|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
env_global a multisource Jackar [20.12.2003 : 14:41:37] 61 Tutoril 
tan : 3649
Priemern znmka : 2.58 |
V tomto tutoriale si povieme, čo to vlastne tieto dve entity sú a ako sa používajú. Entity spomenuté vyššie patria do typu game-logic entities, čiže spravujú herný mechanizmus. Starajú sa o stav nejakej entity, či je funkčná, alebo nie. Vysvetlenie asi veľa z vás nepochopilo, tak si ukážme príklad.
Najviac sa používajú tieto entity na správu tlačítiek. Predstavme si napríklad Multiplayer mapu, kde je jeden výťah. Na obidvoch staniciach je jedno "volacie" a "posúvacie" tlačítko (to čo pošle výťah dole, či hore) . Samozrejme by sme asi nechceli, aby nás niekto počas jazdy zastavil "volacím" tlačítkom a my by sme zostali uzavretý niekde v šachte, až by si znova niekto nechcel privolať výťah. Na to je dobrý Global State, ktorý spravujú práve tieto dve entity. Ale pekne po poriadku, ideme od začiatku:
Každý button (ale aj iné entity) má položku master. Tá definuje premennú napr. m_button. Túto premennú vytvorí entita multisource, ktorá má položku Global State Master (GSM). Táto entita nám túto premennú vytvorí. Ale multisource nedokáže vytvoriť a zároveň upravovať premennú. Slúži len ako pamäť.
Na úpravu hodnoty GSM slúži env_global. Má položku Global State to Set. Tu zadáme GSM určený v multisourci.
A vďaka env_global teraz môžme spravovať entitu pomocou položiek trigger mode a initial state. Trigger mode určuje stav entity, initial state počiatočný stav entity.
Pozor! Ak chceme určiť initial state entite, treba vo Flag Properties zaškrtnúť Set Initial State! Inak vám môže táto nenápadná chybička zruinovať život (prečo to furt nejde, *cenzored*).
Ale občas to funguje aj bez toho, ale aj tak určite dávajte všade, čo potrebujete ...
Tak, slovné vysvetlenie by sme mali za sebou, teraz si podrobne preštudujte môj grafický plánik, ako je všetko prepojené.

No, mám taký pocit, že je vám po tomto obrázku "trošku zle"... Asi preto, že som vám zabudol povedať jeden detail... Takže v prvom rade, master u entity je meno multisourcu, ktorý ju spravuje. Jednoduché, nie? Ale , nikdy nie je neskoro...
Fajn, myslím, že to by asi tak bolo odo mňa všetko, dúfam, že som vám pomohol s pochopením global premenných, ak ešte stále neviete používať tieto entity, tak už aspoň viete načo sú . Ale nie, ak nerozumiete, pozrite si nejaký prefab výťah, alebo sa spýtajte v diskusii pod článkom. Pokúsim sa vám aspoň trošku zrozumiteľne pomôcť
Poznámka:
Kvôli prehľadnosti som štýlovo odlíšil slová
bold - položky v properties
italics - dve hlavné položky v properties (použité aj pre záložku a jej option)
underline - názvy entít
JACKAR |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 2.58 Hlasovalo : 12
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 10
1. Choosen [20.12.2003-16:01] 68 | Jestli jsem to správně pochopil, tak MULTISOURCE je jakýsi "zámek" a ENV_GLOBAL určuje, zda je "zamčeno či odemčeno". |
3. Choosen [25.12.2003-16:35] 73 | Díky za pochvalu. |
4. Choosen [13.01.2004-20:08] 100 | Jen ještě takovej názoreček: zdá se mi naprosto nesmyslné, proč se musí zaškrtávat u entity env_global ve flags SET INITIAL STATE, bez čehož by to nefungovalo. Ale proč to tam vůbec je? Z jakého důvodu je defaultní hodnota env_globalu NEAKTIVNÍ a až po zaškrtnutí tohoto se dá s env_globalem počítat. Nechápu |
7. Viking  [14.09.2005-14:14] 1498 | A je pristup k multisourcu aj ked prejdem do inej mapy?Ak zrazu zmizli tvoji nepriatelia, znamená to, že si màtvy. |
9. semafour  [27.08.2007-21:04] 2804 | vôbec tomuto nerozumiem, nechcel by mi to niekto vysvetlit este raz a polopate? |
10. semafour  [27.08.2007-21:04] 2805 | mozno by dobre padol priklad | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|