje laser ktory je definovany oisobitnou env_laser entitou, tank si z nej prevezme vlastnosti lasera) a v HL aj func_tankrocket ktory vystreluje RPGcka.
Pomocou accuracy nastavite rozptyl zbrane a persistency zasa nepravidelnost - pri nule myslim je strelba presna ako hodinky a cim vacsie cislo tym nahodnejsie to striela.
No a potom uz len detail ako rotate sound ale ten sa aj tak niekedy zasekava takze radsej nepouzivat
Posledna poznamka - nepouzivajte automaticke gulomety tam kde mozu mat viac cielov - nevedia sa rozhodnut kam sa otocit a divne sebou cukaju. Tot vse, ak mate zaujem mam peknu prikladovu mapku s gulometom a autamiAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
2. semafour [20.07.2007-08:43] 2699 | to je fajn, az na to ze si to precitaj, RANGE som napisal co? hm? nie to co ty? a o tolerance som nepisal vobec...ale sak nevadi, aj takych vozi MHD |
3. Viking [20.07.2007-09:25] 2700 | No jo, ku range si napisal "Tolerancia" to je nieco ine ako rozsah ak msa moze delo otocit ;)Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
4. semafour [21.07.2007-18:02] 2706 | ides ma chytat za slovicka? tolerancia po vertikalnej osi, mylsim ze to pochopil kazdy az na jedneho. |
5. Viking [21.07.2007-18:36] 2707 | To uz je tvoj jazykovy problem ;) tolerancia znamena nieco ine najdi si to v slovnikuAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
7. Viking [22.07.2007-23:04] 2721 | Tak mas pravdu potom asi nemam take vysoke IQ lebo toto by som tak vzivote nepochopil ;) ale uz len cisto povie tolerancia a ked su tam dalsie parametre "tolerance" ktore su o niecom uplne inom tak toho co skusa tutorial to moze fajne zmiastAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
8. Deli [23.07.2007-12:59] 2722 | tak som to zas nemyslel .... tolerancia znamena znesenie niecoho (zle to znie, preto sa to nazyva tolerancia) v tomto pripade znesenie otocenia po horizontalnej osi, co sa sem perfektne hodi. preto je to za // lebo to vysvetluje naco ta hodnota sluzi .... kazdy nie je bezchybny ale zase hadat sa pre jedno slovicko ......... Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... |
9. Viking [24.07.2007-21:52] 2724 | vies ale skutocny "tolerance" pri func_tanku znamena "znesenie" odchylky uhla pri automatickom miereni ;)Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
10. JaNeS [27.07.2007-18:39] 2729 | super, myslim ze som nasiel konecne tu chybycku koli ktorej mi nechcel ist tamten gun co som robil pred mesiacom |
11. Viking [28.07.2007-15:38] 2735 | No schvalne zapot co to bolo :DAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
12. JaNeS [28.07.2007-17:43] 2736 | este som to neskusal, ale viem ze vo flagz som nic nezaskrtaval :D |
13. semafour [08.08.2007-11:43] 2746 | takze to nebola zle vysvetlena tolerancia, ktora by ta uplne domotala a zmiatla az by si odinstaloval cele VHE, to som rad |
14. GAMA [12.08.2007-18:51] 2751 | Viking Si myslíš, že si múdry jak Šalamúnove gule.
Pièu vieš a ideš chyta za slovíèka webmastra a èloveka, ktorý pre slovenskú tvorbu máp do CS spravil viac jak si myslíš. Taže na tvojom mieste by som sa neozíval a bol rád, že dakto napíše dajaký tut |
15. JaNeS [12.08.2007-20:11] 2752 | omfg semafour vs viking.. .D kto je lebsi? :D |
16. GAMA [12.08.2007-21:19] 2753 | Ja sa k suboju pridavam uz sme dvaja proti vikingovi |
17. Viking [12.08.2007-21:48] 2754 | Lol GAMA nebud za kazdu cenu trapny ide ti to aj bez prebytocnej snahy... co hned take osobne utoky? Salamunove gule? To je len obycajny konflikto jazykov nic viac... ale pokial ti taketo blbe reci robia dobre tak ti nebudem branit v dosiahnuti tvojej duchovnej satisfakcie... Super ste dvaja porazili ste ma aaah padam k zemi tvarou dolu... teraz sa mozes ist v klude vyhonit a podat sam sebe ruku nad dobre vykonanou pracouAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
18. JaNeS [12.08.2007-21:53] 2755 | radsej sa vsetci traja zucastnite USMC (zial, stale nemozme zacat lebo neviem ci budu alebo nie ceny od GS) a potom daco hovorte xD |
19. Viking [12.08.2007-21:54] 2756 | JaNeS: Ziadny Semafour versus Viking.... preco? To len GAMA versus komplexy z detstvaAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
20. JaNeS [12.08.2007-21:55] 2757 | radsej sa vsetci traja zucastnite USMC (zial, stale nemozme zacat lebo neviem ci budu alebo nie ceny od GS) a potom daco hovorte xD |
21. GAMA [13.08.2007-07:50] 2758 | Viking ked si taky mudry preco si ty sam so svojimi poznamkami nenapisal tut o tvorbe gulomete ale musis zacat vychitatvat absolutne detaily ludi ktory sa snazia nieco spravit. |
22. GAMA [13.08.2007-07:54] 2759 | Viking ked si taky mudry preco si ty sam so svojimi poznamkami nenapisal tut o tvorbe gulomete ale musis zacat vychitatvat absolutne detaily ludi ktory sa snazia nieco spravit. |
23. GAMA [13.08.2007-07:54] 2760 | Viking ked si taky mudry preco si ty sam so svojimi poznamkami nenapisal tut o tvorbe gulomete ale musis zacat vychitatvat absolutne detaily ludi ktory sa snazia nieco spravit. |
24. semafour [13.08.2007-08:03] 2761 | vidim, ze mate extra rozsirenu slovnu zasobu, najprv ma ides chytat za jedno slovicko, jak keby som tvoja kurva a potom tu urazas ludi ktorí sa ma zastali, pretoze vidia aky si ubohy, podla mna ten kto si doma hodi cicinu a potom si to utiera do trièka si ty, ked mas taketo primitivne nazory. Ked sa ti nepaci moj tut, nemusis ho citat, pokial napises lepsi tak napis a pokial nie tak vypni tento tut, pc, svetlo a chod spat lebo je to to najlepsie co mozes urobit. Soj |
25. GAMA [13.08.2007-08:05] 2762 | Keby daco povedal Deli, ktory uz pre tuto stranku nieco napisal a hodil to sem ale ty si este ani jeden tut o mappingu nenapisal taze......
Ale vyzera to tak ze si inteligentny clovek a ja by som preto navrhol primerie Ovsem ak s tym bude suhlasit semafour |
26. GAMA [13.08.2007-08:08] 2763 | A to len z jedneho dvovodu ze sa nebudem jebat s tebou o pièovinach a nebudem sa znizovat na uroven luddi ktory maju IQ pod 75. |
27. GAMA [13.08.2007-08:13] 2764 | A vidim ze s tou tvojou inteligenciou som to prehnal to mi uslo sry. Len proste koniec takymto dost na picu recam.
Ked ne ty tak ja ano. |
28. Viking [13.08.2007-11:19] 2765 | Hm vidim ze komunita Thelambdy sa rozrastla o dalsieho Dzugiho... Gama ja som nikoho urazat nezacal a ani to nemam vo zvyku lebo som civilizovana osoba. To ze som napisal aby si ludia nemylili semafourov pojem tolerancia s nazvom paramretru "tolerance" bolo len preto aby sa ludia ktori s tym nemaju skusenosti zbytocne nemylili. Tutorial o gulometoch a autach som napisal pred dvoma rokmi na MapCenter.SK ktory bohuzial ukoncil cinnost. A posledne - nerozumiem preco na nna najnovsi registrovany clen portalu otvara hubu a hovori mi o tom co ja viem o mappingu.
Semafour - necakal som ze sa pridas k tomuto gamovmu trapnemu pokusu o nejaku osobnu hadku. Koho ja urazam? Zastali? Sak ja proti tebe nic nemam len som ti opravil jazykovu chybu ak je aj toto pre teba urazka to uz nie je moja vada.
Toto je mappersky portal Gama, ked mas nejaky osobny problem pis mi na ICQ pochybujem ze ludi tu zaujimaju tvoje predpubertalne vyrony blbych reci.Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
29. semafour [13.08.2007-13:02] 2766 | som rad, ze sme sa pochopili ok, mier . |
30. GAMA [13.08.2007-21:03] 2768 | Ja som rad tiez | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|