|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Polopriepustné okno Jackar [25.12.2003 : 17:02:55] 67 Tutoril tan : 3995 Priemern znmka : 1.14 |
Hmmm, iste sa asi pýtate, čo je to za blbosť. Tak vám to hneď vysvetlím. Určite sa sa niekedy v realite tohto matrixu (ehm...) stretli s oknom, ktoré malo na jednej strane zrkadlo, čiže cez neho nebolo možné pozerať ale z druhej strany sa to tvárilo presne ako obyčajné okno. Ak ešte vždy neviete, o čo ide, majú ich napríklad na vyšetrovačke u fízlov vo všetkých miestnostiach. Alebo tie mafiánske buráky, z vonku vidíte čiernu šibu, no zvnútra majú krásny výhľad na priblblé xichty .
No, myslím, že som vám to "vysvetlil", pustime sa do konštrukcie.
Iste väčšinu z vás teraz napadne kompilikované použitie env_render a trigerov, ale ak vám poviem, že nám na to postačia dve entity (func_wall), tak sa asi nechápavo prizriete, čo to kecám. Áno, je to tak, stačia vám len dva func_wall-y...
Najprv by som radšel uviedol, ako to spraviť a potom až, ako to funguje.
Fajn, takže zrobíme si jeden blok s textúrou glass (alebo niečo podobné). To bude okno, ale to už zrejme väčšiny z vás pochopila .
Dáme ToEntity, func_wall a nastavíme tak, aby to bolo priehľadné (solid mode...).
Stenčíme ho na polocivu, skopírujeme a kópiu položíme tak, aby nám tieto dva kusy skla vytvárali jedno okno.
A teraz príde tá finta. Neviem ju popísať slovami (ani Ľ Štúr by nevedel ), tak tu máte obrázok.
Tak, ten obrázok hore by mal presne vysvetlovať, ako to má byť spravené. Zase raz platí pravidlo, že jeden obraz je viac ako 500 slov...
Ak by sa niekto náhodou nevedel z toho vymotať, vedzte, blok, ktorý je ďalej od strany, čo má byť viditeľná, musí mať stranu, ktorú vidíte pokrytú textúrou invisible.
Zmätok? Ja som vám vravel, že na obrázku je to jednoduchšie .
Radšej už skončime s tým, ako to spraviť, vysvetlíme si princíp a potom to zrejme už pochopíte...
Takže textúra invisible je vlastne čistá modrá (0 0 255). A ako isto viete, rebríky, zábradlia a iné blbotinky, ktoré majú modrú farbu na mieste, kde to má byť prihľadné, sa v móde SOLID chovajú presne tak, ako si to tvorcovia textúry
želali (tzn., že modré miesta sú priehľadné). Preto je blok skla, ktorý má render mode solid "viditeľný" , tzn. že cez neho nevidíme. A práve už zmienená textúra na jeho vnútornej strane spôsobí, že ho z jednej stany nevidno. Veď, môžte si to vyskúšať, umietnite len jeden blok skla, jednu stranu dajte invisible a properties ako na obrázku. Z jednej strany bude blok neviditeľný (invisible textúra), z iných bude nepriehľadný. A tu je ta finta...
No, už by ste mali chápať podstatu tejto finty, ak náhodou nie, stiahnite si príklad a pochopíte (ak ani potom nie, tak vám pomôžu už len elektrošoky ).
JACKAR
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.14 Hlasovalo : 29
|
|
|
|
|