Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Vypínateľné svetlo s glow
    Wizz
    [28.02.2004 : 18:54:15] 92 Tutoril
    tan : 2670
    Priemern znmka : 1.5
    Spraviť klasické vypínateľné svetlo nieje problém. Trochu zložitejšie môže byť pokiaľ chete aby sa pri zdroji svetla nachádzal aj GLOW. Teda akási žiara. Na tú sa používa entita env_glow ktorá nám na určené miesto vloží sprit, ktorý vytvorí ilúziu žiare. Ten sa ale pohodlne vypínať nedá, preto ho budeme zviditeľnovať (keď svetlo svieti) a znevyditeľnovať (svetlo je vypnuté).



    Do miestnosti v ktoréj chcete tento efekt spraviť, urobte lampu, žiarovku, alebo iný zdroj svetla. Pod ňu pridajte entitu Light alebo Light spot a pomenujte ju "svetlo". Hneď vedľa vytvorte entitu env_glow a nastavte :

    Name : glow
    Render mode :glow
    FX Amount : 255
    Sprite name : sprites/glow01.spr
    Scale : 1


    Pokiaľ nepoužívate nejakú starú verziu WorlCraft, v 3D okne by sa Vám mal tento sprit renderovať.
    Toto stačí, pokiaľ nechcete toto svetlo zhasínať. Lenže to je moc jednoduché, preto idme ďaléj.

    Vytvorte tlačítok, s ktorým sa má svetlo vypínať a spravte z neho func_button:

    Name : tlacitko
    Target :prepinac1
    Delay before reset : 0.1

    Flags - Don't move


    Niekde do mapy vložte Multi Manager, pomenujte ho "prepinac1" a pridajte mu tieto hodnoty :

    svetlo : 0
    off : 0
    1-2 : 0

    Flags - multithreaded


    A druhy Multi Manager ktorý pomenujte "prepinac2" :

    svetlo :0
    on : 0
    2-1 : 0

    Flags - multithreaded


    Nasledovné dve entity sa budú starať o samotné zneviditeľnovanie a zviditeľnovanie GLOWu. Takže vytvorte env_render:

    Name : off
    Target : glow
    Render mode : glow
    FX amount : 0


    A ešte jeden env_render :

    Name : on
    Target : glow
    Render mode : glow
    FX amount : 255


    Ako funguje táto entita ? Pri jej spustení aplikuje na vybranú entitu (nastavuje sa v položke target) svoj Render FX, Render Mode, FX Amount a FX Color. Uplatnenie tejto entity sú rôzne a dajú sa s ňou robiť zaujimavé efekty.

    Náš príklad si ešte skomletujeme s dvoma entitami trigger_changetarget :

    Target : tlacitko
    Name : 2-1
    New Target : prepinac1


    a

    Target : tlacitko
    Name : 1-2
    New Target : prepinac2


    Ku samotnému fungovaniu entít trigger_changetarget sa moc vyjadrovať nebudem, pretože si môžete nájsť tutoriál ktorý sa im venuje.

    Ako celý mechanizmus pracuje ? Pri prvom zmačknutí tlačítka sa spustí Multi Manager "prepinac1" ktorý :
    1) Zhasne svetlo
    2) Zneviditeľní GLOW spustením entity env_render s menom "off"
    3) Pomocou entity trigger_changetarget s menom "1-2" nastaví tlačítku "tlacitko" target na "prepinac2"

    Keď zmačkneme tlačítko znovu, spustí sa Multi Manager "prepinac2" ktorý :
    1) Zasvieti svetlo
    2) Zviditeľní GLOW spustením entity env_render s menom "on"
    3) Pomocou entity trigger_changetarget s menom "2-1" nastaví tlačítku "tlacitko" target na "prepinac1"

    Takto vznikne slučka ktorá sa bude opakovať dovtedy pokiaľ budete mačkať tlačítko.

    Mapu skompilujte a skúste zapínať a vypínať svetlo. Pokiaľ ste všetko spravily dobre, mal by sa glow vypínať spolu zo svetlom.

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.5
    Hlasovalo : 8

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 2

    1. Frankie
    [19.01.2007-11:47] 2302
    Nie je jednoduchšie použi env_sprit? ten už je nastavený na zapnutie/vypnutie.(vo flagoch by malo by togle)

    The New Yorks finest

    2. Jackar Admin
    [20.01.2007-14:37] 2306
    Da sa, ale nema take moznosti nastavenia. A navyse niekedy nefunguje korektne

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30207x)
    2.HL2: První kroky (29430x)
    3.Counter-Strike entity (21602x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19673x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17914x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.46 seknd.