|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Zrkadlenie v HalfLife Jackar [21.12.2003 : 12:48:26] 62 Tutoril tan : 3898 Priemern znmka : 0.75 |
Keďže engine halflifu nepodporuje zrkadlenie, musí sa na to ísť "fintou". Najprv si predsatvte napr. miestosť s lešteným mramorom na podlahe:
Zrkadlenie. Ako je to vlastne v skutočnosti?
Vzaté na gamedesign, zrkadlenie sú vlastne dva modely postavené proti sebe. Originál, je tak ako má byť a obraz je zrkadlovo obátený, podľa osi, v ktorej sú objekty postavené. Ak trochu rozmýšľate, iste prídete na to, ako sa zrkadlenie robí. No pre tých, ktorý to nechápu, je tu podrobný návod (samozrejme aj pre tých čo to chápu )
Takže ako som už povedal, zrkadlový obraz je vlastne objekt obrátený zrkadlovo. Preto sa na podlahe bude odrážať zrkadlovo obrátený obraz miestnosti.
Proste urobíte celú miestnosť, potom ju skopírujete bez podlahy, vložíte.
Transform v Y alebo X osi 180 stupňov a flip horizontaly, prípadne to zrkadlíme aj inak podľa potreby.
Umiestnime ju presne pod skutočnú miestnosť ako podlahu dáme func_wall s textúrou podlahy, akú chceme.
RenderMode nastavíme na Texture a FXAmount okolo 150-200>, podľa toho, ako silno sa má podlaha lesknúť.
Z entít necháme len tie, ktoré sa dajú prevrátiť a/alebo majú stabilnú polohu, teda svetlá, niektoré sprity a dvere. Dvere musia mať rovnaké mená a vlastnosti a musia byť aktivované triggerom, aby sa spoločne otvárali. Platí to tiež u všetkých "neživých" pohybujúcich sa predmetoch, napríklad func_train...
Čo sa týka rozbiťeľných objektov, zrkadlová "dvojička" nesmie mať črepiny (gibs). Inak by bolo hneď vidieť podfuk. Pripomínať, že vedcov zrkadlovo nezrobíte tak ľahko (zámerne som nepovedal že sa to nedá, len je to zložité...) je zbytočné. Ale na druhú stranu má Spirit of HalfLife túto fukciu priamo zabudovanú...
A kde sa hodí tento efekt? Jednoznačne do SinglePlayer levelu, kde je kladený dôraz na architektúru. Nič nezlepší image mapy viac, než skvelá leštená podlaha (a ktomu sklenená kopula ). Výborné je to aj v kancelárii, alebo v nejakej hale.
A taká malá poznámka. Prvý s tým prišiel na internet asi TaZmAn, mňa to napadlo, keď som si pozeral prefaby a zazrel som slovíčko reflective floor a niekde inde ešte mirroring. Stiahol som teda zrkadlo a po preskúmaní princípu som prišiel na to, ako sa asi robí podlaha. Necelý týždeň nato prišiel kamoš, že našiel perfektný efekt - mramorovú podlahu... Ak bol prvý TaZmAn, tak má moje uznanie.
JACKAR
poznámka: obrázky sú z mojej starej mapy Gothic, ktorú som priložil ako ukážku. Taktiež je v tej mape dobre spracovaná kamera, tak si to určite pozrite...
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 0.75 Hlasovalo : 4
|
|
|
|
|