|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Výpis textu po štarte kola Viking [18.08.2007 : 13:08:35] 394 Tutoril tan : 3038 Priemern znmka : 1.33 |
Urèite ste rozmýš¾ali, ako sa podpísa do svojej mapy. Vaèšina ¼udí spraví malú miestnos mimo mapy, do ktorej si dá textúru so svojim menom, kontaktom, prípadne fotkou a pod.
Ja do každej svojej mapy skopírujem 4 jednoduché entity, ktoré spolu zabezpeèia, že sa môj podpis vypíše vždy pri zaèiatku nového kola. Tu vám ukážem, ako sa to robí.
Entita pre výpis textu sa volá Game_text. Myslím, že v základnom FGD pre CS nie je, preto si ju môžete vytvori manuálne, alebo skopírova z FGD pre HL.
Takže si vytvoríme hneï 3 entity Game_text. Nejak si ich nazveme, napríklad text1 až text3. Do parametru Message text (bez smart editu len "message") napíšeme text, ktorý sa má vypísa. Parametre X a Y udávajú polohu na obrazovke. Zadaním hodnoty -1 sa text bude centrova. X nastavíme -1 pre všetky tri entity. Y dáme -0.9, -0.88 a -0.86. Hodnota 0.02 je približne výška písma, takže text sa vypíše pekne pod sebou. Ïalší parameter je Text effect (bez smartu len "effect", hodnota je 0 až 2) ktorý udáva efekt, akým sa text zobrazí. Ja mám najradšej scan out (2). Ïalšie parametre sú pre nastavenie efektu, môžete sa s tým pohra.
Posledným dôležitým parametrom je Channel. Každý vypísaný text musí ma iný kanál (ak sa nemýlim, engine podporuje len 4).
To¾ko k entite Game_text. Ale ako zaistíme, že sa entity aktivujú vždy, keï sa spawnne hráè? Ve¾mi jednoducho. Vytvoríme si Multi_manager a nastavíme, aby postupne spúšal výpis textu s nejakou èasovou medzerou. Jeho targetname nastavíme na game_playerspawn. Engine spustí entity s týmto názvom keï sa spawnne hráè.
A to je vlastne všetko. game_playerspawn môžete používa aj ako pomôcku pri resete kola, využití je mnoho. A pre istotu pridávam príkladovú mapu.
Pangamini
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.33 Hlasovalo : 42
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 6
2. Viking [18.08.2007-22:12] 2776 | sak kludne rypaj ja nepoznam setky tvoje clanky naspamat az tak si nefandi :D :D Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
3. R4z0r [19.08.2007-00:08] 2777 | To uz je druhy duplicitni clanek, jdete do pr... |
4. JaNeS [26.08.2007-19:16] 2799 | ale to game_playerspawn sa mi paci |
5. Viking [31.08.2007-19:42] 2813 | da sa to celkom pekne vyuzivat... ja som s tym robil rozbitne ventilatory a takAk zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
6. semafour [06.09.2007-14:48] 2818 | a ktory bol prvy duplikaèný? | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|