|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Teleport Wizz [30.08.2003 : 19:00:59] 9 Tutoril tan : 3323 Priemern znmka : 1.8 |
Teleport je veľmi užitočná vecička, vďaka nemu sa môžete bezproblémovo dostať do inej galaxie, do xenu, alebo iba do vedľajšej miestnosti. Škoda že je tomu tak iba v hrách a filmoch. A kedže si ešte nejakú chvíľu počkáme kým si ho budeme môcť vyskúšať naživo, spravíme si ho aspoň v HL....
Vytvorenie teleportu v HL veľmi jednoduchá záležitosť (v podstate na jeho vytvorenie stačia dve entity), ale aby to nejako, vyzeralo pridáme si tam sprite teleportu (taká tá zeleno-červená guľa) a zvuk.
Začneme spritom. V mieste kde by ste chceli mať vstup do teleportu umiestnite entitu env_sprite. Nastavte ju takto :
Render mode : additive
FX amount : 150
Sprite name : sprites/enter1.spr // meno spritu ktorý chceme použiť
Scale : 0.6 // sprite trochu zmenšíme |
Skopírujte ju, a umiestnite tam, kde mať byť výstup.
Mimochodom. Ak si rozbalíte adresár Sprites ktorý sa nachádza v archíve pak0.pak do adresára half-life/valve/sprites/ budú sa vám sprity zobrazovať v 3D okne editora tak, ako ich uvidíte v hre. Pokiaľ to tak nemáte, odporúčam Vám to urobiť čo najskôr.
Teraz musíme urobiť vlastný teleport. Urobte blok s textúrov AAATRIGGER tam, kde je vstup do teleportu. Ideálne je aby sveteľnú guľu úplne zakrýval (pozrite si to v mapke). S tohoto bloku spravte entitu trigger_teleport a nastavte jej Target na "vystup". V mieste výstupu z teleportu spravte iba bodovú entitu info_teleport_destination. Nastavte jej Name na "vystup". Nezabudnite nastaviť uhol, akým bude hráč otočený po teleportovaní (nastavuje sa v krúžku v pravom hornom rohu. Uhol sa berie pri pohľade Top).
Mapu môžete skompilovať a vyskúšať funkčnosť teleportu. Telepor funguje (teda dufam) a nám už len zostáva spraviť zvuk pri teleportovaní.
Vytvorte entitu ambient_generic ktorá sa stará o spušťanie zvukov.
Name : zvuk
Wav name : debris/beamstart7.wav // meno zvuku ktorý chceme použiť
FLAGS :
Zaškrtnite Play Everywere a Start Silent |
BTW nemusíte použiť zvuk beamstart7.wav, pokiaľ nahliadnete do zložky sound/debris/ zistíte že sa tam nachádza ešte asi ďaľších 5 zvukov ktoré sa dajú na teleport použiť.
Spúšťanie zvuku závisí od typu teleportu. Tým myslím či je jednosmerný, čí ho hráč bude môcť použiť viackrát ...
Pokiaľ teleportom bude môcť hráč prejsť iba raz (v príkladovej mape) postačí spraviť trigger_once s nastavením Target: zvuk. Tento trigger dajte do výstupu tak, aby sa spustil po teleportovaní.
Pokiaľ sa bude teleport používať viackrát, je lepšie použiť trigger_multiple (nastavenia ako u trigger_once) ktorý umiestnite tam kde máte trigger_teleport len musí byť väčší (aby sa najskôr spustil zvuk, a až potom teleport).
Musíte uznať, že teleport v HL je jednoduchá záležitosť. Kiežby tomu bolo aj v reálnom svete...
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.8 Hlasovalo : 5
|
|
|
|
|