|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Vedec zasvecujúci svetlo Wizz [28.02.2004 : 18:56:18] 93 Tutoril 
tan : 3045
Priemern znmka : 1.24 |
Táto scénka je ešte s pôvodného Half-Life. Vojdete do kancelárie s vedcami, zhasnete svetlo, vedecovi sa to nepáči, poznamená pár pripomienok na vašu adresu a následne si sám pôjde zasvietiť. Vyzerá to asi takto :

Celú scénku umiestnime do kancelárie, takže začnite ňou. Aby to vyzeralo zaujimavejšie, dal som tam aj jedneho vedca ktorý pracuje na svojom laptope (o tom ako ho vytvoriť sa nebudem rozpisovať, na našej stránke nájdete na to samostatný tutorial, prípadne sa môžete pozrieť do príkladovéj mapy) a nezasahuje do deja. Na strop umiestnite entitu light a pomenujte ju svetlo .
Teraz umiestnite na nejaké logické miesto (napríklad pri dvere) vypínač na svetlo. Umiestnite ho približne 38 unitov nad podlahu. Spravte z neho entitu func_button :
Target : mm1
Delay before reset : -1
Flags
Zaškrtnite "Don't move" |
Delay before reset sme nastavily na -1 preto, lebo pokiaľ by človek mohol zmačknúť tlačítko viackrát totálne by tak mohol zblbnúť vedca. Keby ste napr. zmačkly tlačítko 2x po sebe, vedec by došiel a sám by si zhasol . Možno by to síce išlo ošetriť aj inak, ale tento spôsob je najistejší.
Teraz umiestnite tesne pred tlačítko entitu scripted_sequence a nastavte ju :
Name : anim_zmacknutie
Target : mm2
Target Monster : scientist
Action Animation : push_button
Move to position : Walk
Flags
No interruption
Angle
Nasmerujte na tlačítko. |
Teraz niekde do kancelárie umiestnite napr. tabulu, na ktorú sa bude vedec pozerať, pokiaľ nezhasnete. Pred ňu pridáme ďaľší scripted_sequence :
Name : anim_nastenka
Target Monster : scientist
Idle animation : pondering
Move to position : Walk
Flags
Repeatable
Angle
Nasmerujte na nástenku alebo tabulu |
Keď zhasneme, budeme chcieť aby vedec povedal vetu : "My god, what are you doing ?". Preto niekde do mapy (na umiestnení nezáleží) scripted_sentence :
Name : veta
Sentence name : !SC_PLFEAR0
Speaker type : Monster_scientist
Listener type : player |
Do kancelárie ešte vložíme vedca, teda monster_scientist a pomenujte ho scientist.
Teraz, keď máme základ sekvencie, stačí nám ju už len zosinchronizovať. Na to použijeme 2 multi_manageri. Takže vytvorte multi_manager a pomenujte ho mm1 a pridajte mu hodnoty :
multi_manager "mm1"
anim_zmacknute : 0
svetlo : 0
veta : 0 |
A druhý multi_manager pomenujte mm2 :
multi_manager "mm2"
svetlo : 0
anim_nastenka : 0 |
Strušné vysvetkenie. Po zmačknutí vypínača sa spustí multi_manager "mm1". Ten zabezpečí aby sa zhaslo svetlo, vedec sa vybral ku vypínaču a urobil animáciu anim_zmacknutie, pritom sa spustí scripted_sentence "veta". Po vykonaní animácie sa spustí multi_manager "mm2". Ten zabezpečí zasvietenie svetla a pošle vedca ku animaci "anim_nastenka".
To je zhruba všetko. Snáď ešte odporúčam aby bolo v kancelári nejaké okno do chodby alebo malé bodové svetlo. Pretože inak by ste po zhasnutí svetla nič nevidely, teda ani animáciu. Ďaľšia dobrá vec je mať v kancelári ešte aspoň jedného vedca navyše. Keď sú dvaja vedci v blízkosti, začnú len tak nezávezne kecať. To dosť "osvieži" mapu. Určite si pozrite príkladovú mapu.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.24 Hlasovalo : 17
|
|
|
|
|