Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    env_global a multisource
    Jackar
    [20.12.2003 : 14:41:37] 61 Tutoril
    tan : 3649
    Priemern znmka : 2.58
    V tomto tutoriale si povieme, čo to vlastne tieto dve entity sú a ako sa používajú. Entity spomenuté vyššie patria do typu game-logic entities, čiže spravujú herný mechanizmus. Starajú sa o stav nejakej entity, či je funkčná, alebo nie. Vysvetlenie asi veľa z vás nepochopilo, tak si ukážme príklad.

    Najviac sa používajú tieto entity na správu tlačítiek. Predstavme si napríklad Multiplayer mapu, kde je jeden výťah. Na obidvoch staniciach je jedno "volacie" a "posúvacie" tlačítko (to čo pošle výťah dole, či hore) . Samozrejme by sme asi nechceli, aby nás niekto počas jazdy zastavil "volacím" tlačítkom a my by sme zostali uzavretý niekde v šachte, až by si znova niekto nechcel privolať výťah. Na to je dobrý Global State, ktorý spravujú práve tieto dve entity. Ale pekne po poriadku, ideme od začiatku:


    Každý button (ale aj iné entity) má položku master. Tá definuje premennú napr. m_button. Túto premennú vytvorí entita multisource, ktorá má položku Global State Master (GSM). Táto entita nám túto premennú vytvorí. Ale multisource nedokáže vytvoriť a zároveň upravovať premennú. Slúži len ako pamäť.
    Na úpravu hodnoty GSM slúži env_global. Má položku Global State to Set. Tu zadáme GSM určený v multisourci.
    A vďaka env_global teraz môžme spravovať entitu pomocou položiek trigger mode a initial state. Trigger mode určuje stav entity, initial state počiatočný stav entity.

    Pozor! Ak chceme určiť initial state entite, treba vo Flag Properties zaškrtnúť Set Initial State! Inak vám môže táto nenápadná chybička zruinovať život (prečo to furt nejde, *cenzored*).

    Ale občas to funguje aj bez toho, ale aj tak určite dávajte všade, čo potrebujete ... Tak, slovné vysvetlenie by sme mali za sebou, teraz si podrobne preštudujte môj grafický plánik, ako je všetko prepojené.



    No, mám taký pocit, že je vám po tomto obrázku "trošku zle"... Asi preto, že som vám zabudol povedať jeden detail... Takže v prvom rade, master u entity je meno multisourcu, ktorý ju spravuje. Jednoduché, nie? Ale , nikdy nie je neskoro...

    Fajn, myslím, že to by asi tak bolo odo mňa všetko, dúfam, že som vám pomohol s pochopením global premenných, ak ešte stále neviete používať tieto entity, tak už aspoň viete načo sú . Ale nie, ak nerozumiete, pozrite si nejaký prefab výťah, alebo sa spýtajte v diskusii pod článkom. Pokúsim sa vám aspoň trošku zrozumiteľne pomôcť


    Poznámka: Kvôli prehľadnosti som štýlovo odlíšil slová
    bold - položky v properties
    italics - dve hlavné položky v properties (použité aj pre záložku a jej option)
    underline - názvy entít


    JACKAR

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 2.58
    Hlasovalo : 12

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 10

    1. Choosen
    [20.12.2003-16:01] 68
    Jestli jsem to správně pochopil, tak MULTISOURCE je jakýsi "zámek" a ENV_GLOBAL určuje, zda je "zamčeno či odemčeno".

    2. Jackar Admin
    [21.12.2003-12:21] 69
    presne ! presnejsie je multisource nieco ako policka kde ukladas nejake veci co patria niekomu inemu a env_global tie veci spravuje...

    Si hlavicka... A som rad ze aspon niekto tomu plno pochopil ... Vitaj v klube entity Hackerov

    3. Choosen
    [25.12.2003-16:35] 73
    Díky za pochvalu.

    4. Choosen
    [13.01.2004-20:08] 100
    Jen ještě takovej názoreček: zdá se mi naprosto nesmyslné, proč se musí zaškrtávat u entity env_global ve flags SET INITIAL STATE, bez čehož by to nefungovalo. Ale proč to tam vůbec je? Z jakého důvodu je defaultní hodnota env_globalu NEAKTIVNÍ a až po zaškrtnutí tohoto se dá s env_globalem počítat. Nechápu

    5. Jackar Admin
    [13.01.2004-21:50] 101
    Set Initial State vlastne urci startujucu "poziciu" globalu u entity, takze ak napriklad chces tlacitko co sa pri starte mapy samo zablokuje a musis ho odblokovat, tak sa toto pouzije. A func_train ma pri pouzivani globalov taku nemilu vlastnost, ze ma deafultne Global State na OFF !!!

    Blby engine...

    6. J.D.SKAlpel Redaktor
    [06.05.2005-13:54] 1239
    Diky moc za pomoc
    Wizz me odkazal na tento clanek tak jsem hop nasel a td uz to dokazu zprovoznit Jen tak dale Jackare i kdyz je Hl1 uz skoro pase tak jen tak dal me se to hodi. cely zivot jsem nepouzival tutorialy ale ted kdyz uz se dostanu na net tak toho nemuzu nevyuzit. Dinosaurus v soucasnosti

    7. Viking Redaktor
    [14.09.2005-14:14] 1498
    A je pristup k multisourcu aj ked prejdem do inej mapy?

    Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy.

    8. Jackar Admin
    [16.09.2005-12:12] 1503
    Ee, to sa potom zrusi. Existuje nieco take ako globalSource abo take daco (neviem teraz s pameti meno), a da sa s tym pracovat (zasa stylom "Entity Hacking" :P ).

    Takze ak mas na to nervy a cas, tak cumni zahranicne fora a tutorialy, prip. pockaj na moj navrat...

    9. semafour Redaktor
    [27.08.2007-21:04] 2804
    vôbec tomuto nerozumiem, nechcel by mi to niekto vysvetlit este raz a polopate?

    10. semafour Redaktor
    [27.08.2007-21:04] 2805
    mozno by dobre padol priklad

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.HL2: První kroky (33375x)
    2.Atomová bomba ako v crossfire (31261x)
    3.Counter-Strike entity (24463x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (20835x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (18959x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 1.61 seknd.