|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Bezpečnostný systém Wizz [06.12.2003 : 19:11:49] 56 Tutoril 
tan : 3348
Priemern znmka : 0.75 |
Dúfam že si pamätáte na bezpečnostné vežičky z pôvodného HL. Pokiaľ ste sa ku ním priblížily, vysunuli sa zo stropu a začali po Vás nepriemne strielať. Najjednoduchšie ich bolo zostreliť, vo vínimočných prípadoch ich išlo ale aj vypnúť. Samozrejme že my si spravíme niečo mierne zložitejšieho, ale nebojte sa, efekt bude pekný na použitie do single map.
Takže čo to vlastne bude ? Hráčovi postavíme do cesty niekoľko týcho vežičiek, pričom je nereálne sa cez ne prestrielať (skúste v príkladovéj mapke ). Hráč ale nájde miestnosť s ovládaním bezpečnostného systému, teda je tu možnosť vyradiť ho z prevádzky. Ale aby to nebolo také jednoduché, na to aby ste mohli systém vypnúť potrebujete bezpečnostnú kartu ! Tú umiestnime niekde do levelu a chudák hráč ju bude musieť nájsť .
Začnite nejakou dlhšiou chodbou ktorá bude akože prísne strážená a hráč bude musieť cez ňu prejsť ak chce pokračovať.
Do chodby umiestnite niekoľko entít monster_miniturret alebo monster_turret. Obidve fungujú rovnako a majú rovnaké nastavenia, líšia sa iba výzorom (možno aj kadencoiu, to už neviem). Ak o tom neviete, tak tieto entity MUSÍTE umiestniť ich stredom na dolnú časť stropu, teda takto :

Pokiaľ stále nechápete, pozrite sa do mapy ! Teraz nastavte všetky entity monster_miniturret :
Name : turret
Orientation : Ceiling Mount
FLAGS :
Zaškrtnite Autostart |
Nastavenie orientácie na "Ceiling Mount" znamená že sa bude vysúvať zo stropu. Keby ste nastavily "Floor Mount" vysúvala by sa z podlahy.
Teraz dakde spravte malú miestnosť, z ktoréj sa bude dať bezpečnostný systém vypnúť. Dajte do nej tlačítko func_button :
Target : turret
Master : tlacitko
Delay before reset : 1 |
Ostatné nastavenia tlačítka nechám na Vás, odporučujem ale nastaviť "Locked sound" na "Acces Denied" a "Sounds" na "Keycard Sound".
Keby ste si teraz mapu skompilovaly, fungovalo by Vám vypínanie a zapínanie vežičiek pomocou čudlíka. To by bolo ale pre hráča moc jednoduché.
Vytvoríme preto entitu Multisource :
Name : tlacitko
Global state master : zamok |
Pozor nato že multisource musí mať také meno, ako má nastavené func_button v položke Master !
Pomocou Multisource sme si vytvorily premennú, ktorá nám bude uchovávať stav tlačítka (aktívny / neaktívny). Prehadzovať stav budeme entitou env_global ktorú si vytvorte a nastavte :
Name : odomknut
Global state to set : zamok
Trigger mode : On
Initial state : Off
FLAGS :
Zašktrnite "Set initial state" |
Global state to set - urči premennú s ktorou bude tento env_global pracovať
Trigger mode - určuje aký stav predáme premennéj keď env_global spustíme triggrom
Initial state - určuje v akom stave bude entita ku ktoréj multisource patrí, pred spustením env_global (uznávam, dosť krkolomne vysvetlené, ale nič lepšie ma nenapadá)
Teraz nám už len zostáva spraviť entitu ktorá zavolá env_global a tlačítko na vypnutie vežičiek uvedie do prevádzky. My použijeme item_security. To je samotná bezpečnostná karta, takže ju umiestnite niekde šikovne do levelu. V mojej príkladovéj mape som ju položil do "kancelárie" na stôl. Item_security nastavte následovne :
A to je všetko, ale pre istotu ešte trochu opíšem celý systém :
Hráč zoberie bezpečnostnú kartu, ktorá spustí env_global. Ten zmení hodnotu multisource na "On" z pôvodného "Off". Tým pádom sa stáva aktívne tlačítko func_button. Pokiaľ ho hráč zmačkne, môže ovládať bezpečnostné vežičky.
Na záver ešte pár rád :
- Skúste do miestnosti s ovládaním vežičiek pridať bezpečnostnú kameru z minulého tutorialu.
- Bezpečnostnú kartu umiestnite tak, aby ju hráč našiel bez väčších problémov, ale nie zas moc jednoducho.
- Pri tlačítko ovládajúce vežičky dajte oznam že na vypnutie potrebujete bezpečnostnú kartu (napr. ako v príkladovéj mape)
- Vežičky môžu slúžiť aj na likvidáciu nepriateľa, stačí ho nalákať do stráženého priestoru a spustiť vežičky.
- Alebo čo takto spraviť barnyho ktorý jediný by vedel tieto vežičky vypnúť naťukaním bezpečnostého kódu?
Veľa šťastia prajem !
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 0.75 Hlasovalo : 4
|
|
|
|
|