|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Vypínateľné svetlo s glow Wizz [28.02.2004 : 18:54:15] 92 Tutoril 
tan : 2915
Priemern znmka : 1.5 |
Spraviť klasické vypínateľné svetlo nieje problém. Trochu zložitejšie môže byť pokiaľ chete aby sa pri zdroji svetla nachádzal aj GLOW. Teda akási žiara. Na tú sa používa entita env_glow ktorá nám na určené miesto vloží sprit, ktorý vytvorí ilúziu žiare. Ten sa ale pohodlne vypínať nedá, preto ho budeme zviditeľnovať (keď svetlo svieti) a znevyditeľnovať (svetlo je vypnuté).

Do miestnosti v ktoréj chcete tento efekt spraviť, urobte lampu, žiarovku, alebo iný zdroj svetla. Pod ňu pridajte entitu Light alebo Light spot a pomenujte ju "svetlo". Hneď vedľa vytvorte entitu env_glow a nastavte :
Name : glow
Render mode :glow
FX Amount : 255
Sprite name : sprites/glow01.spr
Scale : 1 |
Pokiaľ nepoužívate nejakú starú verziu WorlCraft, v 3D okne by sa Vám mal tento sprit renderovať.
Toto stačí, pokiaľ nechcete toto svetlo zhasínať. Lenže to je moc jednoduché, preto idme ďaléj.
Vytvorte tlačítok, s ktorým sa má svetlo vypínať a spravte z neho func_button:
Name : tlacitko
Target :prepinac1
Delay before reset : 0.1
Flags - Don't move |
Niekde do mapy vložte Multi Manager, pomenujte ho "prepinac1" a pridajte mu tieto hodnoty :
svetlo : 0
off : 0
1-2 : 0
Flags - multithreaded |
A druhy Multi Manager ktorý pomenujte "prepinac2" :
svetlo :0
on : 0
2-1 : 0
Flags - multithreaded |
Nasledovné dve entity sa budú starať o samotné zneviditeľnovanie a zviditeľnovanie GLOWu. Takže vytvorte env_render:
Name : off
Target : glow
Render mode : glow
FX amount : 0 |
A ešte jeden env_render :
Name : on
Target : glow
Render mode : glow
FX amount : 255 |
Ako funguje táto entita ? Pri jej spustení aplikuje na vybranú entitu (nastavuje sa v položke target) svoj Render FX, Render Mode, FX Amount a FX Color. Uplatnenie tejto entity sú rôzne a dajú sa s ňou robiť zaujimavé efekty.
Náš príklad si ešte skomletujeme s dvoma entitami trigger_changetarget :
Target : tlacitko
Name : 2-1
New Target : prepinac1 |
a
Target : tlacitko
Name : 1-2
New Target : prepinac2 |
Ku samotnému fungovaniu entít trigger_changetarget sa moc vyjadrovať nebudem, pretože si môžete nájsť tutoriál ktorý sa im venuje.
Ako celý mechanizmus pracuje ? Pri prvom zmačknutí tlačítka sa spustí Multi Manager "prepinac1" ktorý :
1) Zhasne svetlo
2) Zneviditeľní GLOW spustením entity env_render s menom "off"
3) Pomocou entity trigger_changetarget s menom "1-2" nastaví tlačítku "tlacitko" target na "prepinac2"
Keď zmačkneme tlačítko znovu, spustí sa Multi Manager "prepinac2" ktorý :
1) Zasvieti svetlo
2) Zviditeľní GLOW spustením entity env_render s menom "on"
3) Pomocou entity trigger_changetarget s menom "2-1" nastaví tlačítku "tlacitko" target na "prepinac1"
Takto vznikne slučka ktorá sa bude opakovať dovtedy pokiaľ budete mačkať tlačítko.
Mapu skompilujte a skúste zapínať a vypínať svetlo. Pokiaľ ste všetko spravily dobre, mal by sa glow vypínať spolu zo svetlom.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.5 Hlasovalo : 8
|
|
|
|
|