Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Vlastné waypointy pre PODbotov
    Wizz
    [07.02.2004 : 19:17:30] 86 Tutoril
    tan : 3633
    Priemern znmka : 1.69

    Waypoint

    Takže na začiatok by bolo možno dobré povedať si, čo to vlastne tie waypointy sú. Už podľa anglického názvu vyplíva že sa jedná o určité body v mape, ktoré pomáhajú počitačom riadeným protivníkom (botom) pri pohybovaní sa po mape. To zabranuje nezmyselnému pobehovaniu po mape a navyše pohyb a chovanie bude viac pripomínať ľudského hráča.

    Waypointy pre POD botov sa ukladajú do súboru *.pwf vo forme nazov_mapy.pwf do adresára "half-life/cstrike/podbot/wptcs/". Teda waypointy môžete prenášať z jedného PC na druhé (internetom, CD, ...). Samotnú tvorbu začnite tým že spustíte Counter-Strike (samozrejme že s konzolou a dev2) a vytvoríte novú LAN hru s mapou na ktorú chcete waypointy spraviť. Do konzoly teraz napíšte waypoint on - týmto príkazom spustíte samotnú tvorbu. Rovnako waypoint off tvorbu vypne.

    Pridanie nového waypointu

    Najdôležitejší príkaz je asi waypont add. Malo by sa Vám otvoriť menu s ponukou waypointov :

    1. Normal Waypoint
    2. Terrorist Important Waypoint
    3. Counter-Terrorist Important Waypoint
    4. Ladder Waypoint
    5. Rescue Waypoint
    6. Camp Waypoint Start
    7. Camp Waypoint End
    8. Map Goal Waypoint

    9. More Types...

    0. Cancel



    Jednotlivé typi

    Zmačknite "1" a na miesto kde ste stály sa pridal zelený lúč. Ten znázorňuje normálny waypoint podľa ktorých budú boti behať. Mimochodom, pri všetkých typoch platí že sa pridajú na miesto na ktoróm ste pri pridaní stály (prípadne kôčaly).
    Možno Vás napadlo že pri veľkéj mape je dosť nepraktické pridávať NORMAL WAYPOINTy ručne jeden po druhom. Preto si zapnite cez konzolu autowaypoint on. Teraz sa Vám budú pridávať tieto waypointy v určitých intervaloch. Teda pobehajte celú mapu. Ale nelezte ešte na miesta kam sa dá dostať len rebríkom alebo skokom ! Keď už máte v mape dostatok NORMAL WAYPONTOV, "sejvnime" si našu robotu príkazom waypoint save nocheck. "Nocheck" znamená že sa waypointy sa pri save neskontrolujú. Pokiaľ by ste "nocheck" neuviedly a bola by nejaká chyba, Vaša práca by sa neuložila.

    Teraz si pridáme TERRORIST IMPORTANT WAYPONIT (T IW) a COUNTER-TERRORIST IMPORTANT WAYPOINT (CT IW). Sú to teda dôležité body pre T a CT. Podľa oficialneho manuálu autor odporúča v DE mapách dávať veľa CT IW okolo bomboviska, a len pár T IW v tom istom okolí. Ako presne ovplivňujú tieto body botov neviem, ale snažte sa držať autorovéj rady : Viac IMPORTANT WAYPOINTov pre domáci tým, a len pár pre ten druhý !


    CS a AS mapy - Domáci tým sú Terroristi
    DE mapy - Domáci tým sú Policajti



    Pokiaľ chcete aby boti lozily po rebríkoch, je nutné pridať presne pred rebrík LADDER WAYPOINT. Ďaľší takýto bod dajte aj na vrchol rebríku, v prípade že he rebrík moc dlhý, tak aj do stredu.

    Ak robíte CS mapu, bolo by vhodné, aby boti Policajti vedeli kam majú zobrať rukojemníkov, aby ich zachránily (safe zone - bezpečná zóna). Toto miesto označte RESCUE WAYPOINTom.

    Pokiaľ robíte DE mapu, dajte GOAL WAYPOINT na miesto kam môžu terroristi položiť bombu. Môžete ich tam hodiť aj viac, aby bolo hladanie bomby zložitejšie . V CS mapách dajte tento waypoint rovno pred každého rukojemníka.

    Kempovanie - obľúbená činnosť niektorých individuí (síce priznajme si, kdo si raz za čas nezakempuje ?). Pokiaľ majú byť boti reálny, mali by aj oni mať túto možnosť. Nájdite pekné miesto, namierte na miesto kam sa má bot pozerať a pridajte CAMP WAYPOINT START. Pokiaľ je to výhodnejšie, môžete to spraviť aj v pokrčenéj polohe. V pridávaní CAMP WAYPOINT END som nenašiel žiadny význam, ale môžete sa s tým skúsiť pohrať.

    Ok, to by bolo. Teraz sa ale pozrieme čo sa skrýva pod položkou "MORE TYPES ...".Nachádza sa tu len jeden typ, a to JUMP WAYPOINT. V skutočnosti sa nejedná o žiadny waypoint, JUMP WAYPOINT len spája navzájom dva NORMAL WAYPOINTY cez ktoré má bot skočiť. Napríklad budeme chcieť aby bot vedeľ skočiť z jednéj strechy na druhú. Pridajte jeden NORMAL WAYPOINT na okraj prvéj strechy, a druhý na okraj druhéj strechy. Teraz dajte JUMP WAYPOINT, rozbehnite cez prvý waypoint a skočte tak aby ste dopadly na druhý waypoint. Pokiaľ ste všetko spravily dobre, zobrazí sa medzi týmito dvoma bodmi čiara.

    Možné problémy

    Najčastejší problém je že nejaký waypont je moc vzdialený od ďaľšieho. Túto chybu odhalíte príkazom waypoint check a v konzole sa môže zobraziť niečo takéto : "Node 146 isn't connected with any other Waypoint !". Ako ste si všimly každý waypoint je označený číslom. To sa zobrazuje aj v hornom lavom rohu. Ale ako nádjeme napr. náš chybný bod 146 ? Jednoducho do konzole napíšte waypoint find x, kde "x" je číslo waypointu ktorý chcete nájsť. Po zadaní príkazu Vás bude navigovať široký zelený lúč. Keď ho nájdete môžete ho buť zmazať (postavíte sa na waypoint a napíšete waypoint delete), alebo ho ručne spojiť. Ak ste sa rozhodli pre druhú metódu, zapnite path waypoint on, postavte sa na chybný bod, a do konzole napíšte path waypoint add x, "x" predstavuje číslo bodu, s ktorým ho máme spojiť. Toto je už trochu zložitejšie a pracnejšie, preto by som odporúčal prečítať manuál POD botov.
    Pokiaľ waypoint check nevypisuje už žiadne chybi, môžete to uložiť, reštartnuť kolo, vypnuť waypoint mod a skúsiť hru s botmi.

    Ďaľší problém predstavuje nestabilnosť. Často sa stáva že keď sa skončí aktualne kolo, hra proste padne. Preto tu platia dve zásady : nastavte si dĺžku kola na maximum a ČASTO ukladajte svoju prácu.

    Dodatok

    Možno ste si všimly že pri načítaní mapy z už existujúcimy Waypointami, zobrazí sa meno ich autora. Je to meno, s ktorým ste hraly keď ste waypointy robily.

    Určite si prečítajte manual pre POD botov (anglicky ) ktorý by sa mal nachádzať v každej inštaláci. Nájdete tam popis všetkých príkazov ktoré môžete používať. Takisto sa môžete spítať na boarde, prípadne sa vyjadriť v komentári.

    Na záver by som rád podotkol, že tento tutoriál píšem pretože sa vyskitlo pár otázok na túto tematiku. Ináč sa tvorbe waypointov moc nevenujem (vlastne ani CS), používam len vedomosti ktoré som nadobudol pri tvorbe waypoitov do jednej mojej mapy (môžete si ju stiahnuť v rubrike download ).

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.69
    Hlasovalo : 16

    KOMENTRE KU LNKU

    Neni iadny komentr ku tomuto lnku

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30183x)
    2.HL2: První kroky (29396x)
    3.Counter-Strike entity (21578x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19644x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17889x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.31 seknd.