|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Aplikácia textúr s použitím ALT Viking [16.08.2007 : 12:46:33] 392 Tutoril tan : 2085 Priemern znmka : 1.22 |
V následujúcom tutoriále si ukážeme, ako sa pri aplikácii textúr používa kláves ALT a na èo je to dobré.
Hlavným využitím je textúroanie objektov, ktorých hrany nie sú rovnobežné s GRIDom. Ako najlepší príklad mi prišla ko¾ajnica, po akej sa vezie vlak v intre HL.
Takže najprv si vytvoríme samotnú zákrutu ko¾ajnice. Ja som použil nástroj ARCH, je to najjednoduchšie a najrýchlejšie. Nebudem tu písa, ako sa používa tento nástroj, to by mal skúsenejší mapper už vedie. Takže takto to zatia¾ vyzerá:
Teraz si predstavme, že chceme, aby na spodnej strane ko¾ajnice bola nejaká pekná textúra (ja používam CON1_WALL01P) ktorá by bola vždy natoèená rovnobežne k okrajom. Sú dva spôsoby ako to dosiahnu. Môžeme si pomocou goniometrie vypoèíta uhol, pod akým je segment otoèený, manuálne nastavi otoèenie textúry a potom sa pasova s jej posunutím, èo je absolútny nezmysel (Ïalšia možnos je najprv vytvori objekt pod¾a mriežky a potom ho pomocou transformácie otoèi aj s textúrou, ale to nie je náš prípad). O tretej možnosti vám teraz poviem viac.
Takže ako zaèa. Najprv si otextúrujeme segment trate, ktorý je rovnobežný s mriežkou. Ak taký nemáme, tak si ho jednoducho vytvoríme niekde bokom a po dokonèení ho zmažeme (tento segment by mal ma rovnakú hrúbku a by v rovnakej výške). Tákže zatia¾ to vyzerá asi takto:
Teraz si oznaèíme túto plochu. Pridržíme kláves ALT a pravým myšítkom klikneme na boènú plochu toho istého segmentu. Ta túto plochu sa nanesie textúra zonaèenej plochy tak, aby plynule pokraèovala. Nevadí, ak to vyzerá divne, textúry na boèných stenách aj tak neskôr zmeníme. Ale pre istotu screenshot:
Teraz si oznaèíme túto boènú plochu, zasa podržíme ALT a pravým myšítkom klikneme na boènú plochu následujúceho segmentu. Túto plochu si oznaèíme a zasa pomocou alt a Rclick klikneme na spodnú plochu segmentu. A fíha èo sa deje, zrazu textúra sedí presne ako má.
Mali by sme ma stále oznaèenú boènú plochu, takže pomocou alt+rclick klikneme na boènú stenu ïalšieho segmentu. Tú si zas oznaèíme a otextúrujeme spodnú a boènú ïalšieho segmentu a tak ïalej až kým neprejdeme celú tra.
Textúra nám pekne sedí, ostáva už len opravi boèné textúry. Nie je niè jednoduchšie. Proste si ich oznaèíme, aplikujeme požadovanú textúru a zarovnáme relatívne k normále plochy (klikneme na zaškrtávatko FACE) ale to už sú myslím úplné základy práce s textúrami. Môžeme tiež použi alt+rclick, ale netoraz budeme zaradom klika len na boèné textúry. Osobne teno spôsob uprednostòujem, lebo pri òom nevznikajú žiadne zlomy textúry. Takže to isté urobíme aj pre druhú stranu a tra je hotová. Aké jednoduché, nie?
By Pangamini (Viking) |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.22 Hlasovalo : 27
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 5
2. Deli [16.08.2007-18:08] 2771 | respect .... u mna to plati tiez, diki to som prave potreboval Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... |
3. Viking [16.08.2007-20:00] 2772 | Ja som na to prisiel uplne nahodou ani neviem jak.... a kedze som vtedy nevedel ani ze RCLICKom sa aplikuje textura tak som sa asi laktom oprel o ALT, polozil pohar s kofolou, sahol na mysku a udrel po Rclicku :D neviem a zrazu kukam a textury mi pasuju :DAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
4. JaNeS [16.08.2007-21:51] 2773 | mg :D len si to tak krkolomne napisal... :D |
5. Viking [19.08.2007-13:47] 2779 | to nevadi ten co to dokaze pochopit princip pochopi aj clanok :DAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|