|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Používanie prefabov Wizz [27.10.2003 : 14:41:09] 46 Tutoril tan : 3786 Priemern znmka : 1.33 |
Používanie prefabov
Čo sú to prefaby a načo a ako sa používajú ? V tomto článku sa Vám to pokúsim priblížiť.
Prefaby sú vlastne už hotové štruktúry (autá, nábytok, počítače) ktoré môžete priamo vložiť do VHE. Ale načo Vám to je ? Predstavte si klasickú situáciu, že robíte mapku. Spravíte barák, garáž, ... . Kopu hodín sa hráte s architektúrov, až je Vaše dokonalé dielo hotové. Teda nie až tak dokonalé, vnútro domu je skoro prázdne (bodol by nejaký nábytok) a garáž je prázdna (aj keď do nej patrí poriadne fáro). Pokiaľ sa Vám nechce vyrábať nábytok a auto, neni nič ľahšie ako sa poobzerať po nejakých pekných prefaboch, ktorých sa na nete nachádza neurekom. Napríklad na stránke http://prefabs.gamedesign.net.
Samotné prefaby môžete stiahnuť buď klasickom VHE formáte .rmf (prípadne .map) alebo špecialnom .ol formáte.
Prefab vo formáte rmf (map)
Tento prefab otvorte klasicky vo VHE. V podstate ho stačí označiť a skopírovať do mapy na ktorej robíte. Ale to je dosť nepraktické a "neohrabané", hlavne pokiaľ budete prefab používať častejšie. Práve preto nám VHE ponúka nástroj na prácu s nimi. Najdete ho v menu "Tools" položka "Prefab factory ...". Každý prefab sa zaraďuje pre prehľadnosť do knižnice. Napríklad knižnica pomenovaná "computers" obsahuje rôzne počítače. Každá inštalácia VHE obsahuje niekoľko knižníc, v ktorých nájdete predmety ktoré boli použité v samotnom Half-Life.
Select a library - Všetky dostupné knižnice
Add Library - Pridanie novéj knižnice, nastaviť môžete názov a popis knižnice
Remove - Odstránite označenú knižnicu
Edit - Editovanie knižnice (zmeniť môžete len názov a popis knižnice)
Objects in library - Všetky prefaby nachádzajúce sa vo vybranéj knižnici
Add object - Pridanie prefabu do práve vybranéj knižnice (v klasickom windowsovskom okne si vyberte ktorý súbor chcete pridať ako prefab)
Remove - Odstránite vybraný prefab z knižnice
Edit - Editovanie prefabu. Vybrať si môžete editovanie názvu a popisu, alebo samotný prefab
Export object - Exportujete vybraný prefab do .map súboru
Object notes - Tu sa zobraujú popis vybraného prefabu |
Pridať prefab môžete aj tak, že objekt ktorý chcete premeniť na prefab označíte, a v menu "Tools" vyberiete položku "Create Prefab" (prípadne použijete klávesovú skratku Ctrl+R, alebo tlačítko ktoré sa nachádza v pravom menu). Nastavíte mu meno, popis (nepovinné) a knižnicu do ktorého patrí.
Prefaby vo formáte ol
Súbory formátu ol obsahuje už celé hotové knižnice predmetov. Pokiaľ máte nejaký takýto súbor a chcete ho použiť, musíte ho skopírovať do adresára prefabs ktorý sa nachádza v hlavnom adresári Valve Hammer Editoru.
Vkladanie prefabov do mapy
Predpokladajme že máte nejaký už ten prefab a pridaly ste ho do VHE podľa jednoho z predchádzajúcich postupov. Ale ako ho pridať do mapy ? Veľmi jednoducho! V pravom menu si môžete ako "Categories" vybrať názov knižnice v ktorej sa prefab nachádza. V položke "Objects" si vyberte predmet ktorý chcete pridať a kliknite na "Insert original prefab". Ako ho použijete záleží už len na Vás ...
Nezabúdajte ale na to, že pracujete v Half-Life engine a teda zložité predmety (väčšinou tie najkrajšie, hlavne autá) dosť znižujú FPS. A ešte dačo. Určite neni zlé, pokiaľ už používate cudzie prefaby, zverejniť meno autora prefabu. Uznajte že si to za svoju námahu zaslúži ...
PS: V priloženóm súbore nájdete pár prefabov z mojej tvorby.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.33 Hlasovalo : 12
|
|
|
|
|