|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Vlastné pomocné texty v menu. Wizz [12.03.2004 : 12:26:18] 97 Rôzne
tan : 3228
Priemern znmka : 1.25 |
Dlho som rozmýšlal ako by sa dali zmeniť "pomocné" texty ktoré sa nachádzajú v menu Half-Life a jeho modov. Sú to tie šedé, ktoré sa nachádzajú pri každom tlačítku. Napríklad v Opposing Force to vyzerá takto :

Tak som sa začal prekutrávať v súboroch, ktoré by mohli mať s týmito textami niečo spoločné. Dostal som sa až ku súboru STRINGS.LST v adresári gfx/shell/ ktorý sa nachádza v hlavnom adrsári (alebo paku) vybraného modu. Taký malý detail je, že v pôvodnom HL sa tento súbor nevyskituje. Takže pokiaľ si chcete zmeniť texty vo Vašom HL, prípadne vo Vašom mode, musíte si ho vytvoriť. Je to normálny textový súbor, len ho pomenujte "strings.lst". Ja ho editujem cez normálny NOTEPAD.
Vlastné texty sú zastupované číselnou hodnotou, indexom. Ukážka z Opposing Force :
189 "Begin a new mission, soldier." |
S príkladu nám vyplíva že číslo 189 zastupuje text Begin a new mission, soldier. Ale samozrejme že je tu malý háčik. Možno Vás napadlo že ako zistím aké číslo patrí ku akéj položke. Ako zistím napríklad číslo textu "Off for a little basic training" ? To už je trochu zložitejšie, a nenašiel som lepšiu metódu ako skúšať rôzne čísla. Ku tomuto sa ale viaže ešte jeden problémik, a síce že týcho čísiel je niečo cez 500.
Tak som zapol PHPčko (normálny človek sa teraz asi spýta že čo to má s tým spoločné) a spravil primitívny cyklus ktorý mi vygeneroval čísla v intervale 1-500, a vedla každého pripíše do uvodzoviek to isté číslo. Ak má niekdo záujem :
for ($i=1;$i<501;$i++)
{
echo $i.' "'.$i.'"<br>';
}
?>
|
Vygenerovaný obsah som skopíroval do súboru STRINGS.LST a zapol som HL. Teraz mi namiesto popiskov zobrazovalo príslušné číslo popisku. Tak som si poprechádzal všetky položky menu HL a opísal som si, aké číslo sa v akéj kategóri nachádza. Potom som obsah súboru zmazal a popísal si čo je vlastne čo.
Aby ste aj Vy nemuseli robiť takéto zdĺhavé, nudné a pomalé pokusy, môžete si stiahnuť súbor v ktoróm sú všetky popisky na ktoré som tako prišiel. Len si to nezabudnite pomeniť, niektoré sú naozaj všeliak schomolené (gramaticky). Ale väčšinu aj tak nebudete potrebovať meniť, napríklad záložku "Configuration". Preto si teraz ukážeme ako spraviť súbor STRINGS.LST ktorý bude definovať texty len v prvéj obrazovke menu (to je tá kde sa nachádza tlačítko na novú hru).
Tak vytvorte nový textový súbor, a celý ho premenujte na strings.lst a vložte do neho tieto riadky :
188 "Vratit sa do hry"
189 "Zacat novu hru."
190 "Lahke treningove misie na zaciatok."
191 "Nacitanie ulozenej hry."
192 "Ulozit hru."
193 "Zmenenie ovladania a audio/video vystupu."
194 "Citaj readme.txt subor."
196 "Vypnutie hry."
198 "Hraj multiplayer."
530 "Vybrat iny MOD."
400 "Precitajte si manual."
402 "cstrikemanualmanual.htm" // cesta ku manualu vaseho modu |
Pozor, mäkčene sa nezobrazujú správne.
Teraz tento súbor umiestnite do adresára "gfx/shell/" a môžete spustiť Half-Life. Namiesto starých popiskov by sa mali zobraziť nové. Ale povedzme že chcete zmeniť aj text pri vyberani naročnosti hry. Preto len pridáme nasledujúce riadky :
200 "Hrat na lahkej narocnosti"
201 "Hrat na strednej narocnosti"
202 "Hrat na najtazsej narocnosti"
203 "Navrat do hlavneho menu" |
Dúfam že štruktúru už chápete. Neni to nič zložité, teda len zistiť aké číslo ku čomu patrí. Hľadal som defaultne texty (tie ktoré sa normálne zobrazujú v HL) ale nič som nenašiel. Niesu v žiadnom súbore, ale ani v SDKčku, takže je to pre mňa ešte záhada. Ale verím že si vystačíte aspoň s tými na ktoré som prišiel, len si ich nezabudnite stiahnuť !
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 1.25 Hlasovalo : 4
|
|
|
|
|