Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Prečo HalfLife ?
    Jackar
    [29.02.2004 : 12:05:09] 94 Rôzne
    tan : 3752
    Priemern znmka : 1.71
    Starý dobrý Gordon Freeman...
    Žijeme v modernej dobe. Hra ktorá nemá aspoň podporu Pixel Shaderov a nevyzerá lepšie ako ostatné na trhu v podstate nemá šancu. Vývoj grafických kariet je bičovaný neuveriteľnou rýchlosťou dopredu a analytici predpokladajú grafiku zhodnú s realitou do siedmich rokov... Kúpite si grafickú kartu za 8000,- a do polroka ju má každý druhý bezdomovec za 3000,-. A to nehovorím o tom, že novšie hry zase začínajú sekať a s ročnou grafikou ich ani nespustíte...

    HalfLife1...Ale istá komunita ľudí si povedala STOP! Načo vyhadzovať zbytočné peniaze na stále nové a nové technológie, keď mi zábavu môže poskytnúť aj štyri roky stará hra. A týmto heslom sa asi riadime aj my mapperi, coderi a iný mod-makeri. Half-Life bol v dobe svojho vydania na úrovni, dnes by bol technofetišstom na posmech ako 486kové hry.

    Ale pre nás je HalfLife niečo viac než len daľší kúsok skladačky v nekonečnom kolobehu. Pre nás znamená miesto pre vyjadrienie sa, znamená pre nás našu úrodnú pôdu. 4 roky evolúcie a ešte som sa nestretol s väčšou komunitou a vôľou ľudí ako pri HalfLife. Prečo ? Dám vám odpoveď: Valve Hammer Editor. Podľa mňa najlepší user-friendly editor na trhu. A k nemu ešte mnoho ďaľších freeware editorov. Manageri Valve stavili na málo prebádanú kartu a zvíťazili. Podpora mod-komunity bolo to najlepšie, čo mohli spraviť. Vďaka tomu že Valve sprístupnila naplno v podstate všetky svoje nástroje na editáciu a vrazili nehorázne peniaze do rôznych stránok s tutorialmi naštartovali zakladajúcu komunitu, tak potrebnú pre budovanie pôdy pre nováčikov. Valve-ERC kde pôsobili gamedesignéri HalfLifu bolo prvé. A zrejme vďaka priateľskej povahe a túžbe ukázať svetu svoj produkt aj v inom svetle sa podarilo tejto stránke založiť stálu moderskú komunitu. Postupne sa rozrastala až do terajšej podoby.

    VHE 4.0My na Slovensku a v Čechách sme začali neskôr, až v čase rozkvetu VERC. Ale to nám len pomohlo, pretože sme už mali mnoho tutorialov z ktorých sme sa mohli učiť a sprostredkuvávať naše znalosti ostatným. Stránky o editácii neboli spočiatku také vyspelé ako dnes, nebolo toľko tutorialov a možností čo dnes. Ale túžba naučiť aj ostatných to krásno, čo modding ponúka bola rovnako veľká už vtedy.

    Obľúbený CounterStrikePostupom času sa Slovenská a Česká mapperská scéna začali stále čoraz viac vzdaľovať, začala vznikať akási rivalita ktorá v tej správnej forme ostala dodnes. Zahraničná mod scéna sa začala rozrastať a začali vznikať pecky ako CounterStrike, Day of Defeat, svojho času Action Halflife a iné aj SinglePlayer mody, ktoré povzdvihli HalfLife vyššie, ale boli to MP mody, vďaka ktorým sa HalfLife ešte dodnes predáva (zrejme kvôli CD keyom, ktoré potrebujete na hranie po nete). Moderská komunita bola len rada, že sa vyrisovali určité piliere, ktoré lákali ďaľších a daľších nováčikov do modderskej scény. V dobe CounterStriku sa stalo "módou" spraviť vlastný klanový level a tak začal masový príliv mapperov. Fóra praskali vo švíkoch, stránky rástli ako huby po daždi a kvalitné mapy sa začali objavovať pravidelne. Bohužiaľ, nekvalitného šrotu bolo asi desaťkrát viac...

    U nás menej známe Natural SelectionPo istom čase prešlo sito medzi mappermi a ukázalo sa, kto má záujem a kto na to má, a kto je radšej konzument. Vznikli ďaľšie oporné piliere na modscéne a síce DayOfDefeat a Natural selection. Klasický Halflife deathmatch začal padať do úzadia, hoci predstavoval klasiku a posledný kus skladačky. Takticko-akčné CS, vojnovo-depresívne DOD, strategicko-strašidelné NS a čistá akcia HL, tá chýbala. Naštastie ale na scénu prednedávnom nastúpil TheSpecialists, ktorý nahradil tento chýbajúci článok. Čistá akcia prikorená akčnými filmami. Vravíte že to tu už raz bolo ? Áno máte pravdu, Action Halflife. Ale neuspel. Nikto nevie prečo, mal na to všetky predpoklady, ale herná scéna bola asi príliš orientovaná na CS.
    O pripravovanom mode Nightwatch sa už veľa hovorilo, ale už teraz je jasné, že prekonajú ValveV tomto čase je HalLife druhá najviac modovaná hra na svete (prvá je Quake séria). Predalo sa skoro dva milióny kópií a tento počet stále rastie. CS je progamingová hra. Niektoré singleplayer mody môžu v pohode konkurovať originálnemu HalfLifu. Celosvetová moderská komunita je obrovská.



    HalfLife 2 - prinesie osvetu či zánik ?A teraz má prísť HL2. Čo sa stane ? Zanikne stará komunita a pretransformuje sa na nový engine ? Zanikne HL ako hra a moderská platforma ?
    Nemyslím si. Ak sa pozrieme na Quake1, tak ešte dnes existuje síce malá ale aktívna mod-komunita. A Quake1 engine je už voľne šíriteľný...



    S takýmto Enginom sa budú dať robiť rôzne veci...Podľa mojich odhadov zostane HL scéna pokope, v omnoho menšom počte ale zostane. Aspoň ešte ten rok po vydaní HL2 bude polovičná komunita. Dôvod: HW nároky, ktoré sú na dnešnú dobu brutálne aj pre západný svet za veľkou mlákou. Predsa len 3Ghz procesor a 2Gb ramky nemá každý a nemôže si každý dovoliť. A to nehovorím o kompilácii... Ubehne ešte veľa vody, kým bude HL2 komuita taká veľká, ako HL1 vo svojich najlepších rokoch. Ale HL2 bude mať veľkú konkurenciu v podobe UT2003/04 a iných pripravovaných hier. HalfLife ukázal cestu a ostatný si uvedomili silu modscény a začínajú sa po nej uberať...

    Budúcnoť HL1 je s troškou nadsádzky povedané v našich rukách. Preto sa rozhodnime správne a nenechajme múdreho starca umrieť osamoteného ;) !

    Gman v evolúcii dejín. Ale aj tak má ten starý krajší oblek ..



    Jackar

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.71
    Hlasovalo : 14

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 15

    1. Jackar Admin
    [29.02.2004-12:20] 158
    Ak by ste sa xeli vyjadrit na tuto temu, nech sa paci, budem rad ak sa vytvori diskusia

    2. qery Admin
    [29.02.2004-16:33] 159
    velmi pekny clanok!
    podla mna bol hl1 doteraz najlepsiou strielackou na svete. uvydyme ako to bude po vydani hl2.
    budu aj tam zverejnene zdrojaky?
    ten thespecialists je sice dobry ale myslim ze klasicky hl deathmatch je lepsi a zabavnejsi.
    a este k tym 486kovym hram: niektory stare hry su stale najlepsie. napriklad taky transport tycoon hram doteraz a uz som hladal aj nejaku lepsiu ale doteraz som nenasiel.
    takze asi tolko ;o)

    [rmb]qery
    -=HL4ever=-
    qery.no-ip.com

    3. Frco Redaktor
    [02.03.2004-00:05] 160
    skus maria ten j euplne SPICOVI!

    I Take The Plane!

    4. qery Admin
    [02.03.2004-15:33] 161
    a mas ho? ja to neviam zohnat ;)

    [rmb]qery
    -=HL4ever=-
    qery.no-ip.com

    5. Cr
    [02.03.2004-17:15] 162
    Taxem se těšil, že někdo napsal kvalitní článek o HL1×HL2 a já hodím odkaz k nám na HL2focus.net, ale ono nic.
    Né, že by článek nebyl kvalitní, ale chybí argumenty Proč HL2?.
    Přestože scéna HL1 už mírně upadá (tedy u nás, v Česku, tady díky TheLambda (IMHO právě díky tomuto webu hlavně) stále žije), opravdu zde budou lidé, kteří ji zůstanou věrni. Na druhou stranu starý HL1 engine už mnoho lidí štval, příliš omezoval, takže zase další velká část přejde pod křídla Half-life 2. Ta navíc vzlétnou a poletí, kdeždo benzín u HL1 pomalu dochází a za pár měsíců spadnou úplně.
    Škoda, že argumenty "pro" a "proti" nebyly v tomto článku pořádně sepsány, protože jinak by to bylo gud.
    Faktem tedy je, že kdybych dělal já osobně mod, šel bych určitě pouze do HL2, protože to má větší budoucnost a hlavně mnhohem méně omezení a více možností.
    A genialita VHE není tak jistá - právě mnoho lepších nepracují ve VHE, ale v jiných 3rd party editorech, protože se tam pracuje lépe. Nemůžeš, Jackare, tvrdit, že VHE je tha best, když jsi beztak jiný editor nezkusil (bez urážky). Naštěstí ale máme VHE4, který má zachovánu lehkost ovládání jako předešlí (což je magnet pro nováčky) a zároveň tucty možností pro pokročilé.

    Používejte Operu: Opera — nebudete litovat, slibuju!

    6. qery Admin
    [02.03.2004-18:41] 163
    No ono je to pravda ze ten engine HL1 moc obmedzoval ale aj tak je sqely. Som zvedavy ako to bude s editovanim HL2. Oni existuje aj nejake 3rd party editory? ja som zatial nic ine ako VHE nevidel ale som s nim spokojny.

    [rmb]qery
    -=HL4ever=-
    qery.no-ip.com

    7. Jackar Admin
    [02.03.2004-20:58] 164
    MNo, diky za reakcie, take vasnive som necakal ...

    2CR: No, takze najprv si ujasnime, ze tento clanok bol o tom ze Preco Halflife 1. JA viem ze HL2 bude absolutna bomba, ale tato uvaha mala v podstate iba pripomenut, ze preco sa HL stal tak oblubenou paltformou.

    Dalsi fakt > Hovoris ze som neskusal ziadne ine editory ? CHYBA! Skusil som QUARK, GeRADIANT a este jeden, neviem ako sa vola. A k tomu som este skusal robit mapy na UT 2003. Takze to tvrdenie neni moc na mieste . Je sice pravda ze ak je clovek dobre zabehnuty v jednej veci, tak sa mu dalsie zdaju neergonomicke, ale tieto editory som skusal este na zaciatku, takze viem o com hovorim, apropo, myslel som tym ze VHE je da best pre novacikov, ze je najviac user-friendly.

    Ale zase mas v niecom pravdu, pre masochistov co radi robia tzv "entity hacking" (brutalne setupy s globalmi atd...ja napriklad ) radesj sahnu po Quarkovi, kde mas okno kde su vsetky navaznosti entit pekne usporiadane v pavukovi...

    A inak preco v Cesku upada ? theLABMDA neni len pre SL, tento web je pre kazdeho co vie po Slovensky a rad si precita nieco o HL1, ci uz je to mapping, coding, alebo len taketo clanocky...

    Takze tot zatial moj tah, cakam s radostou na tvoje odpovede


    2Frco: jj, mario je dobry, ale na Tycoona nezabudnem

    8. Wizz Admin
    [03.03.2004-12:29] 165
    To Cr: to ze c Cesku upada HL1 editing je v podstate dost nepresne, pretoze aj tuto stranku navstevuje dost cechov. Sice to uz neni to co na zaciatku (ked boli v postate len volny.cz/worldcraft a worldcraft.cz) , ale ludia su tu stale. Len to nepritahuje tolko novacikov ako pred 3 rokmi.

    9. Shephard
    [04.03.2004-13:19] 166
    Hej ludia nemate nahodou demovku hl1 s nazvom Day one, to bolo skorej pred stamotnym hl a pre demom hl uplink. Pripadne link na to, nic som nenasiel, je to free.

    I Love Half life

    10. Jackar Admin
    [04.03.2004-21:54] 167
    2Shephard: To je v podstate prva kapitola normalneho HalfLifu ked sa nemylim... Takze v tom pripade ti to je zbytone. Ale popytaj sa ludi co kupovali niekedy starsie karty ako Vodoo3, TNT atd..

    11. qery Admin
    [11.03.2004-09:43] 169
    2sh: http://www.planethalflife.com/half-life/files/>www.planethalflife.com/half-life/files/>http://www.planethalflife.com/half-life/files/ tam to niekde je. inac este jedna dobre linka: www.google.com ;DDDDD

    [rmb]qery
    -=HL4ever=-
    qery.no-ip.com

    12. Frankie
    [23.01.2007-10:27] 2308
    Half-Life uber alle! Pod¾a mòa je Half-Life stále najlepšia strielaèka sveta... Blbé že nemám hardware na hl2. smrk

    The New Yorks finest

    13. vana_lager
    [23.01.2007-19:01] 2309
    jj tak je half-life 4 ever... a neni si sam kto nema na hl2 hardware a este aj hernu kde hl2 mali mi zrusili

    14. master
    [30.01.2007-10:01] 2314
    Preco Half - life ... Lebo HL is the best game ever ...

    Steven Seagal is the BEST ...

    15. Jackar Admin
    [01.02.2007-18:04] 2316
    Tak ma teraz trosku zaraza aky som mal nazor vtedy a aky mam teraz . Hl2 mi dava omnoho viac moznosti ako mapperovi aj moderovi a k HL1 by som sa vratil iba zo SAKRA dobrym teamom a hlavne este lepsimi kodermi, aby sme tam nieco dobreho este spachali. Ale da sa to, vid Poke mod ;).

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30253x)
    2.HL2: První kroky (29482x)
    3.Counter-Strike entity (21673x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19735x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (17960x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 1.76 seknd.