|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril 07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril 24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril 01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril 02.03.2008 : 20:55:09
|
Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril 22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril 27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov |
|
|
|
Prečo HalfLife ? Jackar [29.02.2004 : 12:05:09] 94 Rôzne tan : 3752 Priemern znmka : 1.71 |
Žijeme v modernej dobe. Hra ktorá nemá aspoň podporu Pixel Shaderov a nevyzerá lepšie ako ostatné na trhu v podstate nemá šancu. Vývoj grafických kariet je bičovaný neuveriteľnou rýchlosťou dopredu a analytici predpokladajú grafiku zhodnú s realitou do siedmich rokov... Kúpite si grafickú kartu za 8000,- a do polroka ju má každý druhý bezdomovec za 3000,-. A to nehovorím o tom, že novšie hry zase začínajú sekať a s ročnou grafikou ich ani nespustíte...
Ale istá komunita ľudí si povedala STOP! Načo vyhadzovať zbytočné peniaze na stále nové a nové technológie, keď mi zábavu môže poskytnúť aj štyri roky stará hra. A týmto heslom sa asi riadime aj my mapperi, coderi a iný mod-makeri. Half-Life bol v dobe svojho vydania na úrovni, dnes by bol technofetišstom na posmech ako 486kové hry.
Ale pre nás je HalfLife niečo viac než len daľší kúsok skladačky v nekonečnom kolobehu. Pre nás znamená miesto pre vyjadrienie sa, znamená pre nás našu úrodnú pôdu. 4 roky evolúcie a ešte som sa nestretol s väčšou komunitou a vôľou ľudí ako pri HalfLife. Prečo ? Dám vám odpoveď: Valve Hammer Editor. Podľa mňa najlepší user-friendly editor na trhu. A k nemu ešte mnoho ďaľších freeware editorov. Manageri Valve stavili na málo prebádanú kartu a zvíťazili. Podpora mod-komunity bolo to najlepšie, čo mohli spraviť. Vďaka tomu že Valve sprístupnila naplno v podstate všetky svoje nástroje na editáciu a vrazili nehorázne peniaze do rôznych stránok s tutorialmi naštartovali zakladajúcu komunitu, tak potrebnú pre budovanie pôdy pre nováčikov. Valve-ERC kde pôsobili gamedesignéri HalfLifu bolo prvé. A zrejme vďaka priateľskej povahe a túžbe ukázať svetu svoj produkt aj v inom svetle sa podarilo tejto stránke založiť stálu moderskú komunitu. Postupne sa rozrastala až do terajšej podoby.
My na Slovensku a v Čechách sme začali neskôr, až v čase rozkvetu VERC. Ale to nám len pomohlo, pretože sme už mali mnoho tutorialov z ktorých sme sa mohli učiť a sprostredkuvávať naše znalosti ostatným. Stránky o editácii neboli spočiatku také vyspelé ako dnes, nebolo toľko tutorialov a možností čo dnes. Ale túžba naučiť aj ostatných to krásno, čo modding ponúka bola rovnako veľká už vtedy.
Postupom času sa Slovenská a Česká mapperská scéna začali stále čoraz viac vzdaľovať, začala vznikať akási rivalita ktorá v tej správnej forme ostala dodnes. Zahraničná mod scéna sa začala rozrastať a začali vznikať pecky ako CounterStrike, Day of Defeat, svojho času Action Halflife a iné aj SinglePlayer mody, ktoré povzdvihli HalfLife vyššie, ale boli to MP mody, vďaka ktorým sa HalfLife ešte dodnes predáva (zrejme kvôli CD keyom, ktoré potrebujete na hranie po nete). Moderská komunita bola len rada, že sa vyrisovali určité piliere, ktoré lákali ďaľších a daľších nováčikov do modderskej scény. V dobe CounterStriku sa stalo "módou" spraviť vlastný klanový level a tak začal masový príliv mapperov. Fóra praskali vo švíkoch, stránky rástli ako huby po daždi a kvalitné mapy sa začali objavovať pravidelne. Bohužiaľ, nekvalitného šrotu bolo asi desaťkrát viac...
Po istom čase prešlo sito medzi mappermi a ukázalo sa, kto má záujem a kto na to má, a kto je radšej konzument. Vznikli ďaľšie oporné piliere na modscéne a síce DayOfDefeat a Natural selection. Klasický Halflife deathmatch začal padať do úzadia, hoci predstavoval klasiku a posledný kus skladačky. Takticko-akčné CS, vojnovo-depresívne DOD, strategicko-strašidelné NS a čistá akcia HL, tá chýbala. Naštastie ale na scénu prednedávnom nastúpil TheSpecialists, ktorý nahradil tento chýbajúci článok. Čistá akcia prikorená akčnými filmami. Vravíte že to tu už raz bolo ? Áno máte pravdu, Action Halflife. Ale neuspel. Nikto nevie prečo, mal na to všetky predpoklady, ale herná scéna bola asi príliš orientovaná na CS.
V tomto čase je HalLife druhá najviac modovaná hra na svete (prvá je Quake séria). Predalo sa skoro dva milióny kópií a tento počet stále rastie. CS je progamingová hra. Niektoré singleplayer mody môžu v pohode konkurovať originálnemu HalfLifu. Celosvetová moderská komunita je obrovská.
A teraz má prísť HL2. Čo sa stane ? Zanikne stará komunita a pretransformuje sa na nový engine ? Zanikne HL ako hra a moderská platforma ?
Nemyslím si. Ak sa pozrieme na Quake1, tak ešte dnes existuje síce malá ale aktívna mod-komunita. A Quake1 engine je už voľne šíriteľný...
Podľa mojich odhadov zostane HL scéna pokope, v omnoho menšom počte ale zostane. Aspoň ešte ten rok po vydaní HL2 bude polovičná komunita. Dôvod: HW nároky, ktoré sú na dnešnú dobu brutálne aj pre západný svet za veľkou mlákou. Predsa len 3Ghz procesor a 2Gb ramky nemá každý a nemôže si každý dovoliť. A to nehovorím o kompilácii... Ubehne ešte veľa vody, kým bude HL2 komuita taká veľká, ako HL1 vo svojich najlepších rokoch. Ale HL2 bude mať veľkú konkurenciu v podobe UT2003/04 a iných pripravovaných hier. HalfLife ukázal cestu a ostatný si uvedomili silu modscény a začínajú sa po nej uberať...
Budúcnoť HL1 je s troškou nadsádzky povedané v našich rukách. Preto sa rozhodnime správne a nenechajme múdreho starca umrieť osamoteného ;) !
Jackar |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.71 Hlasovalo : 14
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 15
2. qery [29.02.2004-16:33] 159 | velmi pekny clanok!
podla mna bol hl1 doteraz najlepsiou strielackou na svete. uvydyme ako to bude po vydani hl2.
budu aj tam zverejnene zdrojaky?
ten thespecialists je sice dobry ale myslim ze klasicky hl deathmatch je lepsi a zabavnejsi.
a este k tym 486kovym hram: niektory stare hry su stale najlepsie. napriklad taky transport tycoon hram doteraz a uz som hladal aj nejaku lepsiu ale doteraz som nenasiel.
takze asi tolko ;o)[rmb]qery -=HL4ever=- qery.no-ip.com |
4. qery [02.03.2004-15:33] 161 | a mas ho? ja to neviam zohnat ;)[rmb]qery -=HL4ever=- qery.no-ip.com |
5. Cr [02.03.2004-17:15] 162 | Taxem se těšil, že někdo napsal kvalitní článek o HL1×HL2 a já hodím odkaz k nám na HL2focus.net, ale ono nic.
Né, že by článek nebyl kvalitní, ale chybí argumenty Proč HL2?.
Přestože scéna HL1 už mírně upadá (tedy u nás, v Česku, tady díky TheLambda (IMHO právě díky tomuto webu hlavně) stále žije), opravdu zde budou lidé, kteří ji zůstanou věrni. Na druhou stranu starý HL1 engine už mnoho lidí štval, příliš omezoval, takže zase další velká část přejde pod křídla Half-life 2. Ta navíc vzlétnou a poletí, kdeždo benzín u HL1 pomalu dochází a za pár měsíců spadnou úplně.
Škoda, že argumenty "pro" a "proti" nebyly v tomto článku pořádně sepsány, protože jinak by to bylo gud.
Faktem tedy je, že kdybych dělal já osobně mod, šel bych určitě pouze do HL2, protože to má větší budoucnost a hlavně mnhohem méně omezení a více možností.
A genialita VHE není tak jistá - právě mnoho lepších nepracují ve VHE, ale v jiných 3rd party editorech, protože se tam pracuje lépe. Nemůžeš, Jackare, tvrdit, že VHE je tha best, když jsi beztak jiný editor nezkusil (bez urážky). Naštěstí ale máme VHE4, který má zachovánu lehkost ovládání jako předešlí (což je magnet pro nováčky) a zároveň tucty možností pro pokročilé.Používejte Operu: — nebudete litovat, slibuju! |
6. qery [02.03.2004-18:41] 163 | No ono je to pravda ze ten engine HL1 moc obmedzoval ale aj tak je sqely. Som zvedavy ako to bude s editovanim HL2. Oni existuje aj nejake 3rd party editory? ja som zatial nic ine ako VHE nevidel ale som s nim spokojny.[rmb]qery -=HL4ever=- qery.no-ip.com |
7. Jackar [02.03.2004-20:58] 164 | MNo, diky za reakcie, take vasnive som necakal ...
2CR: No, takze najprv si ujasnime, ze tento clanok bol o tom ze Preco Halflife 1. JA viem ze HL2 bude absolutna bomba, ale tato uvaha mala v podstate iba pripomenut, ze preco sa HL stal tak oblubenou paltformou.
Dalsi fakt > Hovoris ze som neskusal ziadne ine editory ? CHYBA! Skusil som QUARK, GeRADIANT a este jeden, neviem ako sa vola. A k tomu som este skusal robit mapy na UT 2003. Takze to tvrdenie neni moc na mieste . Je sice pravda ze ak je clovek dobre zabehnuty v jednej veci, tak sa mu dalsie zdaju neergonomicke, ale tieto editory som skusal este na zaciatku, takze viem o com hovorim, apropo, myslel som tym ze VHE je da best pre novacikov, ze je najviac user-friendly.
Ale zase mas v niecom pravdu, pre masochistov co radi robia tzv "entity hacking" (brutalne setupy s globalmi atd...ja napriklad ) radesj sahnu po Quarkovi, kde mas okno kde su vsetky navaznosti entit pekne usporiadane v pavukovi...
A inak preco v Cesku upada ? theLABMDA neni len pre SL, tento web je pre kazdeho co vie po Slovensky a rad si precita nieco o HL1, ci uz je to mapping, coding, alebo len taketo clanocky...
Takze tot zatial moj tah, cakam s radostou na tvoje odpovede
2Frco: jj, mario je dobry, ale na Tycoona nezabudnem |
9. Shephard [04.03.2004-13:19] 166 | Hej ludia nemate nahodou demovku hl1 s nazvom Day one, to bolo skorej pred stamotnym hl a pre demom hl uplink. Pripadne link na to, nic som nenasiel, je to free.I Love Half life |
12. Frankie [23.01.2007-10:27] 2308 | Half-Life uber alle! Pod¾a mòa je Half-Life stále najlepšia strielaèka sveta... Blbé že nemám hardware na hl2. smrk The New Yorks finest |
13. vana_lager [23.01.2007-19:01] 2309 | jj tak je half-life 4 ever... a neni si sam kto nema na hl2 hardware a este aj hernu kde hl2 mali mi zrusili |
14. master [30.01.2007-10:01] 2314 | Preco Half - life ... Lebo HL is the best game ever ... Steven Seagal is the BEST ... | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|