Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Aplikácia textúr s použitím ALT
    Viking
    [16.08.2007 : 12:46:33] 392 Tutoril
    tan : 2085
    Priemern znmka : 1.22
    V následujúcom tutoriále si ukážeme, ako sa pri aplikácii textúr používa kláves ALT a na èo je to dobré.

    Hlavným využitím je textúroanie objektov, ktorých hrany nie sú rovnobežné s GRIDom. Ako najlepší príklad mi prišla ko¾ajnica, po akej sa vezie vlak v intre HL.

    Takže najprv si vytvoríme samotnú zákrutu ko¾ajnice. Ja som použil nástroj ARCH, je to najjednoduchšie a najrýchlejšie. Nebudem tu písa, ako sa používa tento nástroj, to by mal skúsenejší mapper už vedie. Takže takto to zatia¾ vyzerá:





    Teraz si predstavme, že chceme, aby na spodnej strane ko¾ajnice bola nejaká pekná textúra (ja používam CON1_WALL01P) ktorá by bola vždy natoèená rovnobežne k okrajom. Sú dva spôsoby ako to dosiahnu. Môžeme si pomocou goniometrie vypoèíta uhol, pod akým je segment otoèený, manuálne nastavi otoèenie textúry a potom sa pasova s jej posunutím, èo je absolútny nezmysel (Ïalšia možnos je najprv vytvori objekt pod¾a mriežky a potom ho pomocou transformácie otoèi aj s textúrou, ale to nie je náš prípad). O tretej možnosti vám teraz poviem viac.



    Takže ako zaèa. Najprv si otextúrujeme segment trate, ktorý je rovnobežný s mriežkou. Ak taký nemáme, tak si ho jednoducho vytvoríme niekde bokom a po dokonèení ho zmažeme (tento segment by mal ma rovnakú hrúbku a by v rovnakej výške). Tákže zatia¾ to vyzerá asi takto:





    Teraz si oznaèíme túto plochu. Pridržíme kláves ALT a pravým myšítkom klikneme na boènú plochu toho istého segmentu. Ta túto plochu sa nanesie textúra zonaèenej plochy tak, aby plynule pokraèovala. Nevadí, ak to vyzerá divne, textúry na boèných stenách aj tak neskôr zmeníme. Ale pre istotu screenshot:





    Teraz si oznaèíme túto boènú plochu, zasa podržíme ALT a pravým myšítkom klikneme na boènú plochu následujúceho segmentu. Túto plochu si oznaèíme a zasa pomocou alt a Rclick klikneme na spodnú plochu segmentu. A fíha èo sa deje, zrazu textúra sedí presne ako má.



    Mali by sme ma stále oznaèenú boènú plochu, takže pomocou alt+rclick klikneme na boènú stenu ïalšieho segmentu. Tú si zas oznaèíme a otextúrujeme spodnú a boènú ïalšieho segmentu a tak ïalej až kým neprejdeme celú tra.





    Textúra nám pekne sedí, ostáva už len opravi boèné textúry. Nie je niè jednoduchšie. Proste si ich oznaèíme, aplikujeme požadovanú textúru a zarovnáme relatívne k normále plochy (klikneme na zaškrtávatko FACE) ale to už sú myslím úplné základy práce s textúrami. Môžeme tiež použi alt+rclick, ale netoraz budeme zaradom klika len na boèné textúry. Osobne teno spôsob uprednostòujem, lebo pri òom nevznikajú žiadne zlomy textúry. Takže to isté urobíme aj pre druhú stranu a tra je hotová. Aké jednoduché, nie?





    By Pangamini (Viking)

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.22
    Hlasovalo : 27

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 5

    1. Jackar Admin
    [16.08.2007-17:17] 2770
    Ty vole, tak toto som vazne nevedel :D. Vzdy som sa drbal s uhlami ako taky...
    Diki moc !

    2. Deli Redaktor
    [16.08.2007-18:08] 2771
    respect .... u mna to plati tiez, diki to som prave potreboval

    Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem....

    3. Viking Redaktor
    [16.08.2007-20:00] 2772
    Ja som na to prisiel uplne nahodou ani neviem jak.... a kedze som vtedy nevedel ani ze RCLICKom sa aplikuje textura tak som sa asi laktom oprel o ALT, polozil pohar s kofolou, sahol na mysku a udrel po Rclicku :D neviem a zrazu kukam a textury mi pasuju :D

    Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy.

    4. JaNeS Redaktor
    [16.08.2007-21:51] 2773
    mg :D len si to tak krkolomne napisal... :D

    5. Viking Redaktor
    [19.08.2007-13:47] 2779
    to nevadi ten co to dokaze pochopit princip pochopi aj clanok :D

    Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy.

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30862x)
    2.HL2: První kroky (30255x)
    3.Counter-Strike entity (22442x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (20427x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (18537x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.77 seknd.