|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Nápojový automat Wizz [03.10.2003 : 14:49:21] 39 Tutoril tan : 3573 Priemern znmka : 0.88 |
Kedže pri niektorých entitách bude treba nastavovať rôzne uhly, najlepšie by bolo keby ste automat stavali otočený tak, ako ho mám ja. Teda aby pri pohľade TOP smerovala jeho predná časť doprava.
Začnite samotnou krabicou automatu. Vytvorte kváder s rozmermy 40w 64l 100h. Automat otextúrujte textúramy GENERIC105 (pred), GENERIC105A (boky), GENERIC105B (vrch). Toto už síce vyzerá ako automat, ale moc by ste sa z neho neosviežily, preto préjdeme na jeho funkčnú časť.
Najskôr musíte vyrezať jednotlivé tlačítka podľa textúry na prednéj strane automatu, pomocou nástroja Clipping. Vyberte si mód na rozrezávanie (módy meníte opätovným klikaním na ikonku nástroju). Je to síce pilpačka, ale pomôžem Vám aspoň tým že vám poviem že výška tlačítka je 6 bodov a medzera medzi jednotlivými tlačítkami je 2 body. Viď obrázok.
Potom vyrežte otvor s ktorého vypadávajú plechovky. Zasa podľa textúry. Vnútro diery potiahnite nejakóu tmavou textútoro (BLACK).
Do diery umiestnite bodovú entitu env_beverage :
Name - Soda // meno entity
Pitch Yaw Roll - 0 270 0 // uhoľ plechovky
Capacity - 20 // určuje koľko plechoviek bude v automate
Beverage type - Coca-Cola // typ nápoja, nastavte podľa osobných preferencí
|
Teraz pridáme tlačítka ktorými budeme kupovať nápoj. Z každého tlačítka ktoré ste predtým vyrezali teraz spravte func_button a každé jedno tlačítko nastavte takto :
Target - Soda
Pitch Yaw Roll - 0 180 0 // uhoľ akým sa tlačítko posunie pri zmačknutí
Speed - 5
Lip - 2
|
Ak si mapu skompilujete mal by Vám automat vydávať plechovky. Lenže pôvodné automaty z BlackBesa išlo rozbíjať. Preto spravte vnútro automatu, môže vyzerať napríklad takto :
Pozor ! Prednú stenu ktorá neni na obrázku nemažte, ale spravte je tenkú asi ako sklo. Poorezávajte ju trochu aby to vyzeralo ako keby to bolo rozbité a spravte s toho entitu func_breakable :
Target on break - break
Material type - glass
|
Do vnútra dutého automatu vložte entitu env_shooter:
Name - break
Number of gibs - 30 // koľko plechoviek vypadne po rozbití automatu
Gib velocity -200
Gib life - 10 // čas za koľko plechovky zmiznú (v sekundách)
Model or sprite name - models/can.mdl // cesta ku modelu plechovky
Material sound - metal
Gib skin - 1 // plechovka má celkom 6 skinov. Pozrieť si ich môžete cez HLMV
|
A automat máme hotový. Kedže najviac roboty bolo s modelovaním automatu, je potrebné pozrieť si príkladovú mapu, teda ak tomu chcete pochopiť.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 0.88 Hlasovalo : 8
|
|
|
|
|