Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Používanie prefabov
    Wizz
    [27.10.2003 : 14:41:09] 46 Tutoril
    tan : 3599
    Priemern znmka : 1.33
    Používanie prefabov

    Čo sú to prefaby a načo a ako sa používajú ? V tomto článku sa Vám to pokúsim priblížiť.

    Prefaby sú vlastne už hotové štruktúry (autá, nábytok, počítače) ktoré môžete priamo vložiť do VHE. Ale načo Vám to je ? Predstavte si klasickú situáciu, že robíte mapku. Spravíte barák, garáž, ... . Kopu hodín sa hráte s architektúrov, až je Vaše dokonalé dielo hotové. Teda nie až tak dokonalé, vnútro domu je skoro prázdne (bodol by nejaký nábytok) a garáž je prázdna (aj keď do nej patrí poriadne fáro). Pokiaľ sa Vám nechce vyrábať nábytok a auto, neni nič ľahšie ako sa poobzerať po nejakých pekných prefaboch, ktorých sa na nete nachádza neurekom. Napríklad na stránke http://prefabs.gamedesign.net.

    Samotné prefaby môžete stiahnuť buď klasickom VHE formáte .rmf (prípadne .map) alebo špecialnom .ol formáte.

    Prefab vo formáte rmf (map)
    Tento prefab otvorte klasicky vo VHE. V podstate ho stačí označiť a skopírovať do mapy na ktorej robíte. Ale to je dosť nepraktické a "neohrabané", hlavne pokiaľ budete prefab používať častejšie. Práve preto nám VHE ponúka nástroj na prácu s nimi. Najdete ho v menu "Tools" položka "Prefab factory ...". Každý prefab sa zaraďuje pre prehľadnosť do knižnice. Napríklad knižnica pomenovaná "computers" obsahuje rôzne počítače. Každá inštalácia VHE obsahuje niekoľko knižníc, v ktorých nájdete predmety ktoré boli použité v samotnom Half-Life.

    Select a library - Všetky dostupné knižnice
    Add Library - Pridanie novéj knižnice, nastaviť môžete názov a popis knižnice
    Remove - Odstránite označenú knižnicu
    Edit - Editovanie knižnice (zmeniť môžete len názov a popis knižnice)

    Objects in library - Všetky prefaby nachádzajúce sa vo vybranéj knižnici
    Add object - Pridanie prefabu do práve vybranéj knižnice (v klasickom windowsovskom okne si vyberte ktorý súbor chcete pridať ako prefab)
    Remove - Odstránite vybraný prefab z knižnice
    Edit - Editovanie prefabu. Vybrať si môžete editovanie názvu a popisu, alebo samotný prefab
    Export object - Exportujete vybraný prefab do .map súboru

    Object notes - Tu sa zobraujú popis vybraného prefabu



    Pridať prefab môžete aj tak, že objekt ktorý chcete premeniť na prefab označíte, a v menu "Tools" vyberiete položku "Create Prefab" (prípadne použijete klávesovú skratku Ctrl+R, alebo tlačítko ktoré sa nachádza v pravom menu). Nastavíte mu meno, popis (nepovinné) a knižnicu do ktorého patrí.

    Prefaby vo formáte ol
    Súbory formátu ol obsahuje už celé hotové knižnice predmetov. Pokiaľ máte nejaký takýto súbor a chcete ho použiť, musíte ho skopírovať do adresára prefabs ktorý sa nachádza v hlavnom adresári Valve Hammer Editoru.

    Vkladanie prefabov do mapy
    Predpokladajme že máte nejaký už ten prefab a pridaly ste ho do VHE podľa jednoho z predchádzajúcich postupov. Ale ako ho pridať do mapy ? Veľmi jednoducho! V pravom menu si môžete ako "Categories" vybrať názov knižnice v ktorej sa prefab nachádza. V položke "Objects" si vyberte predmet ktorý chcete pridať a kliknite na "Insert original prefab". Ako ho použijete záleží už len na Vás ...

    Nezabúdajte ale na to, že pracujete v Half-Life engine a teda zložité predmety (väčšinou tie najkrajšie, hlavne autá) dosť znižujú FPS. A ešte dačo. Určite neni zlé, pokiaľ už používate cudzie prefaby, zverejniť meno autora prefabu. Uznajte že si to za svoju námahu zaslúži ...

    PS: V priloženóm súbore nájdete pár prefabov z mojej tvorby.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.33
    Hlasovalo : 12

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 4

    1. Buksy
    [01.01.2005-11:31] 671
    Nejaka stranocka na pregabi?

    Netrapte sa,rusi to cracknu

    2. Jackar Admin
    [01.01.2005-12:49] 674
    http://prefabs.gamedesign.net />
    alebo skus ine pripony, org, com a pod...

    3. Buksy
    [01.01.2005-15:12] 676
    a tie prefaby mozem len tak pouzit v mape? abo maju dake licencne podmienky a podobne?

    Netrapte sa,rusi to cracknu

    4. Wizz Admin
    [01.01.2005-19:23] 677
    pokial su na nete uverejnene aby si si ich mohol stiahnut, nepodliehaju nicomu. ale je slusny zvyk uviest autora v readme subore pre mapu

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30110x)
    2.HL2: První kroky (29294x)
    3.Counter-Strike entity (21400x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19534x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17812x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 1.26 seknd.