Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Bezpečnostný systém
    Wizz
    [06.12.2003 : 19:11:49] 56 Tutoril
    tan : 3085
    Priemern znmka : 0.75
    Dúfam že si pamätáte na bezpečnostné vežičky z pôvodného HL. Pokiaľ ste sa ku ním priblížily, vysunuli sa zo stropu a začali po Vás nepriemne strielať. Najjednoduchšie ich bolo zostreliť, vo vínimočných prípadoch ich išlo ale aj vypnúť. Samozrejme že my si spravíme niečo mierne zložitejšieho, ale nebojte sa, efekt bude pekný na použitie do single map.

    Takže čo to vlastne bude ? Hráčovi postavíme do cesty niekoľko týcho vežičiek, pričom je nereálne sa cez ne prestrielať (skúste v príkladovéj mapke ). Hráč ale nájde miestnosť s ovládaním bezpečnostného systému, teda je tu možnosť vyradiť ho z prevádzky. Ale aby to nebolo také jednoduché, na to aby ste mohli systém vypnúť potrebujete bezpečnostnú kartu ! Tú umiestnime niekde do levelu a chudák hráč ju bude musieť nájsť .

    Začnite nejakou dlhšiou chodbou ktorá bude akože prísne strážená a hráč bude musieť cez ňu prejsť ak chce pokračovať.
    Do chodby umiestnite niekoľko entít monster_miniturret alebo monster_turret. Obidve fungujú rovnako a majú rovnaké nastavenia, líšia sa iba výzorom (možno aj kadencoiu, to už neviem). Ak o tom neviete, tak tieto entity MUSÍTE umiestniť ich stredom na dolnú časť stropu, teda takto :



    Pokiaľ stále nechápete, pozrite sa do mapy ! Teraz nastavte všetky entity monster_miniturret :


    Name : turret
    Orientation : Ceiling Mount

    FLAGS :
    Zaškrtnite Autostart


    Nastavenie orientácie na "Ceiling Mount" znamená že sa bude vysúvať zo stropu. Keby ste nastavily "Floor Mount" vysúvala by sa z podlahy.

    Teraz dakde spravte malú miestnosť, z ktoréj sa bude dať bezpečnostný systém vypnúť. Dajte do nej tlačítko func_button :


    Target : turret
    Master : tlacitko
    Delay before reset : 1


    Ostatné nastavenia tlačítka nechám na Vás, odporučujem ale nastaviť "Locked sound" na "Acces Denied" a "Sounds" na "Keycard Sound".

    Keby ste si teraz mapu skompilovaly, fungovalo by Vám vypínanie a zapínanie vežičiek pomocou čudlíka. To by bolo ale pre hráča moc jednoduché.
    Vytvoríme preto entitu Multisource :


    Name : tlacitko
    Global state master : zamok


    Pozor nato že multisource musí mať také meno, ako má nastavené func_button v položke Master !
    Pomocou Multisource sme si vytvorily premennú, ktorá nám bude uchovávať stav tlačítka (aktívny / neaktívny). Prehadzovať stav budeme entitou env_global ktorú si vytvorte a nastavte :


    Name : odomknut
    Global state to set : zamok
    Trigger mode : On
    Initial state : Off

    FLAGS :
    Zašktrnite "Set initial state"


    Global state to set - urči premennú s ktorou bude tento env_global pracovať
    Trigger mode - určuje aký stav predáme premennéj keď env_global spustíme triggrom
    Initial state - určuje v akom stave bude entita ku ktoréj multisource patrí, pred spustením env_global (uznávam, dosť krkolomne vysvetlené, ale nič lepšie ma nenapadá)

    Teraz nám už len zostáva spraviť entitu ktorá zavolá env_global a tlačítko na vypnutie vežičiek uvedie do prevádzky. My použijeme item_security. To je samotná bezpečnostná karta, takže ju umiestnite niekde šikovne do levelu. V mojej príkladovéj mape som ju položil do "kancelárie" na stôl. Item_security nastavte následovne :

    Target : odomknut


    A to je všetko, ale pre istotu ešte trochu opíšem celý systém :

    Hráč zoberie bezpečnostnú kartu, ktorá spustí env_global. Ten zmení hodnotu multisource na "On" z pôvodného "Off". Tým pádom sa stáva aktívne tlačítko func_button. Pokiaľ ho hráč zmačkne, môže ovládať bezpečnostné vežičky.

    Na záver ešte pár rád :

    • Skúste do miestnosti s ovládaním vežičiek pridať bezpečnostnú kameru z minulého tutorialu.

    • Bezpečnostnú kartu umiestnite tak, aby ju hráč našiel bez väčších problémov, ale nie zas moc jednoducho.

    • Pri tlačítko ovládajúce vežičky dajte oznam že na vypnutie potrebujete bezpečnostnú kartu (napr. ako v príkladovéj mape)

    • Vežičky môžu slúžiť aj na likvidáciu nepriateľa, stačí ho nalákať do stráženého priestoru a spustiť vežičky.

    • Alebo čo takto spraviť barnyho ktorý jediný by vedel tieto vežičky vypnúť naťukaním bezpečnostého kódu?


    Veľa šťastia prajem !

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 0.75
    Hlasovalo : 4

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 5

    1. Wizz Admin
    [06.12.2003-19:16] 59
    je mi to luto, ale prikladovu mapku mi zase nexce uploadnut. pridam ju zajtra, pripadne v pondelok

    2. Choosen
    [20.12.2003-12:32] 64
    šlo by to i tak, že bych dal master u tlačítka např.KLÍČ, do target u klíče bych dal KLÍČ a to samé i do name u entity multisource. Env_global by tam podle mě ani nemusel být.

    3. Jackar Admin
    [20.12.2003-15:20] 66
    choosen: vysvetlenie globalov uz mas na nasej stranke v mojom clanku, dufam ze ti pomoze pochopit tuto tazsiu tematiku

    A do vsetkych troch to dat nemozes - viz moj tutorial

    4. Jackar Admin
    [20.12.2003-15:21] 67
    choosen: vysvetlenie globalov uz mas na nasej stranke v mojom clanku, dufam ze ti pomoze pochopit tuto tazsiu tematiku

    A do vsetkych troch to dat nemozes - viz moj tutorial

    5. Kelish2 Redaktor
    [01.09.2005-14:28] 1489
    a co ked chcem kartov otvorit dvere tak isto?

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30213x)
    2.HL2: První kroky (29438x)
    3.Counter-Strike entity (21610x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19683x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17921x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.81 seknd.